[Guide] Bitcoin: Använd ditt grafikkort för att tjäna pengar

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicklas1988:

Mina workers har lagt ner sen i morse. Jag kommer inte åt att kolla till dem - är det ngt problem med swepool?

Swepool funkar fin fint.

Visa signatur

Specs: ASRock Z87 Extreme3, Intel Core i7 4770k 4.4Ghz, Corsair Vengeance 16GB DDR3, Corsair Hydro H70 PNP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legendary:

haha mjodå det är lite, men för ca 4-5 timmar sen så började jag använda en dator med ett Asus HD 6870, ligger ju på runt 260mhash där, nu t o m 290 efter hjälp från en snäll medlem, så dessa shares(runt 500) har jag fått på ca 4 timmar;o

Vad gjorde denne snälla medlem för att nå 290? Klockade gpu'n eller bara flag tweaks?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Szkar:

Det är redan sålt. Du måste driva med mig om du tror att det kortet stannar uppe på Blocket längre än 10 minuter.

Det var inte ens på Blocket (kompispris), det var en polare som hade ett över som jag köpte av honom och jag har nu 2 st som jag minar med

Permalänk

Ingen ide att köpa hårdvara nu eftersom svårighetsgraden nästan dubblats = no casch!

Visa signatur

2x Intel E5-2643V2 | 2x AMD 290x | 4x Samsung SSD EVO 500GB RAID 6 | 4xWD RED 4TB RAID6 | ASUS Z9PE-D8 WS | 3x Acer GD245HQ Limited Edition | Corsair 64GB (8x8GB) CL10 1866MHz VENGEANCE LP | FSP Aurum Pro 1200W | HRT HeadStreamer | Sennheiser HD 650 | Cherry MX 8000 | ZOWIE SPAWN (STOR SOM FAN)

Permalänk
Skrivet av FisheRswe:

Ingen ide att köpa hårdvara nu eftersom svårighetsgraden nästan dubblats = no casch!

Eftersom värdet är per btc är högt just nu så får du juh ändå ut mkt pengar för lite btc så skulle visst vilja säga att det är värt det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FisheRswe:

Ingen ide att köpa hårdvara nu eftersom svårighetsgraden nästan dubblats = no casch!

När hände detta? Har fått in 0.7 BTC på 12h. 420 mhash.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

När hände detta? Har fått in 0.7 BTC på 12h. 420 mhash.

Undrar också när detta hände för jag får ut samma btc/dygn som förut.

Visa signatur

Corsair TX 650W | Powercolor 5870 @ 997/440 | AMD Phenom II x4 965 BE | Fractal Design R3 | A-Data 4GB (2GBx2) 1600Mhz+ Series, CL8, PC3-12800 | Gigabyte GA-890GPA-UD3H

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om detta varit uppe i tråden men här är en person som blivit bestulen på 25.000 BTC

http://forum.bitcoin.org/index.php?topic=16457.0

Var rädd om era plånböcker säger jag bara. Jag kan tänka mig att varenda trojan/virus/malware-kodare sitter och skriver om sina program för att leta efter wallet.dat-filer just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anka2:

Jag vet inte om detta varit uppe i tråden men här är en person som blivit bestulen på 25.000 BTC

http://forum.bitcoin.org/index.php?topic=16457.0

Var rädd om era plånböcker säger jag bara. Jag kan tänka mig att varenda trojan/virus/malware-kodare sitter och skriver om sina program för att leta efter wallet.dat-filer just nu.

inte konstigt att folk blir bestulna när valutan baseras på krypering
"Vill tipsa om en ny onlinevaluta som heter bitcoin. Baseras på krypering och p2p-teknik, helt decentrialiserad alltså. Läs mer på www.bitcoin.org"

hur mycket har folk fått ut i runda slängar, och hur lång tid tills bubblan brister?

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bellerefon:

inte konstigt att folk blir bestulna när valutan baseras på krypering

Det där är inte logiskt nånstans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bellerefon:

inte konstigt att folk blir bestulna när valutan baseras på krypering
"Vill tipsa om en ny onlinevaluta som heter bitcoin. Baseras på krypering och p2p-teknik, helt decentrialiserad alltså. Läs mer på www.bitcoin.org"

hur mycket har folk fått ut i runda slängar, och hur lång tid tills bubblan brister?

bubblan har redan brustit en gång. från 30 dollar / BTC. Sen va den nere på 12 dollar / BTC ett par dagar. Nu "verkar" den vara stabil i 20 dollar / BTC...

Visa signatur

Corsair TX 650W | Powercolor 5870 @ 997/440 | AMD Phenom II x4 965 BE | Fractal Design R3 | A-Data 4GB (2GBx2) 1600Mhz+ Series, CL8, PC3-12800 | Gigabyte GA-890GPA-UD3H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anka2:

Det där är inte logiskt nånstans.

syftade mer på stavningen av kryptering, man kan ju säga att en låtsasvaluta inte är logisk den heller, men fungerar verkar det göra iaf

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Relik 📜

Till alla aktiva i Bitcoin-tråden

Den senaste tiden har tråden i fråga blivit allt svårare att övervaka och moderera. Det stora problemet är inlägg som bryter mot §9 i SweClockers regler, alltså marknadsföring. Det handlar framför allt om diskussioner runt "pooler" där vissa användare tjänar pengar, men även om ren försäljning av hårdvara som grafikkort.

