Vad är det som driver folk att spela online mot totalt underlägsna motståndare?

Permalänk
Skrivet av cheber:

Att jämna ut lagen genom att själv byta fungerar väldigt sällan i spel som kräver teamwork (t.ex. BC2), inte om lagen är extremt ensidiga. Visst, gör jag det ibland men då spelar jag sällan mer än samma bana en gång tills jag byter server. Speciellt eftersom BC2 inte blandar lag mellan banor, vilket leder till att det bra laget oftast dominerar 5+ banor/omgångar vilket också ibland leder till att servern töms. Bra tänkt där DICE.

Jag måste få försvara DICE i lag-frågan.

Säg att dom som är inne o lirar i en clan, en squad på 4 pers som vill uppnå Teamwork och vinna igenom det, dom skulle bli heltokiga om lagen blev omkastade efter varje map. Jag vet själv hur det är bara att bli auto-balanced..

Det som driver mig till att lira mot underlägsna motståndare i Bc2 är att det blir succesivt bättre motstånd. Alla " dåliga " silas ut och sedan kommer det in bättre. Visst, det är inte schysst. Men i ett sådant dött spel som Bc2 i klan-sammanhang så är det tyvärr ända utvägen. ESL är det bara ryssar o tyskar kvar som har lirat sen realesen och har byggt upp ett kraftigt försprång.

Det är public där allt börjar, för dom som är lite sämre så finns det servrar som har max lvl 30 som tex där man blir auto-kickad om du är 31.

Visst kan jag hålla med föregående talare som har sagt att " Byta lag till det sämre laget för att piska det bättre laget är fan så mycket roligare ". Ja, det är det, helt klart.

Alltså, för er som solo-lirar kanske ett annat match-making system hade varit bättre, men Battlefield är i grund och botten ett teamplay spel, och många kör gärna EGO-STYLE, därför är det sällsynt att stöta på spelare som vill köra teamwork, ska man då sållas bort från dom när du väl hittat dom nästa map så att du måste börja om sökandet?

Nah, inte riktigt kanske? =P

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem

är det bara jag som inte kollar vilket lag som är bäst och alltid väljer samma lag?? typ som i cs på nuke väljer jag alltid t på inferno alltid ct??

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hur tycker ni att jag som är riktigt usel än så länge ska göra?
Jag är "nooben" personifierad. Började spela BC2 alldeles nyligen eftersom min son börjat lira och jag tyckte det såg coolt ut.
Har efter många timmars spelande lyckats komma till level 6 men har ofta en K/D ratio på 10-40 efter några timmars spelande.
Jag har inget emot att få pisk av de bättre, det är väl så man lär sig, eller hur.
Eftersom denna tråd verkar krylla av världsmästare så undrar jag hur ni tycker att jag ska agera?
Hur upplever ni en sån som mig därute i spelet och vad kan jag göra för att bli bättre enligt er?
Det måste väl finnas en plats för nybörjare också, eller?

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk

Självklart Kern !

Lägg till mig på Skype: Tastyandy

Så bjuder jag in dig på Ts3 så fixar vi så du får fullfjädrad utbildning hur man lirar Bad Company 2 ! =D

-----------------------------

Tyvärr så är det enda sättet är att få pisk, ett tips är att börja lira tex Squad Rush, där det är som minst spelare.
Annars kan jag varmt rekommendera en 8 slottare Arica Harbor. ( 4on4 ). Det låter lite men det är action där också. Det var så jag och min polare lärde oss.
Ett annat tips är att kolla youtube, tex på denna Omerta kille.

http://www.youtube.com/watch?v=25LWdlNofGE

Att kolla hur andra spelar och beter sig i olika situationer är oftast bäst, men vi alla är individer så det säger inte att allt funkar på alla.. =P

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tastyandy:

Självklart Kern !

