Geforce 600 och Radeon HD 7000 kan dröja

Permalänk
Melding Plague

Geforce 600 och Radeon HD 7000 kan dröja

Både AMD och Nvidia siktar på att lansera nya generationer grafikkort under 2011, men än finns inga handfasta tecken på att Southern Islands och Kepler är i antågande.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Kändes så, det var ju som sagt ont om nyheter.

Men ja, vi får väl se som vanligt...

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Då kanske man får sitta lite längre med 5870 då, hade hoppats på nya serier till hösten/vintern, fast & andra sidan så rullar det mesta ganska smärtfritt...

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

Fine for me, köpte mina kort för någon respektiva några månader sedan, orkar inte uppgradera redan i vinter

Ge mig lite sköna prissänkningar på 6990 ist

Permalänk
Medlem
Skrivet av SM-LoD:

Fine for me, köpte mina kort för någon respektiva några månader sedan, orkar inte uppgradera redan i vinter

Ge mig lite sköna prissänkningar på 6990 ist

Prissänkning på 6990 är alltid välkomna. Speciellt i augusti:P

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Mitt 4870x2 tuttar på bra fortfarande Låter dock som ett jetflygplan vid start...

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk

Lite trist om det dröjer. Men jag är nöjd med mitt HD6870 för min del.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Aj då.
Får väl sitta kvar på mitt 5870, kanske köpa ett till då

Permalänk

Jag tror att det har med konsollerna att göra, tyvärr. Det verkar ta ett tag innan nästa generation kommer ut och fler och fler spel fokuserar på konsolmarknaden.

Men om de där siffrorna stämmer, tre gånger mer prestanda per watt, jä--ar och he---te. Drag runt öronen?

Visa signatur

Netbook: ASUS Eee 1001PX w/ Intel Atom N450 | 1TB Western Digital i extern docka | 22" BenQ V2220 LED-LCD

Har blivit spelsugen så en speldator är på gång. Håll utkik! Det kan dyka upp något i galleriet...

Permalänk
Medlem

Spelar inte så stor roll, kommer aldrig behöva ett nytt kort när alla spel portas nu för tiden, inte undra på att de skiter i att göra nya!
(Nej, jag är inte seriös)

Permalänk
Medlem

GTX 580 kom väl lite som en "chock", vet dock inte om det var helt tyst som i det här fallet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SM-LoD:

Fine for me, köpte mina kort för någon respektiva några månader sedan, orkar inte uppgradera redan i vinter

Ge mig lite sköna prissänkningar på 6990 ist

Har aldrig fattat inlägg som denna. Menar du att om det nu skulle komma en ny serie så skulle du köpa dessa kort bara för "statusens" skull, eller vadå? Typ som skryt-objekt att ha den senaste och dyraste?

Ser ofta "fan, dags att upppgradera då"-inlägg när det kommer trådar om nya serier av grafikkort, även om personen i fråga redan har det bästa av det bästa och det knappt finns nån anledning till att uppgradera då korten man har redan kommer hålla minst ett år till om inte längre.

Menar inte att klaga om det låter som det. Är mest bara nyfiken på hur folk tänker, speciellt de som exempelvis uppgraderat från typ 5890 till 6990 och bara spelar på en 24" på spel som BF och CoD.
Själv försöker jag ta det som verkar mest prisvärt väl när jag behöver uppgradera (t.ex. inte kan köra i min upplösning med tillräckligt med kantutjämning i de spel jag kör).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

6970cf får väl duga ett tag till då, kanske köpa ett till?

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av beatles-3122:

Jag tror att det har med konsollerna att göra, tyvärr. Det verkar ta ett tag innan nästa generation kommer ut och fler och fler spel fokuserar på konsolmarknaden.

Men om de där siffrorna stämmer, tre gånger mer prestanda per watt, jä--ar och he---te. Drag runt öronen?

Precis vad jag tänkte också. Här sitter jag med mitt 9800GT och maxar i princip ALLA nya spel. Det finns ingen anledning för vare sig Nvidia eller AMD att stressa när det inte finns någon efterfrågan.

För min del får de gärna ta det lugnt och fokusera på energieffektivitet ett tag. Vore nice att kunna bygga ett "Värstingsystem" som klarar sig på mitt 430W nätagg

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Ja jag kan ju inte riktigt förstå poängen heller med att stressa fram nya grafikkorts serier, de vi har ute idag är både prisvärt och presterar grymt. Finns ju egentligen ingen anledning med värre kort (om man bortser från de riktigt inbitna entusiasterna som vill ha mer). Allt fler spel utvecklas till PC och konsoler samtidigt och då sätter ju konsolen begränsningar gällande grafik.

