[Guide] Bitcoin: Använd ditt grafikkort för att tjäna pengar

Permalänk
Medlem
Skrivet av InCyBoy:

Jag har kollat via Mybitcoin och bitcoins.lc. Där har det stått 20.15 ett tag nu Vilken app? iOS/Android?

Dum fråga... android givetvis!

Visa signatur

Corsair TX 650W | Powercolor 5870 @ 997/440 | AMD Phenom II x4 965 BE | Fractal Design R3 | A-Data 4GB (2GBx2) 1600Mhz+ Series, CL8, PC3-12800 | Gigabyte GA-890GPA-UD3H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pie-or-paj:

Exakt 20.38USD/BTC just nu.

Ush vad mycket som har hänt, bitcoins har rasat satatan så min stående köptransaktion på 23$ Var ett rätt bra överpris... Dessutom har det stigit igen så det inte är nån större idé att köpa mera.

Swepool har bytt till prop. och verkar ha en del problem. Jag antar att det skulle behövas en del hjälp nu men jag orkar tyvärr inte, men imorgon? Dessutom vet jag inte vad som behövs göras...

Själv tror jag att jog kommer sluta minea, det blir så förbannat varmt att det inte är värt det. Men jag hoppas att jag är med vid nästa dropp...

Rasat har det väl inte gjort direkt. Tänk på att valutan stod i 6$ för ca 2 veckor sedan. Bara för att den går lite neråt nu så är det ändå fortfarande väldigt lönt att minea. Oberoende hur mycket mash du har så är ändå 126kr/BTC en bra vinst och bra plus i kassan.

OM du bestämmer för att sluta så tänkte jag bara säga att jag kan offra mig för att ta emot BTC *angelface*. Och om du får grafikkort över så är det bara PMa

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem

Själv använder jag http://www.appbrain.com/app/mt-gox-bitcoin-widget/st.brothas.... tycker den funkar fint.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av treeo:

Dum fråga... android givetvis!

Man vet aldrig vad det finns för folk hehe Vad heter appen?

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem
Skrivet av boris_vodka:

Provade detta förut men det gör så att jag inte kan höja klocken över 650Mhz efter jag har sänkt den.
Märkligt att de inte kan göra ett program som låter en ändra som man vill. En slider som går från typ 100-2000.

har varken provat att höja igen och bryr mig inte heller då en datoromstart på ~50 sekunder resettar klocksen..

Och det är det som är tanken med MSI afterburner bara att grafikkortet inte är inställt så att det egentligen ska vara möjligt. Eller har jag fel i detta?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pie-or-paj:

Ush vad mycket som har hänt, bitcoins har rasat satatan så min stående köptransaktion på 23$ Var ett rätt bra överpris... Dessutom har det stigit igen så det inte är nån större idé att köpa mera.

Köpte med lite för 23$ innan. >,<

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Va katten då, satte in min adress på deepbit och la in auto payment på 1btc. Det drogs klockan åtta, och nu två och en halv timme senare finns ännu inte transactionen. när jag kollar säger den "No such transaction". Kan se att det är min adress det skickas till. Börjar bli lite halvirriterad på dem. Är det tjockt hos mybitcoin tro... Eller failar deepbit?

Edit: Hittade det på deras väldigt röriga sida

Your payment was just sent to you.
You may see it immediately in your wallet if it's online or it may appear later if not entire blockchain was already downloaded by your client.
It may take ~10 minutes to get first confirmation, but in worst case delays up to few hours are possible if the transaction was not included in pool's own block for some reason.

Bitcoinblockexplorer (the site that payments table is linked to) may show your transaction only AFTER it gets included in some block and that block is received by blockexplorer's server, so you may see 'no such transaction' message for some time after the payment is sent. This is normal.

