[Diskussion] Samsung Galaxy S2 (Android 2.3)

Permalänk
Medlem
Skrivet av buurt:

Ahhh!
Idag kom min kabel till telefonen, som kopplar den till Tv´n.

https://picasaweb.google.com/lh/photo/U6zz98FKJkyFiaWaL-CxC3i...

Den främsta anledningen till denna lur.
HD direkt till TV.

Och jo, den fungerar.

Ha en fin dag!

mvh Alex

Ahhh!

Den fungerar nästan...

Texten hänger kvar tills nästa textextremsa ska visas. Kan ju vara.en.stund om.det inte sägs något...
Detta är i och för sig inte kabelns fel, den gör likadant vid uppspelning i telefonen.

Däremot hackar filmen, när jag kör den via kabeln till tvn.
Det är inget hysteriskt hack, men tillräckligt.
Man ser det främst när.bilden panorerar.
Det är en 720p .mkv fil.
Hackar inte i telefon .
Någon som har en ide om varför eller klarar den helt enkelt inte detta?

Jag har stängt av alla andra program och tömt minnet.

(upptäckte nu när jag skrev detta inlägg med telefonen att det inte går att scrolla ner i textrutan, efter en viss gräns?!?! Jag kommer till "jag har stängt..." sedan gick det inte att få fram den raden igen, för att sätta markören där! Tangentbordet täcker rutan och försöker man scrolla med fingret, fjädrar rutan bara tillbaka igen... Jösses fick skriva färdigt med ipaden.)

Ha en fin dag!
Mvh Alex

Permalänk
Medlem
Skrivet av buurt:

Ahhh!

Den fungerar nästan...

Texten hänger kvar tills nästa textextremsa ska visas. Kan ju vara.en.stund om.det inte sägs något...
Detta är i och för sig inte kabelns fel, den gör likadant vid uppspelning i telefonen.

Däremot hackar filmen, när jag kör den via kabeln till tvn.
Det är inget hysteriskt hack, men tillräckligt.
Man ser det främst när.bilden panorerar.
Det är en 720p .mkv fil.
Hackar inte i telefon .
Någon som har en ide om varför eller klarar den helt enkelt inte detta?

Jag har stängt av alla andra.program

Det brukar ha med skalning att göra.
Troligen skalas bilden två gånger.
Kan vara att mobilen skalar den till tex 1080i och din tv ner till 720, kan också vara tvärt om.
Hade samma problem mellan min ps3 och proj där ps3 skalade ner sen proj skalade upp.
Se om du kan stänga av skalning i din tv så borde det bli jämn och fint.
Jag skulle gissa på att det är detta som är problemet.
Lycka till

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Shit vad snabbt!
Ska kolla detta!

Mvh alex

Permalänk
Medlem

Hej igen!
Jag hittar inget om att stänga av uppskalning, varken i tv eller mobil:-(.
Ska prata med Sony support när de öppnar.
Ingen som har någon ide om var man kan göra detta annars?
Ska posta i annan forumdel också.

Mvh alex

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet när 2.3.4 ska komma till S2? Jag börjar bli riktigt riktigt trött på batteritiden, vad fan är poängen att ha topp telefon när efter en timmes användning halva din batteri är borta, det är ett skämt!

Var inne på samsungs officiella hemsida och när jag såg det här om S2 vill jag bara sträcka ut min han igenom skärmen och halshugga de

"Det gör det möjligt att skapa en smartphone som är snabbare och mer strömsnål."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glazeh:

Är det någon som vet när 2.3.4 ska komma till S2? Jag börjar bli riktigt riktigt trött på batteritiden, vad fan är poängen att ha topp telefon när efter en timmes användning halva din batteri är borta, det är ett skämt!

Var inne på samsungs officiella hemsida och när jag såg det här om S2 vill jag bara sträcka ut min han igenom skärmen och halshugga de

"Det gör det möjligt att skapa en smartphone som är snabbare och mer strömsnål."

Det är något med android som gör att det drar ström som det gör
Android stödjer inte dualcore i grunden utan något som samsung har fått modda in själva. Men så snart google fixar det problemet så bör allt bli tiptop hyffsat snabbt.

Kan inte svära på att det stämmer men det är så jag har uppfattat allt ståhej om detta på XDA.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Enligt rykten så kommer 2.3.4 inom dom närmaste dagarna, en läckt version av 2.3.4 har kommit redan till SGS

Permalänk
Medlem
Skrivet av buurt:

Hej igen!
Jag hittar inget om att stänga av uppskalning, varken i tv eller mobil:-(.
Ska prata med Sony support när de öppnar.
Ingen som har någon ide om var man kan göra detta annar går
Ska posta i annan forumdel också.