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem

Känns ju lite som att spelen inte direkt blir mycket snyggare och snyggare... utan bara kräver mer och mer. Jag menar vad har xbox360 & ps3 för GPU-serie? Typ geforce 7xxx-serie eller något. Där ser det fortfarande rätt så snyggt ut... visst det är ju skillnad om man kör Eyefinity i skyhög upplösning. Men där är väl inte ens 1/100-del av marknaden... Men men vad vet jag?:P

Permalänk
Medlem

Dyker det inte upp någon information alls innan September så kommer de absolut inte lanseras detta året. Vilket är synd. Jag hade gärna sett lansering i Novermeber-December

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Precis vad jag tänkte också. Här sitter jag med mitt 9800GT och maxar i princip ALLA nya spel. Det finns ingen anledning för vare sig Nvidia eller AMD att stressa när det inte finns någon efterfrågan.

För min del får de gärna ta det lugnt och fokusera på energieffektivitet ett tag. Vore nice att kunna bygga ett "Värstingsystem" som klarar sig på mitt 430W nätagg

Konstigt... Kan inte maxa spel med mitt 560ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majora:

Har aldrig fattat inlägg som denna. Menar du att om det nu skulle komma en ny serie så skulle du köpa dessa kort bara för "statusens" skull, eller vadå? Typ som skryt-objekt att ha den senaste och dyraste?

Ser ofta "fan, dags att upppgradera då"-inlägg när det kommer trådar om nya serier av grafikkort, även om personen i fråga redan har det bästa av det bästa och det knappt finns nån anledning till att uppgradera då korten man har redan kommer hålla minst ett år till om inte längre.

Menar inte att klaga om det låter som det. Är mest bara nyfiken på hur folk tänker, speciellt de som exempelvis uppgraderat från typ 5890 till 6990 och bara spelar på en 24" på spel som BF och CoD.
Själv försöker jag ta det som verkar mest prisvärt väl när jag behöver uppgradera (t.ex. inte kan köra i min upplösning med tillräckligt med kantutjämning i de spel jag kör).

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kommer inom en snar framtid uppgradera till 3st av den skärmen jag har nu så anledning till kraft har jag.

Varför jag köper nya kort är väl att jag tycker om att ha nya grejjer. Har inget behov av att du ska förstå hur jag tänker och bryr mig faktiskt inte heller. Lägger undan en rejäl summa till spar varje månad, betalar hyra och andra räkningar, sen har jag pengar kvar, och dem ska ju brännas

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrSvamp:

Konstigt... Kan inte maxa spel med mitt 560ti

Du har säkert högre upplösning än han har, också.
Folk brukar lätt glömma den lilla biten. Upplösningen, som i sig självt är vad som kräver mest kräm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrSvamp:

Konstigt... Kan inte maxa spel med mitt 560ti

Nu vet jag visserligen inte hur stor skillnad det är mellan 9800gt och 560ti, men jag misstänker att ni spelar på olika upplösningar helt enkelt, själv har jag 2x 9800gt och grafikinställningarna är sällan ett problem för mig, dock flaskar prollen direkt vilket gör att jag får genomlida laggiga spel ändå (skoj att ha exakt samma fps vare sig man kör low eller medium/high i spel).

Aja, snål som jag är blir det ett tag tills en uppgradering

Permalänk

Tycker det känns bra att båda teamen tar sin tid och låter marknaden mogna lite, just nu finns det verkligen inga spel som kräver mer kräm..

Permalänk
Medlem

Jag som hoppades på nya kort innan BF3. Man man vet ju aldrig, kan komma som en överraskning.

Permalänk
Medlem

Tråkigt om tråk-gpuerna i Sandy Bridge och Fusion kommer att hämma utvecklingen för riktiga GPUer. :/ Men ja det är inte riktigt så att man skriker efter bättre kort riktigt ännu.

Skrivet av Nagel:

Mitt 4870x2 tuttar på bra fortfarande Låter dock som ett jetflygplan vid start...

Jag läste tuttar

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaltX:

Jag som hoppades på nya kort innan BF3. Man man vet ju aldrig, kan komma som en överraskning.

Jo hade samma tanke ^^ Får väl tugga på medium tills den nya serien (5870 just nu).

Permalänk
Medlem

crap... var nyfiken på kepler. mkt mer än en ny cpu.

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk

Har man 58**+ eller 68**+ så bör BF3 flyta på bra även på krävande inställningar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Precis vad jag tänkte också. Här sitter jag med mitt 9800GT och maxar i princip ALLA nya spel. Det finns ingen anledning för vare sig Nvidia eller AMD att stressa när det inte finns någon efterfrågan.

För min del får de gärna ta det lugnt och fokusera på energieffektivitet ett tag. Vore nice att kunna bygga ett "Värstingsystem" som klarar sig på mitt 430W nätagg

Haha, vilka spel då?

I 800x640?

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Du har säkert högre upplösning än han har, också.
Folk brukar lätt glömma den lilla biten. Upplösningen, som i sig självt är vad som kräver mest kräm.

Fps också. Vad är godkänt och inte godkänt vad gäller fps skiljer sig från person till person.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Spelar inte så stor roll, kommer aldrig behöva ett nytt kort när alla spel portas nu för tiden, inte undra på att de skiter i att göra nya!
(Nej, jag är inte seriös)

+1

finns knappt någon mening för amd eller nvidia att anstränga sig för att göra snabbare grafikkort innan det dyker upp spel som behöver mer kraft