[Guide] Bitcoin: Använd ditt grafikkort för att tjäna pengar

Permalänk
Medlem

http://bitcoin.clarkmoody.com/time-sales/#

Där kan ni se marknaden i real-tid.

Vid denna tid så går priset ner som fan, antagligen eftersom Amerikanarna kommit hem från jobb och Asiaterna nyss vaknat.

Permalänk
Medlem

Någon med länk till vart man kan ladda ner Stream SDK 2.1 respektive cata 10.10-10.11? De sägs ju vara bäst till 5xxx korten. Så tänkte testa va de gjorde för skillnad.

NNscript är taskigt! Gör så jag inte kan se länkarna!
http://developer.amd.com/sdks/AMDAPPSDK/downloads/pages/AMDAP...
Någon som vet hur mycket skillnad cata10.9+2.1sdk gör mot cata11.5+2.4sdk? på ett 5970? eller 5xxx serien generellt?

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av PoulGrym:

Stats http://continuumpoolrpc.appspot.com/<MinerAddress>

[edit] använt den själv nu flitigt i 2 dagar med väldigt goda resultat ^_^

missa och säga den tar bra 5% fee aka
Current pay-per-share rate: 0.0000541647 BTC
den betalar ut alla micro-ören med

Hur mycket Mhash/s riktar du mot den poolen? Så om min GUIMiner visar 7800 shares (~1½ dags minande @ 285 Mhash/s) så hade jag fått ut 7800*0.0000541647 = 0,42248466 BTC vilket ju inte är så fel...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

O.o

Permalänk
Medlem

undrar om btc kommer fortsätta sjunka nu eller om den återhämtar sig.. sjunker den lite till så är det knappt värt för mig att mine'a längre

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Någon med länk till vart man kan ladda ner Stream SDK 2.1 respektive cata 10.10-10.11? De sägs ju vara bäst till 5xxx korten. Så tänkte testa va de gjorde för skillnad.

NNscript är taskigt! Gör så jag inte kan se länkarna!
http://developer.amd.com/sdks/AMDAPPSDK/downloads/pages/AMDAP...
Någon som vet hur mycket skillnad cata10.9+2.1sdk gör mot cata11.5+2.4sdk? på ett 5970? eller 5xxx serien generellt?

jag förstår inte riktigt vad detta SDK gör ?

Till mitt 5870 jag hade innan så körde jag minerpaketet i sign MSI afterburner och CCC 11.5 och drog upp kortet i 980/310 vid mining, (vilket gav ~440-460Mhash/s om jag inte kommer ihåg fel)

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av DanneSvs:

Det är ATIs implementation av OpenCL så att du kan mine:a med din GPU. Det följer med Catalyst (iaf de senare versionerna).

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneSvs:

Till mitt 5870 jag hade innan så körde jag minerpaketet i sign MSI afterburner och CCC 11.5 och drog upp kortet i 980/310 vid mining, (vilket gav ~440-460Mhash/s om jag inte kommer ihåg fel)

Varför bytte du ut 5870 mot 6870? Får du ut mer mhash/s nu?

Visa signatur

Corsair TX 650W | Powercolor 5870 @ 997/440 | AMD Phenom II x4 965 BE | Fractal Design R3 | A-Data 4GB (2GBx2) 1600Mhz+ Series, CL8, PC3-12800 | Gigabyte GA-890GPA-UD3H

Permalänk

jag har en fråga kan en cpu flaskhalsa i bitcoin?

Permalänk
Medlem
Skrivet av memoryofrage:

jag har en fråga kan en cpu flaskhalsa i bitcoin?

I teorin ja, realistiskt nej...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Jag har funderat lite på hur sannolikhetsfördelningen runt medelvärdet (dvs svårighetsgraden) ser ut, är den normalfördelad? Och med vilken varians isf? Jag pratar alltså inte om tiden för att lösa ett block, den beror ju på antalet inskickade shares som beror på hash/s, utan jag undrar hur sannolikhetsfördelningen för att lösa ett block beror på antalet inskickade shares.

Visa signatur

Prylar är gott.. och nyttigt.

Citera gärna så hittar jag tillbaks!

Permalänk
Medlem

Någon som vet var jag kan få tag på PCIe x1 till PCIe x16 samt PCI till PCIe x16 adaptrar i Sverige?

Permalänk
Medlem
Skrivet av treeo:

Varför bytte du ut 5870 mot 6870? Får du ut mer mhash/s nu?

1. nuvarande burken är främst till spel BTC är en bonus
2. med mina 2 6870 får jag ut ~600Mhash/s vilket, ja är en ökning
3. jag har kvar det sndra kortet och kommer sätta in det i ett annat system efter sommaren (när bulldozer kommer) då jag kommer bygga om båda systemen då

ngt annat?

Visa signatur

Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T

Permalänk
Medlem

Förde över pengar från MtGox till min bank (Swedbank). Tog mig tisdag till fredag. Måste nog säga att det var snabbare än jag trodde.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Med min dator i signaturen, hur lång tid skulle det uppskattningsvis ta, att gräva fram 1 BTC ?

Visa signatur

- none -

Permalänk
Medlem
Skrivet av aztekk:

Med min dator i signaturen, hur lång tid skulle det uppskattningsvis ta, att gräva fram 1 BTC ?

Du har du otur - Nvidia korten är riktigt dåliga på detta.
Ett dåligt AMD kort är bättre än Nvidias bästa.

Jag undrar ifall det är värt för dig att gräva...

EDIT: Skickar över $45.45 (som jag fick för 2.5 bitcoins) till mitt Nordea konto. Bara att vänta!

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar varmt continuumpool.com om någon tänker köra PPS.