Mvh alex

Det går inte att stänga av uppskalningen på min tv.
Inte heller kan man ändra något i telefon.
Suck.
Mvh Alex

Permalänk

Jag är väldigt sugen på att plocka en sg2. Men sneglar väldigt åt HTC sensation, då byggkvaliteten på den är i en annan liga. Har idag sg1 och är riktigt nöjd, förutom att man tror att det är en attrapp/leksak.

Någon som vet om det finns något bra skal eller liknande man kan ha på den, så den blir lite tyngre och känns mindre plastig?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av buurt:

Det går inte att stänga av uppskalningen på min tv.
Inte heller kan man ändra något i telefon.
Suck.
Mvh Alex

testa olika Hz
optimalt för Blu Ray är ju 24Hz

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av sandefjord:

Jag är väldigt sugen på att plocka en sg2. Men sneglar väldigt åt HTC sensation, då byggkvaliteten på den är i en annan liga. Har idag sg1 och är riktigt nöjd, förutom att man tror att det är en attrapp/leksak.

Någon som vet om det finns något bra skal eller liknande man kan ha på den, så den blir lite tyngre och känns mindre plastig?

Jämför så ska du se att sensation är inte alls bättre på många punkter. Jag tänkte som du men det blev Galaxy 2 istället och är riktigt nöjd.

Permalänk
Skrivet av klauzer:

Jämför så ska du se att sensation är inte alls bättre på många punkter. Jag tänkte som du men det blev Galaxy 2 istället och är riktigt nöjd.

Jo jag vet att att sg2an är faktikst bättre på allt. Precis allt, högre upplösning på sensation lockar lite, men då får man en vattnig skräm som inte är så kul. Ingen rolig svärta.

Men det är just plastigheten jag inte gillar. Men med ett skal på min sg1 så känns den lite bättre. Så ett sjyst skal på 2an hade varit fint, om någon testat eller har

Permalänk
Medlem
Skrivet av sandefjord:

Jo jag vet att att sg2an är faktikst bättre på allt. Precis allt, högre upplösning på sensation lockar lite, men då får man en vattnig skräm som inte är så kul. Ingen rolig svärta.

Men det är just plastigheten jag inte gillar. Men med ett skal på min sg1 så känns den lite bättre. Så ett sjyst skal på 2an hade varit fint, om någon testat eller har

Zenuscase och sgs2 är oslagbart i mina ögon
sen skulle jag vilja säga att det enda som känns plastigt är baksidan (luckan mot batteriet) iom att den inte ligger helt 100% mot batteriet, samt är så tunn.
Men aningen någon tunn plastfilm eller liknande tar bort plastigheten lite eller att man har ett skal av god kvalitet.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Många gnäller på att den väger lite och känns plastig, men jag känner tvärtom till htc'n, tung och otymplig och skitful. Samsungen är bara ful iaf.
Konstigt hur folk tänker så olika. Men bra med kanske.

Har haft batteriet i 1 dygn nu och pillat på den i stort sett hela tiden, har fortfarande grönt batteri på typ 1/3 kvar och har inte ändrat några grundinställningar i energispar eller stängt av något. Webläsare och youtube har gått varma. Är det så dåligt egentligen? Min fru's Iphone får laddas varje kväll och hon använder den väldigt sparsamt. Tycker batteriet är fult godkänt än så länge. Får prova några dagar..

Visa signatur

intel i7 920 @ 4000Mhz / Asus P6T Deluxe V2 / Corsair 6GB DDR3 Dominator @ 1600Mhz / 2st Gigabyte 460 GTX 1GB @ 850/1700/4400Mhz SLI / HDD1: Corsair Force 120GB HDD2: WD Black 1TB / Antec Twelvehundred / Corsair 750W HX / Win7 64Bit SWE

Permalänk
Medlem

Jag fick hem min SGS S2 igår och nu undrar jag vad jag bör göra först? Ska jag uppdatera något?

Mitt SIM-kort har inte blivit aktiverat än, hur lång tid tar det innan det blir det? (Har flyttat mitt nummer från Comviq kontant till Tele2 Smart Abonnemang)

Jag kan inte koppla upp mig mot Wifi hemma, kan det bero på att SIM-kortet inte är aktiverat?