Lägg till mig på Skype: Tastyandy

Så bjuder jag in dig på Ts3 så fixar vi så du får fullfjädrad utbildning hur man lirar Bad Company 2 ! =D

-----------------------------

Tyvärr så är det enda sättet är att få pisk, ett tips är att börja lira tex Squad Rush, där det är som minst spelare.
Annars kan jag varmt rekommendera en 8 slottare Arica Harbor. ( 4on4 ). Det låter lite men det är action där också. Det var så jag och min polare lärde oss.
Ett annat tips är att kolla youtube, tex på denna Omerta kille.

http://www.youtube.com/watch?v=25LWdlNofGE

Att kolla hur andra spelar och beter sig i olika situationer är oftast bäst, men vi alla är individer så det säger inte att allt funkar på alla.. =P

Tusen tack för inbjudan, det är mycket möjligt att jag gör så.
Ska bara träna på egen hand lite till.

Jag kollade igenom youtube klippet. Ett av mina större problem är ju att man blir för stillastående.
Både när man skjuter och letar läge. Jag gjorde lumpen som jägare en gång för hundra år sedan, är 43 år nu, och då blev man hårt drillad i att inte synas och höras. Vi kunde ligga under en tall och vänta i åtta timmar på att den "onde" skulle komma. Eller att avancera 150 m på en dag, det sågs som ett stort framsteg.
Funkar inte riktigt så i BC2... )

Men tack igen för inbjudan!

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kern:

Tusen tack för inbjudan, det är mycket möjligt att jag gör så.
Ska bara träna på egen hand lite till.

Jag kollade igenom youtube klippet. Ett av mina större problem är ju att man blir för stillastående.
Både när man skjuter och letar läge. Jag gjorde lumpen som jägare en gång för hundra år sedan, är 43 år nu, och då blev man hårt drillad i att inte synas och höras. Vi kunde ligga under en tall och vänta i åtta timmar på att den "onde" skulle komma. Eller att avancera 150 m på en dag, det sågs som ett stort framsteg.
Funkar inte riktigt så i BC2... )

Men tack igen för inbjudan!

lite offtopic men är det lika jobbigt som dom säger att bli jägare?? man har ju hört historier om att 3 jägare har tvingats göra lika mycket jobb som 20.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Musikälskare

Alltid kul att stompa lite, lirar iofs inte shooters

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Tänkte att jag skulle slippa att förstöra tråden, så jag skapade en ny till avseende för vad som redan skrivits i off-topic. =P

#11102600

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem

Kan ju säga att jag tycker att de som blir dominerade har rätt till lite xp så jag brukar byta till det sämre laget. Ett exempel var igår på min pistol only där mitt lag låg i ledning med 3-1, bytte då och vann sen matchen med 4-3, fighter for the noobs! Om de blir dominerade hela tiden kommer de ju aldrig kunna förbättra sitt spel?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kern:

Hur tycker ni att jag som är riktigt usel än så länge ska göra?
Jag är "nooben" personifierad. Började spela BC2 alldeles nyligen eftersom min son börjat lira och jag tyckte det såg coolt ut.
Har efter många timmars spelande lyckats komma till level 6 men har ofta en K/D ratio på 10-40 efter några timmars spelande.
Jag har inget emot att få pisk av de bättre, det är väl så man lär sig, eller hur.
Eftersom denna tråd verkar krylla av världsmästare så undrar jag hur ni tycker att jag ska agera?
Hur upplever ni en sån som mig därute i spelet och vad kan jag göra för att bli bättre enligt er?
Det måste väl finnas en plats för nybörjare också, eller?

Fortsätt spela och så måste du spela samma banor flera gånger så du kan dem utantill och vet vart de flesta campers finns, vart det är mest strider, eller om du kan komma upp och ta dem i ryggen! När jag började med FPS (ca 1 1/2 år sen) så var jag urdålig och jag kunde ha ratios på typ 0.17, det var kanske bara hälften av gångerna som jag kom upp över 1, och väldigt sällan en K/D på 2, nu kan jag ha uppemot 5 på en vanlig runda

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye

Permalänk
Permalänk
Medlem

?????????????????

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk
Medlem

I public games så är det väl ingen bigdeal, men det är väl alltid kul och se hur bra stats man kan få? När jag spelade Cod 4 promod mot andra lag så
är det jäkligt kul att ligga på topp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kern:

?????????????????

dominans min gode herre.