[Guide] Bitcoin: Använd ditt grafikkort för att tjäna pengar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Då var deepbit nere...

Låg nere ett litet tag igår med. Hoppas det bara är tillfälligt.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Låg nere ett litet tag igår med. Hoppas det bara är tillfälligt.

Det förklarar varför jag fick så lite btc igår...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Det förklarar varför jag fick så lite btc igår...

Det vara bara sisådär 10-20 min, så det gjorde nog ingen större inverkan.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

@Jine: Va säger du blir det PPS? Verkar ju vara några som vill helt klart ha det i alla fall...

Prop funkar utmärkt på bitcoins.lc

Jag började med det här för två dygns sen, det första blev på swepool då jag fick 0.43btc~
Andra dygnet blev det nu på bitcoins.lc där jag kommit upp i över 0.5btc

Noteras bör att jag inte minat i maxfart hela tiden någon av dygnen men det har varit likvärdig Mhash/s average.

Permalänk

När jag klickar på "Start mining!" så står det bara "problems communcating with bitcoin RPC"

Vad ska jag göra för att få det att fungera? Jag ska på läger i tre veckor, åker på torsdag, och jag vill gärna ha igång det då och se hur mycket jag får

Permalänk
Medlem

Eftersom Swepool ligger nere skulle jag rekommendera dig att kika in http://www.bitcoins.lc

Skapa ett konto, logga in, fyll i uppgifterna enligt "Generate Bitcoins"-sidan och sen är det bara börja packa för lägret

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

När jag klickar på "Start mining!" så står det bara "problems communcating with bitcoin RPC"

http://laddauppbilder.se/?dm=613078757242

Vad ska jag göra för att få det att fungera? Jag ska på läger i tre veckor, åker på torsdag, och jag vill gärna ha igång det då och se hur mycket jag får

Har du öppnat porten i routern?

Skrivet av Jine:

Eftersom Swepool ligger nere skulle jag rekommendera dig att kika in http://www.bitcoins.lc

Skapa ett konto, logga in, fyll i uppgifterna enligt "Generate Bitcoins"-sidan och sen är det bara börja packa för lägret

Lite offtopic, men kollade nyss in bitcoin.org's forum. Verkar som att de flesta större poolernas trådar har blivit klistrade, ska du inte ta ett snack med admin och kolla om din också kan bli klistrad?
Borde ge lite fler användare om din tråd är bland de första på sidan hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jine:

Vad säger du om PPS? Jag flyttar lätt över till din pool om du har ½~1% lägre avgift än deepbit.. det tror jag säkert många fler gör.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av PoulGrym:

Vad säger du om PPS? Jag flyttar lätt över till din pool om du har ½~1% lägre avgift än deepbit.. det tror jag säkert många fler gör.

Här är en till iaf.

EDIT:
Om man kör det andra (inte PPS, kommer inte på namnet...) vad händer om jag avbryter min miner mitt i ett block. Säg att poolen kommit 50% på blocket och jag avbryter. Får jag fortfarande min del?

I så fall ser jag inte meningen med att folk vill kunna se hur långt de har kommit på ett block, för att avbryta innan nästa börjar. Explain to me please?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Bachman:

Har du öppnat porten i routern?

ja...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Här är en till iaf.

EDIT:
Om man kör det andra (inte PPS, kommer inte på namnet...) vad händer om jag avbryter min miner mitt i ett block. Säg att poolen kommit 50% på blocket och jag avbryter. Får jag fortfarande min del?

I så fall ser jag inte meningen med att folk vill kunna se hur långt de har kommit på ett block, för att avbryta innan nästa börjar. Explain to me please?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kursen uppåt igen?

Visa signatur

[Jag har coola grejer, jag lovar!]

Permalänk
Medlem
Skrivet av LF_Spawn:

Kursen uppåt igen?

Har den stigit så, ja.

Visa signatur

Corsair TX 650W | Powercolor 5870 @ 997/440 | AMD Phenom II x4 965 BE | Fractal Design R3 | A-Data 4GB (2GBx2) 1600Mhz+ Series, CL8, PC3-12800 | Gigabyte GA-890GPA-UD3H

Permalänk
Medlem
Skrivet av PoulGrym:

Ah, tack

Skrivet av LF_Spawn:

Kursen uppåt igen?

Win win!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Enligt mig vettigt inlägg om varför btc sjunkit så mycket i värde senaste dagarna

http://forum.bitcoin.org/index.php?topic=15509.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriik:

Anledningen till att vi byter är att swepool har blivit utsatt för en attack där det finns users som inte skickar in vinnande shares => de får betalt men vi löser inga block => swepool får slut på kapital. Swepool har gått ca 75btc back per dag nu senaste dagarna och jag beklagar att jag inte kunnat haft större framförhållning.

Är det ens möjligt? Jag läste någonstans att det är olika hash som måste räknas ut beroende på om man väljer att räkna för poolen eller sig själv, så att man måste bestämma sig i förväg ifall man bidrar till poolen eller solo-minar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenshiin:

Enligt mig vettigt inlägg om varför btc sjunkit så mycket i värde senaste dagarna

http://forum.bitcoin.org/index.php?topic=15509.0

"I strongly feel we are now in the dead cat bounce phase of the bitcoin/USD$ price. Look it up on Wikipedia. Anything that falls as far as BTC has in the last 4 days is bound to have a semi revival, before falling even lower. I still bet BTC will be below $10 by the end of this week. The problem is difficulty is now set to reset so high that many miners (including myself) will drop out on Wednesday. That will severely weaken the network. I doubt anyone's too interested in mining for $5 a day after power/computing costs."