Jag är helt ny med smartphones så jag har ingen aning om nått, har bara haft min Sony Ericsson T700 innan

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 3.6GHz || Asus ROG Strix B450-F Gaming || Asus GeForce GTX 1660 Super || Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3200MHz || Corsair RM650X V2 650W || Kingston A2000 1TB NVMe M.2 || Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av buurt:

Hej igen!
Jag hittar inget om att stänga av uppskalning, varken i tv eller mobil:-(.
Ska prata med Sony support när de öppnar.
Ingen som har någon ide om var man kan göra detta annars?
Ska posta i annan forumdel också.

Mvh alex

Skrivet av buurt:

Det går inte att stänga av uppskalningen på min tv.
Inte heller kan man ändra något i telefon.
Suck.

Mvh Alex

Skrivet av pg_ice:

testa olika Hz
optimalt för Blu Ray är ju 24Hz

Låter intressant.
Detta pratade Sony om också, på supporten, men för att vara ärlig fattade jag inte.
Kan man ändra detta i tv´n då? Brukar det gå att ändra?

Jag var hos en kompis idag och testade på hans Panasonic Viera, något.
Jag vet inte om den hade uppskalning eller hur den var utrustad, men irriterande nog fungerade det fint där!!

Mycket irriterande.

Suck.

Mvh Alex

Permalänk
Medlem

Hej igen!

Hittat en annan egenhet hos vår nyaste nalle;
Textningen på .srt filer fungerar dåligt.

Problemet är att den hänger kvar, ända tills det kommer en ny remsa.
Vad jag menar är att om någon säger något, kommer en text fram, men om det sedan inte pratas på ett tag, ligger denna text kvar till nästa text ska komma...
Samma textfil fungerar fint i andra program, tex. VLC, så det handlar inte om filen, som jag förstår det.

Jag har testat att stänga av och sätta på textningen i telefonen, ändra storlek på den, men inget hjälper. (detta efter tips från Samsungsupport) Det enda de kunde komma på, på supporten, är att göra en fabriksåterställning. Jag är inte intresserad av detta, då jag har gjort den som jag vill ha den, med alla inställningar.
Det verkar ju inte gå att göra en säkerhetskopia, som tar med alla inställningar heller:-(.

Är det någon som skulle kunna testa om det är likadant med textningen på era telefoner, eller om det är lokalt på min?

Mvh Alex

Permalänk
Medlem

jag har exakt samma problem på min S2:a med textningen, så du är inte ensam. Säkert en bugg som behöver fixas bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lynyrd:

jag har exakt samma problem på min S2:a med textningen, så du är inte ensam. Säkert en bugg som behöver fixas bara.

Skönt!

På sätt och vis, i alla fall.
Samsung support hade i alla fall ingen aning om att detta inte fungerade.

Kanske borde de läsa mer på detta forum?

Permalänk
Medlem

Kanske mer en allmän android fråga, men hur sjutton vet man om man stänger av en app eller minimerar den? I min gamla Nokia kunde jag allrid leta fram ett alternativ att avsluta i menyn.. Följdfråga, hur minimerar jag webläsaren när jag spelar upp t.ex ett youtubeklipp samtidigt som jag vill att uppspelningen ska fortsätta?

Lite första intryck också: Stor, men smidig. Varm. Snabb. Snygg med riktigt solid kvalitetskänsla. Tycker att batteriet verkar ta slut allt för fort, men det ska utvärderas vidare. Påverkas den mycket av alla widgetar(?) som är inlagda från början och räknas dessa till android os eller system?

Har märkt att auto brightness funktionen inte funkar helt hundra, trots att jag verkar ha den uppdaterade FW:n. Inget som stör nåt särskilt. Har även sett vad jag tror är gradienter, i färgåtergivningen.

Gillar inte riktigt heller hur Opera Mini lirar med telefonen, tycker renderingen blir lite sisådär och här är det betydligt värre bekymmer med bakgrundsfärger och liknande. Lite synd, eftersom den har en del finesser som standardläsaren saknar.

Edit: Rättning.

Permalänk
Medlem

Håll inne centrumknappen på telefon, då kommer du till uppgiftshanteraren.
mvh Alex

Permalänk
Avstängd

Hmm jag har kommit fram till att jag ska uppgradera luren men när jag laddade ner KIES från deras sida och installerat den
hade kopplat luren men kan ej hitta nån uppdatera :S nån stans

nån som kan hjälpa och förklara hur man kan uppdatera den ?

Hade försökt uppdatera via mobilen men där kom det att det inte finns nån ny version :S ?