Vad gör du på Deepbit och härjar?! Byt snabbt till Bitcoins.lc... Eller Swepool om du föredrar den

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pakki:

Vad gör du på Deepbit och härjar?! Byt snabbt till Bitcoins.lc... Eller Swepool om du föredrar den

Enkelt, jag vill ha PPS. Då det ger mig möjlighet att planera. Sedan känns det väldigt mycket bättre med en linjär kurva. Använde swepool tills de bytte. bitcoinslc funderar ju på att byta, men tills det är gjort så sitter jag lungt och stilla kvar på deepbit (även fast jag undrar vart i ethern min stackars ensamma btc har hamnat....)

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

fattar inte riktigt det här men testade nu. Har nvidia kort funkar det lika bra som ATI?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nispro:

fattar inte riktigt det här men testade nu. Har nvidia kort funkar det lika bra som ATI?

Nej det gör det inte. Nvidia funkar skit.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Nej det gör det inte. Nvidia funkar skit.

Så det är ingen ide att använda detta om man har ett nvidia kort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nispro:

Så det är ingen ide att använda detta om man har ett nvidia kort?

Generellt sätt nej, men vad har du för kort då?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vilken pool ska man använda nu då, när Swepool är nere och Bitcoin.lc inte accepterar registreringar? Att köra på Deepbit verkar ju vara svinigt då de är så stora redan.
Kan ni rekommendera någon bra pool tills det löst sig med swepool och bitcoin.lc?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Generellt sätt nej, men vad har du för kort då?

GTX580

Citat:

Vilken pool ska man använda nu då, när Swepool är nere och Bitcoin.lc inte accepterar registreringar? Att köra på Deepbit verkar ju vara svinigt då de är så stora redan.
Kan ni rekommendera någon bra pool tills det löst sig med swepool och bitcoin.lc?

Swepool ligger inte nere för mig

Permalänk
Avstängd

Är 330Mhash/s bra? får det med Mitt HD 6950 2GB

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av boris_vodka:

BtcGuild

Permalänk
Medlem
Skrivet av boris_vodka:

swepool är uppe igen-

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | i7 920 ca 2.7Ghz | Gigabyte GA-X58A-UD7 | XFX ATI HD 7970 3GB | Corsair XMS3 1600MHz 6GB CL7-7-7-20 | Intel X25-M SSD 80GB / WD Caviar® Black 1TB | Corsair HX 750W | Win 7 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av nispro:

GTX580
Swepool ligger inte nere för mig

Det bör du hamna runt 140mhash~0,25btc/dag räknar vi lite lätt så blir det då 0,25*6*20=30kr/dag. Din strömkostnad lär ligga på ~10-20kr/dag med fullt arbetande grafikkort. Så känns inte så värt att belasta ditt kort, som kostar 4000+ för en möjlig vinst på 10-20kr/dag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Det bör du hamna runt 140mhash~0,25btc/dag räknar vi lite lätt så blir det då 0,25*6*20=30kr/dag. Din strömkostnad lär ligga på ~10-20kr/dag med fullt arbetande grafikkort. Så känns inte så värt att belasta ditt kort, som kostar 4000+ för en möjlig vinst på 10-20kr/dag.

haha ligger på 24 Mhash/s så är verkligen inte värt det:)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hzup:

Hur mycket får man per dag om jag får 330Mhash/s?

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av nispro:

haha ligger på 24 Mhash/s så är verkligen inte värt det:)

Som jag, och många före mig sagt då. Att mine:a bitcoins med nvidia är bara fel på så många sätt... (sitter jag med ett 275 som arbetar hah... och ett 8800gt)

Hur mycket får man per dag om jag får 330Mhash/s? ~ 0,5-0,6btc =~ 0,5*6*20=60kr/dag. Sedan är srömtförbrukningen också någonstans mellan 10-20kr/dag. Så Säg att du tjänar runt 50kr/dag.

Tumregel: Mhash/550*6(Dollar kurs)*20(BTC till USD kurs) -10 till 20kr(Strömkostnad) = Vinst
Då bortser vi ifrån att korten kostar pengar, och att använda dem belastar dem så man får lägre end of lifetime på dem.