Har minat där nästan en vecka, lägsta avgift för PPS (deepbit är något dyrare).
Dock har deras server gått ner då och då så fixa en backup-pool gärna.

Permalänk

Alla som inte kör 3Ghash var eller mer kan ju sluta mina nu eftersom ni kommer kanske tjäna 500kr/månad XD

Visa signatur

2x Intel E5-2643V2 | 2x AMD 290x | 4x Samsung SSD EVO 500GB RAID 6 | 4xWD RED 4TB RAID6 | ASUS Z9PE-D8 WS | 3x Acer GD245HQ Limited Edition | Corsair 64GB (8x8GB) CL10 1866MHz VENGEANCE LP | FSP Aurum Pro 1200W | HRT HeadStreamer | Sennheiser HD 650 | Cherry MX 8000 | ZOWIE SPAWN (STOR SOM FAN)

Permalänk
Medlem
Skrivet av FisheRswe:

Alla som inte kör 3Ghash var eller mer kan ju sluta mina nu eftersom ni kommer kanske tjäna 500kr/månad XD

hur tänker du nu?

jag kör 6970 crossfire.

0,8 coins per dag x 20 dollar x6.5 kr = 104kr
el
12kr
104-12=92kr

92kr x 30 dagar = 2760kr rakt ner i min ficka.

ps. har räknat bort div avgifter på 1-2%

Visa signatur

Dator: Ryzen 5700x3d - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Dell Optiplex CasaOS Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 1000 Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh

Permalänk
Medlem

Ok med samma formel som kriller007 använde så kan jag tjäna 1100 ungefär på 30 dagar med mitt HD6870 om valutan håller sig till 20 USD. Men då jag bara har ett grafikkort har jag dock kommit in i ett tankesätt som går så här: Spelar jag inte så tjänar jag mer pengar, spelar jag inte så har jag tråkigt...

Jag har valt att inte spela!

Väntar jag en månad så kan jag (nästan) köpa mig ett till HD6870 så jag äntligen kan få spela igen, men risken är väl då att jag hellre kommer att sitta med dubbla Mhash/s istället för att spela! ;O

Visa signatur

O.o

Permalänk
Medlem

16USD/BTC nu. Att räkna med en kurs som är 25% högre är väl ändå lite fusk? Växlingskursen jag fick när jag flyttade, inklusive alla avgifter var 6.16kr/USD. Exklusive avgifter så låg den på ~6.35. Vilket ger avgifter på 3%. Jag tjänar ca 10BTC/Vecka. Strömmen per dag är ca 20kr. Vilket skulle resultera 16*6,16*10-20*7=~850kr/veckan.

Så tar ju några månader att arbeta ihop grafikkorten. Hoppas att jag kan tjäna ihop lite iaf innan detta dör.
Jag har köpt 2x 6870 samt 1x 5970 på grund av BitCoins! Blir intressant ifall det blir en vinst eller förlust affär!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hmm vad bitcoinen har tappat värde

Får hoppas den går upp snart igen!

Permalänk
Medlem

Vad är PPS?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Vad är PPS?

pay per share... vad är fel på att läsa igenom några sidor innan man frågar? så slipper vi ha 2500 inlägg varav 1700 är upprepningar...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ett block på 18s?

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blow:

Ett block på 18s?

1min 37s för mig/oss på .lc nyss (enligt min webbläsare ofc)!

Visa signatur

O.o

Permalänk
Medlem

Received Block 131441 - Friday 17 Jun 16:00:23 CET
Received Block 131440 - Friday 17 Jun 16:00:05 CET

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Inaktiv

*Tråd rensad*

Ett inlägg som bryter mot reglerna om marknadsföring i forumet samt ett svar på detta har tagits bort.

Permalänk

Hello!

Jag har byggt en ny speldator/miningrigg som jag har problem med, den slutar helt enkelt mina. Startade miningen igår när jag gick och la mig och under natten har datorn hängt sig, startade om den nu i morse när jag stack till jobbet och passade på att sänka hastigheten på kärnan och minnena, ifall det skulle hjälpa (om den blir överhettad). Hjälpte inte, den har hängt sig igen och slutat mina.

Jag läste någonstans om att man kan sänka hastigheten på miningprogrammet så grafikkortet inte blir överbelastad fast jag hittar inte det, någon som kan tipsa om vilken flagga det är?

Jag kör med Guiminer, OpenCL. Testade Phoenix men den var ingen höjdare, den gjorde fler MH/s men å andra sidan började processorn arbeta också...

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Medlem

ett tips är att kolla över så datorn är stabil, memtest occt och furmark. sedan kan du börja farma.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5700x3d - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Dell Optiplex CasaOS Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 1000 Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nilssonnet:

Hello!

Jag har byggt en ny speldator/miningrigg som jag har problem med, den slutar helt enkelt mina. Startade miningen igår när jag gick och la mig och under natten har datorn hängt sig, startade om den nu i morse när jag stack till jobbet och passade på att sänka hastigheten på kärnan och minnena, ifall det skulle hjälpa (om den blir överhettad). Hjälpte inte, den har hängt sig igen och slutat mina.

Jag läste någonstans om att man kan sänka hastigheten på miningprogrammet så grafikkortet inte blir överbelastad fast jag hittar inte det, någon som kan tipsa om vilken flagga det är?

Jag kör med Guiminer, OpenCL. Testade Phoenix men den var ingen höjdare, den gjorde fler MH/s men å andra sidan började processorn arbeta också...

-f 30 = normalt, högre = mindre prioritet. Testa f 99 eller liknande. De flesta använder sig av -f 0 för att maxa prioriteten

Kolla att du inte har något sketet strömsparläge aktiverat.

Visa signatur