Mvh Panos

Permalänk
Medlem
Skrivet av buurt:

Håll inne centrumknappen på telefon, då kommer du till uppgiftshanteraren.
mvh Alex

Ja, jo, det har jag listat ut. På så sätt kan jag ju avsluta saker som ligger i bakgrunden. Men jag vill gärna veta om jag minimerar eller stänger av appen/programet när jag trycker på meny- eller bakåt-knappen redan från början.

Permalänk
Medlem

Är det bara min SGS2 som laddar väldigt långsamt? Använder jag mobilen (t.ex. smsar) när den laddar så verkar det knappt som den laddar alls, även en stund efter.
Någon som känner igen sig?

Visa signatur

Asus P8Z77-V | i7 3770K | EVGA GTX 670 SOC 4GB | Corsair TX 650W | Corsair Vengeance 16GB | Seagate Barracuda 1TB | CM Storm Scout | Sandisk 128GB |
Logitech G400 | Qpad MK-50 | Logitech G935 | BenQ TFT 24" G2420HDBL LED | Acer 24'' GD245HQAbid | Steelseries QcK+
Samsung Galaxy S3 | Nikon D3000 | GoPro Hero 3 Black Edition | iPad 2

Permalänk
Skrivet av Olegh:

Ja, jo, det har jag listat ut. På så sätt kan jag ju avsluta saker som ligger i bakgrunden. Men jag vill gärna veta om jag minimerar eller stänger av appen/programet när jag trycker på meny- eller bakåt-knappen redan från början.

Versionen för folk som är van med Windows:

Programmet avslutas när du trycker på home- eller bakåt-knappen.

Dold text

Versionen för folk med teknikvana:

Programmen sparas till RAM-minnet där dom inte tar några resurser från systemet och ligger i ett läge där dom kan dödas av systemet för att frigöra resurser åt andra program.

Summering: Dom ligger kvar i systemets RAM-minne för att spara resurser när du startar programmet igen.

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexei:

Mitt i göteborg? Det vore illa av telenor isf. Kopplar ner var jag än befinner mig, även när jag har full mottagning. Kopplade ner på min desire väldigt sällan, men med S2 är det sjukt ofta. Många andra med det problemet tydligen. Iaf när jag googlade det, ingen som har en lösning än.

Exakt det problemet hade jag med en SE xperia och telenor, bytte telefon flera gånger samt la ner många timmar på deras kundtjänst utan resultat. Sen bytte jag till telia och efter det fungerade den perfekt.

Permalänk
Medlem

Har haft min SGS 2a i två veckor nu. Hade inte några som helst problem första veckan utan var nöjd. Nu har telefonen utan synbar anledning börjat bugga rejält. Den får för sig att den är inkopplad i en dator då och då, fast den så klart inte är det. Mediesökning och kies startas på telefonen. Dessutom aktiveras det så kallade billäget då och då, utan att jag rör telefonen. Har inte hittat nån meny där det går att starta detta läge, så förstår verkligen inte hur det går igång. Min största problem är dock varför telefonen får för sig att den blir inkopplad i en dator - samt att den inte längre klarar 2 dagars sparsamt användande som den klarade första veckan. Är det någon som råkat ut för liknande problem eller har nån aning om vad som kan vara fel? Den är köpt från 3...

Permalänk
Medlem
Skrivet av sunnis:

Exakt det problemet hade jag med en SE xperia och telenor, bytte telefon flera gånger samt la ner många timmar på deras kundtjänst utan resultat. Sen bytte jag till telia och efter det fungerade den perfekt.

Hmm tack för svar, börjar luta mer och mer att byta, får nog bråka med telenor en hel del då jag har 12 månader bindning kvar på fastpris.... men ber dom seriöst dra åt helvete om dom vägrar släppa mig.

Innan dess ska jag iofs ta ett telia kontantkort och köra 10 mil och snacka samtidigt...

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Tog bort ett marknadsföringsinlägg.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexei:

Hmm tack för svar, börjar luta mer och mer att byta, får nog bråka med telenor en hel del då jag har 12 månader bindning kvar på fastpris.... men ber dom seriöst dra åt helvete om dom vägrar släppa mig.

Innan dess ska jag iofs ta ett telia kontantkort och köra 10 mil och snacka samtidigt...

Problemet var tydligen en bugg som blev i telemasterna tillsammans med det abonnemanget jag hade (Något jobbmobil abb med fast pris). De orkade inte växla tillräckligt snabbt samt förlorade uppkopplingsinformationen eller vad man ska kalla det för och samtalet bröts.

Nu kör jag Telia jobbmobil fastpris med min S2 och har haft i en månad nu ungefär och det fungerar perfekt.