[Guide] Bitcoin: Använd ditt grafikkort för att tjäna pengar

Permalänk
Medlem
Skrivet av PoulGrym:

Tror det kommer sjunka ännu lägre.. runt $8~9.

Har inte tid att svara på ditt förra inlägg, men poängen var att båda betalningssätten jämnar ut sig i längden. (OM man nu inte har någon avgift - which we don't)

Nuvarande;
{"ticker":{"high":26.65,"low":13,"vol":132062,"buy":18.45,"sell":18.45,"last":18}}

brb köpa

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

KÖÖÖÖÖP !!!

Eller ge fan i att sälj så styr det upp sig!!!!!!

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Medlem

Vilken sida använder ni för att köpa just nu? Funderar på att köpa lite själv...

Visa signatur

O.o

Permalänk
Medlem

Funderar på att börja med mining, men sitter på ett GTX 460.

Är de värt att införskaffa och investera i ett 6970 bara för att börja mina?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wanuvas:

Vilken sida använder ni för att köpa just nu? Funderar på att köpa lite själv...

Mt Gox ska funka bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av htux:

Mt Gox ska funka bra.

Bah, glömde fråga vilket sätt som fungerar bäst/säkrast av de olika sätten man kan köpa på!

Visa signatur

O.o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wanuvas:

Bah, glömde fråga vilket sätt som fungerar bäst/säkrast av de olika sätten man kan köpa på!

Mtgox är nog säkrast, bäst och störst.

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pakki:

Mtgox är nog säkrast, bäst och störst.

Ok, jag är nog lite trött för jag förklarar inte tillräckligt väl.

Jag har ingen valuta insatt hos Mtgox i nuläget och då jag vill köpa så fort som möjligt så undrar jag vilket av deras olika sätt, Dwolla etc etc, som blir bäst/snabbast (och säkrast of course) för att få in USD som jag kan köpa BTC för...

Visa signatur

O.o

Permalänk
Medlem

Dwolla troligtvis.

Annars kan du kika i #bitcoin-otc på irc-nätet freenode. Finns paypal-personer där

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Dwolla is currently only available to users in the United States. :/

Visa signatur

O.o

Permalänk
Medlem

Så vad tror ni om att köpa ett HD6990 (Betalar 4500kr) och mina 24/7, är det värt?
Får man upp det i 800 Mhash/s? Enligt https://en.bitcoin.it/wiki/Mining_hardware_comparison#AMD_%28... verkar det ju inte helt omöjligt (Med OC ofc)?
Och enligt http://www.alloscomp.com/bitcoin/calculator.php kan man då få ut 10.34BTC/vecka (567358.224571)
Om det nu blir 30% svårare va ~9e dag får man alltså ut 7.24BTC/vecka nästa gång, sen 5, sen 3.54...osv (om det blir exakt 30% svårare hela tiden och man har samma tur)? Låter som det är försent att mina om inte valutan skjuter i taket?

Tankar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av apaz:

Så vad tror ni om att köpa ett HD6990 (Betalar 4500kr) och mina 24/7, är det värt?
Får man upp det i 800 Mhash/s? Enligt https://en.bitcoin.it/wiki/Mining_hardware_comparison#AMD_%28... verkar det ju inte helt omöjligt (Med OC ofc)?
Och enligt http://www.alloscomp.com/bitcoin/calculator.php kan man då få ut 10.34BTC/vecka (567358.224571)
Om det nu blir 30% svårare va ~9e dag får man alltså ut 7.24BTC/vecka nästa gång, sen 5, sen 3.54...osv (om det blir exakt 30% svårare hela tiden och man har samma tur)? Låter som det är försent att mina om inte valutan skjuter i taket?

Tankar?

Funderar på samma sak, att köpa mig ett rejält jävla GPU för att mina, men frågan är om de är värt det?

Inflation just nu vad jag förstått? Kommer detta vända tror ni? Är ny inom detta, kan i princip inte mycket, intresserar mig för det mest.

Permalänk
Medlem

Läser jag fel på https://en.bitcoin.it/wiki/Mining_hardware_comparison#AMD_%28... eller är de sant att

6990 ger 835 mhash/s

och

GTX 590 ger 193.1 mhash/s?

Något jag missar eller är de så pass optimerat för AMD?

Permalänk
Medlem

Du har 67 sidor av "Kör inte med nvidia, utan kör med ati". Så ja, det stämmer

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Jag stannar kvar ett tag till på Swepool, har du haft otur så länge måste det vända snart. Erik finns det möjlighet att låsa en wallet ID till konto precis som på Deepbit?

Permalänk
Medlem

http://bitcoincharts.com/markets/
Ser inte så roligt ut just nu.. Skulle kanske passat på och sålt av mitt under gårdagen...

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Jag sålde av allt mitt igår, ren och skär tur. Nu tror jag i och för sig att det komme ratt gå upp igen fast inte till 30USD. Möjligtvis efter ökningen i svårighetsgraden.

Permalänk
Medlem
Visa signatur
Permalänk
Medlem

På Guiminer så ser man mhash, accepted() och stales() kan någon förklara vad de olika sakerna är. Är det mhash(hastigheten) accepted(påbörjadeblock) och stales(misslyckanden)? eller?

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Inte ett ord om valutan som används på sidan.

Permalänk
Medlem

VIlken panik det är på mybitcoins forum

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Skrivet av Blow:

VIlken panik det är på mybitcoins forum

Hur kommer det sig?

Visa signatur

Asbra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pannkakspajjas:

Hur kommer det sig?

Bitcoins kraschade från $32 -> $13.

Permalänk
Medlem

Finns det någon självklar anledning, eller var det bara en bubbla som sprack?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Finns det någon självklar anledning, eller var det bara en bubbla som sprack?

Antar att det bara var en bubbla som sprack.
Bitcoins passerade $30, investererna jublade och sålde av allt, priset började sjunka, resten av investerarna fick panik och sålde av allt.

Permalänk
Medlem

Det är väll klassisk nedgångsmentalitet. Så fort det droppar lite börjar alla sälja. Har hänt förut liksom

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Medlem

*ZAP*

Lite för dryg (:

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lär inte värdet gå upp igen snart?

Permalänk
Medlem
Skrivet av htux:

Lär inte värdet gå upp igen snart?

Alla säger samma sak, om och om igen. Det är ingen säker investering, det kan likväl gå ner till 2USD... Vi vet inte. Och flera tycker det ät tjusningen...

Visa signatur