Permalänk
Medlem

Spel som hackar.

Började för ett tag sedan att spela battlefield 2 som jag spelade på min förra dator för ca 4 år sedan. Har en Acer 5536G AMD 2.2GHZ, ATI 528MB, 4G RAM som knappast var ngn dyr dator när jag köpte den men var lite förvånad när modern warfare knappt gick att köra, hackade mkt och låste sig ibland. Dock så tycker jag att även battlefield 2 gör det? Kan det verkl. vara så att datorn är för klen, min gamla var ju betydligt sämre i prestanda, även för sin tid....

Tacksam om några har förslag på vad det kan vara.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

http://www.notebookcheck.net/Review-Acer-Aspire-5536G-Noteboo...

Citat:

Call of Duty 4

We also put the Aspire 5536G to a further practical gaming test with the popular shooter Call of Duty 4. If you choose the minimum resolution of 800x600 pixels and low details, the system very well achieves a playable range with an average of 63.4 frames per second. However, if you increase the resolution to 1024x768 pixels and medium details, it already gets tight in view of performance with an average of 28.44 frames per second and you cannot count on continuous gaming fun, anymore.

Crysis

We also ran Crysis on the device for testing purposes. The Acer Aspire 5536G with the ATI Mobility Radeon HD 4570 achieved 41.36 fps (three run throughs, best value) at a resolution of 1024x786 pixels and low details in the GPU benchmark test. Merely an average of 22.66 fps are still possible at the same resolution but medium details.

Ungefär likabra som min stationära med E6550 och ett 8600GT då.

Permalänk
Skrivet av apkatta:

Började för ett tag sedan att spela battlefield 2 som jag spelade på min förra dator för ca 4 år sedan. Har en Acer 5536G AMD 2.2GHZ, ATI 528MB, 4G RAM som knappast var ngn dyr dator när jag köpte den men var lite förvånad när modern warfare knappt gick att köra, hackade mkt och låste sig ibland. Dock så tycker jag att även battlefield 2 gör det? Kan det verkl. vara så att datorn är för klen, min gamla var ju betydligt sämre i prestanda, även för sin tid....

Tacksam om några har förslag på vad det kan vara.

för det 1a.........vilket Ati kort har du ?????? finns ingen mobil GPU från Ati som heter 528MB
är det ett Ati 4570 ?????

Ati 4570 är inget super duper kort.....funkar dock till t ex BF2, HL2, CSS, D.O.D., o.s.v....MW2 blir körigt.

så ja. du har lite för klent grafikkort för nya DX10 spel, men OK för äldre DX9 spel.........................

Visa signatur

DELL XPS laptop ||Photo|| Intel Core 2 Extreme - 16" RGBLed 1080p - 4gb 1066Mhz - new Ati 5730 - TV Tuner - 7200rpm Free fall sensor

Permalänk
Medlem

ATI Mobility Radeon HD 4570

Kan förstå MW2 men Battlefield 2? Sk det verkl. vara segt? Är det ngn ide att skaffa nytt grafikkort eller är det ny dator i så fall som gäller? Kan ju inte påstå att spel är ngt som jag ägnar mig så mkt åt dessa dagar, men om det blir bättre med ett nytt grafikkort så kanske det är värt det.

Permalänk
Medlem

Läste lite om hårdvaran och detta "The HD 4570 reached 2654 points in the executed 3DMark2006" var ju inte uppmuntrande precis, det är en del långsammare än din gamla stationära med 8600GT, lägg till sen den lite klena AMD CPU som också är en del långsammare än din E6550.

Du får tänka på att det inte är en spel dator du skaffat, men kanske en bra multimedia dator.

Nej man kan inte byta grafikkort i den.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Skrivet av apkatta:

ATI Mobility Radeon HD 4570

Kan förstå MW2 men Battlefield 2? Sk det verkl. vara segt? Är det ngn ide att skaffa nytt grafikkort eller är det ny dator i så fall som gäller? Kan ju inte påstå att spel är ngt som jag ägnar mig så mkt åt dessa dagar, men om det blir bättre med ett nytt grafikkort så kanske det är värt det.

4570 funkar med medium nivå till BF2 i Native upplösning.

.....byt driver.

32.bit
http://support.amd.com/us/gpudownload/windows/Pages/radeonmob...

64.bit
http://support.amd.com/us/gpudownload/windows/Pages/radeonmob...

Visa signatur

DELL XPS laptop ||Photo|| Intel Core 2 Extreme - 16" RGBLed 1080p - 4gb 1066Mhz - new Ati 5730 - TV Tuner - 7200rpm Free fall sensor