Låter ju mindre gött...

Visa signatur

Corsair TX 650W | Powercolor 5870 @ 997/440 | AMD Phenom II x4 965 BE | Fractal Design R3 | A-Data 4GB (2GBx2) 1600Mhz+ Series, CL8, PC3-12800 | Gigabyte GA-890GPA-UD3H

Permalänk
Medlem

Snacka om vad bitcoins.lc funkar bra, tjänat sjukligt mycket mer än på PPS de senaste dagarna. Hoppas på mer tidigt lösta block!
Riktigt bra pool, rekommenderas. Lite mer statistik och att den uppdateras lite snabbare vore fint.

Edit: Såg att du skrev på hemsidan att du höll på att förbättra det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalkih:

Snacka om vad bitcoins.lc funkar bra, tjänat sjukligt mycket mer än på PPS de senaste dagarna. Hoppas på mer tidigt lösta block!
Riktigt bra pool, rekommenderas. Lite mer statistik och att den uppdateras lite snabbare vore fint.

Eller hur, fick 0,094 på ett block som löstes på 34 minuter, det är bra det.

Permalänk
Skrivet av treeo:

"I strongly feel we are now in the dead cat bounce phase of the bitcoin/USD$ price. Look it up on Wikipedia. Anything that falls as far as BTC has in the last 4 days is bound to have a semi revival, before falling even lower. I still bet BTC will be below $10 by the end of this week. The problem is difficulty is now set to reset so high that many miners (including myself) will drop out on Wednesday. That will severely weaken the network. I doubt anyone's too interested in mining for $5 a day after power/computing costs."

Låter ju mindre gött...

Fast när folk känner att svårigheten är för hög så kommer den ju sjunka som en följd av att folk slutar mina. Så det kommer betyda att det kommer bli någon sorts mellannivå där säkerheten i nätverket är ändå bra och där miners får de pengar som kan kännas värt att läga ner energi på. Förmodligen är det bara dem med de mest effektiva mining-burkarna som kommer kunna fortsätta.

Visa signatur

Server: CPU - i7 3960x | GIGABYTE X79-UD3 | RAM 24GB 1600MHz | Corsair HX750(MDPC-X) | Fractal Design R4 | Intel 530 SSD 240GB | Dell U2311h
HTPC: i5 6600k, 1060 GTX, 8GB Ram, 256 GB SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicklas1988:

Fast när folk känner att svårigheten är för hög så kommer den ju sjunka som en följd av att folk slutar mina. Så det kommer betyda att det kommer bli någon sorts mellannivå där säkerheten i nätverket är ändå bra och där miners får de pengar som kan kännas värt att läga ner energi på. Förmodligen är det bara dem med de mest effektiva mining-burkarna som kommer kunna fortsätta.

Du lär ju sitta gött med dina 5870 i CF, din sate

Jag har stora funderingar på att lägga typ 2000 spänn på ett ytterligare graffekort, men vet verkligen inte om det kommer vara värt det å betala tillbaka sig innan allt som har med BT skiter sig.

Vad tror ni?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenshiin:

Eller hur, fick 0,094 på ett block som löstes på 34 minuter, det är bra det.

Fick 0,21

Permalänk
Medlem

Fick bara typ 0.042 nu

Satan vad BTC går upp igen nu föresten, 20 USD just nu.

Permalänk

Drog in 5BTC mellan 03.00 - 12.00 idag på bitcoins.lc så hoppas dom inte byter till något sketet PPS.

Visa signatur

2x Intel E5-2643V2 | 2x AMD 290x | 4x Samsung SSD EVO 500GB RAID 6 | 4xWD RED 4TB RAID6 | ASUS Z9PE-D8 WS | 3x Acer GD245HQ Limited Edition | Corsair 64GB (8x8GB) CL10 1866MHz VENGEANCE LP | FSP Aurum Pro 1200W | HRT HeadStreamer | Sennheiser HD 650 | Cherry MX 8000 | ZOWIE SPAWN (STOR SOM FAN)

Permalänk
Medlem
Skrivet av htux:

Fick bara typ 0.042 nu

Satan vad BTC går upp igen nu föresten, 20 USD just nu.

Ja men det går segt att komma över 20 USD gränsen. Hoppar rundor på 19 hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FisheRswe:

Drog in 5BTC mellan 03.00 - 12.00 idag på bitcoins.lc så hoppas dom inte byter till något sketet PPS.

Va i helvete. Va har du för rigg?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalkih:

Ja men det går segt att komma över 20 USD gränsen. Hoppar rundor på 19 hela tiden.

Japp, gick just ner till 18 nu

Hur lång tid kan man förvänta sig att det tar att verifiera ens Bitcoins, har jag rätt om jag säger att det varierar väldigt mycket?

Permalänk
Medlem

Priset kommer högst troligen stiga imorgon, dels är Silk Road uppe igen (visserligen fortfarande stängd registrering) och imorgon kommer alla pengar in till MtGox som folk har betalat in.

Permalänk
Medlem

Det var någon som länkade denna sidan innan men jag gör det igen, riktigt trevlig sida!
http://mtgoxlive.com/orders

Permalänk
Medlem

någon annan som har problem med inloggning till

https://www.mybitcoin.com/

Mer eller mindre dagligen så får jag ett meddelande om att systemet är nere för underhåll. Alternativet att password är fel. Men mitt i allt funkar allt igen.

Visa signatur

Fractal Define R2, Fractal Newton R2 800W, INTEL CORE I7 980, 12GB Corsair pc 12800. Ny gpu skall inhandlas