Exempel: Jag har 550mhash med 2st 6870. Jag kommer då med nuvarande kurs tjäna
550/550*6*20-30kr = 90kr/dag

Visa signatur

Permalänk

Hur är det med plånbok, såg tidigare om någon som hade sin digitala plånbok på ett USB-minne. Är det något man ska skaffa (digital plånbok, inte tvunget på USB-minne, antar att det är något man har liggandes på hårddisken), eller funker det bra med att ens BTC skickas till mybitcoin.com?

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Medlem

[QUOTE]

Skrivet av Hzup:

Som jag, och många före mig sagt då. Att mine:a bitcoins med nvidia är bara fel på så många sätt... (sitter jag med ett 275 som arbetar hah... och ett 8800gt)

vad får du för Mhash/s på det då? vänta nu i programet står det att jag har 24mhash/s men på swepool står det 150, vilket stämmer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nilssonnet:

Hur är det med plånbok, såg tidigare om någon som hade sin digitala plånbok på ett USB-minne. Är det något man ska skaffa (digital plånbok, inte tvunget på USB-minne, antar att det är något man har liggandes på hårddisken), eller funker det bra med att ens BTC skickas till mybitcoin.com?

skickade till mybitcoin klockan 20:00 från deepbit. Ännu inte fått det.

@nispro: 29mhash@8800gt, 60mhash@275gtx
Generellt sätt så anses det att programmet stämmer bättre än hemsidan. Varför, det vet jag inte...
Brukar dock alltid hamna mycket lägre på hemsidan än programmet.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hzup:

Hur mycket får man per dag om jag får 330Mhash/s? ~ 0,5-0,6btc =~ 0,5*6*20=60kr/dag. Sedan är srömtförbrukningen också någonstans mellan 10-20kr/dag. Så Säg att du tjänar runt 50kr/dag.

Tumregel: Mhash/550*6(Dollar kurs)*20(BTC till USD kurs) -10 till 20kr(Strömkostnad) = Vinst
Då bortser vi ifrån att korten kostar pengar, och att använda dem belastar dem så man får lägre end of lifetime på dem.

Exempel: Jag har 550mhash med 2st 6870. Jag kommer då med nuvarande kurs tjäna
550/550*6*20-30kr = 90kr/dag

På swepool.net står det Pool Hash rate: 5,71Ghash/s vad betyder det? Dessutom bor jag hemma ännu (15år) så pappa/mamma betalar strömmen

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av CLLA:

swepool är uppe igen-

Gött! När kom det upp igen? Tyckte jag provade nyss att starta min worker där utan att lyckas...

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

På swepool.net står det Pool Hash rate: 5,71Ghash/s vad betyder det? Dessutom bor jag hemma ännu (15år) så pappa/mamma betalar strömmen

ghash som du ser är det totala antalet miners mhash. Så just nu har inte swepool så mycket miners. Tidigare har de legat mellan 40-70ghash. Bitcoins.lc fick ta majoriteten av de som lämnade swepool.

Inte jätte snällt att låta mamma och pappa betala elräkningen när du tjänar pengar på det:p

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hzup:

ghash som du ser är det totala antalet miners mhash. Så just nu har inte swepool så mycket miners. Tidigare har de legat mellan 40-70ghash. Bitcoins.lc fick ta majoriteten av de som lämnade swepool.

Jaha, men vad är vitsen med swepool?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

skickade till mybitcoin klockan 20:00 från deepbit. Ännu inte fått det.

@nispro: 29mhash@8800gt, 60mhash@275gtx
Generellt sätt så anses det att programmet stämmer bättre än hemsidan. Varför, det vet jag inte...
Brukar dock alltid hamna mycket lägre på hemsidan än programmet.

Skumt att jag bara får 24 när jag har bättre graffe än vad du har. Fast är väl nvidias kort som ni har skrivit som krånglar. Skulle vara värt om jag fick 150 + sätta in mitt gamla 260

Permalänk

0,1 BTC för 9 shares var inte dåligt betalt på bitcoins.lc inte

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.