Vi förstår att "pooler" är en mycket viktig del av Bitcoin-konceptet, och vi diskuterar för fullt internt hur vi ska gå vidare på bästa sätt utan att skada diskussionerna. Vi är medvetna om att många är intresserade av Bitcoin, och vi har inget intresse av att kväsa detta. Det vi är ute efter är en mer långsiktig lösning som fungerar inom ramen för SweClockers regler, precis som övriga forumsektioner, där marknadsföring separeras från övrigt innehåll.

Tills redaktionen tillsammans med moderatorkåren diskuterat fram en bra lösning ber vi alla aktiva tänka extra noga på §9 i SweClockers regler. Vi tar givetvis gärna emot förslag på hur ni medlemmar vill se en Bitcoin-tråd upplagd, observera dock att en separat forumdel inte är aktuell i dagsläget.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bellerefon:

syftade mer på stavningen av kryptering, man kan ju säga att en låtsasvaluta inte är logisk den heller, men fungerar verkar det göra iaf

Vet fortfarande inte vad du syftar på. Vem har skrivit krypering?

Jag ser inte varför bitcoins skulle vara mer låtsas-valuta än statliga papperspengar. Uppenbarligen så verkar en hel del människor lita mer på matematik än på politiker. Men du får givetvis välja vad eller vem du litar på helt själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anka2:

Vet fortfarande inte vad du syftar på. Vem har skrivit krypering?

Jag ser inte varför bitcoins skulle vara mer låtsas-valuta än statliga papperspengar. Uppenbarligen så verkar en hel del människor lita mer på matematik än på politiker. Men du får givetvis välja vad eller vem du litar på helt själv.

GIVETVIS litar man mer på matematiken än på politiker

Visa signatur

Corsair TX 650W | Powercolor 5870 @ 997/440 | AMD Phenom II x4 965 BE | Fractal Design R3 | A-Data 4GB (2GBx2) 1600Mhz+ Series, CL8, PC3-12800 | Gigabyte GA-890GPA-UD3H

Permalänk

Hur lång tid har det tagit för er att få pengar från MtGox? Har väntat sen i torsdags nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anka2:

Vet fortfarande inte vad du syftar på. Vem har skrivit krypering?

Jag ser inte varför bitcoins skulle vara mer låtsas-valuta än statliga papperspengar. Uppenbarligen så verkar en hel del människor lita mer på matematik än på politiker. Men du får givetvis välja vad eller vem du litar på helt själv.

första meningen i tråden,
"vill tipsa om en ny valuta som baseras på krypering och p2p teknik"
tyckte att det var lite kul med tanke på att kontona verkar vara okrypterade (tråden du länkade)

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk

jag kommer inte heller in på mybitcoin =/
hur osäkert är det att inte använda sig av bitcoin och en "wallet" utan skicka BTC direkt till mybitcoin istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Tills redaktionen tillsammans med moderatorkåren diskuterat fram en bra lösning ber vi alla aktiva tänka extra noga på §9 i SweClockers regler. Vi tar givetvis gärna emot förslag på hur ni medlemmar vill se en Bitcoin-tråd upplagd, observera dock att en separat forumdel inte är aktuell i dagsläget.

Hur kan det inte vara aktuellt med en egen forumdel när tråden har 2500 inlägg och är på 85 sidor?

Permalänk
Medlem

J**lar! Svårighetsgraden har ju ökat ENORMT!!! Vad jag kommer ihåg så var väl den senaste ca 570000(?) Nu är den uppe i ca 870000! Det är ju mer än 50% ökning

Tur att jag började i tid så jag får pengar att köpa mer grafikkort för. Hoppas pengarna kommer snart bara

Skrivet av Emil B:

Till alla aktiva i Bitcoin-tråden

Den senaste tiden har tråden i fråga blivit allt svårare att övervaka och moderera. Det stora problemet är inlägg som bryter mot §9 i SweClockers regler, alltså marknadsföring. Det handlar framför allt om diskussioner runt "pooler" där vissa användare tjänar pengar, men även om ren försäljning av hårdvara som grafikkort.

Vi förstår att "pooler" är en mycket viktig del av Bitcoin-konceptet, och vi diskuterar för fullt internt hur vi ska gå vidare på bästa sätt utan att skada diskussionerna. Vi är medvetna om att många är intresserade av Bitcoin, och vi har inget intresse av att kväsa detta. Det vi är ute efter är en mer långsiktig lösning som fungerar inom ramen för SweClockers regler, precis som övriga forumsektioner, där marknadsföring separeras från övrigt innehåll.

Tills redaktionen tillsammans med moderatorkåren diskuterat fram en bra lösning ber vi alla aktiva tänka extra noga på §9 i SweClockers regler. Vi tar givetvis gärna emot förslag på hur ni medlemmar vill se en Bitcoin-tråd upplagd, observera dock att en separat forumdel inte är aktuell i dagsläget.

Isåfall får vi väl göra massa trådar i de kategorierna som berörs. T.ex modifikationer, grafikkort, köpråd, chassin och nätaggregat, mjukvara osv. Tror det blir mycket svårare för folk att hitta rätt då. Det blir nog svårare för er att hålla koll på alla trådar också.

Vad är det som måste uppnås/göras/hända innan en egen forumdel blir aktuell? Känns som att det bara blir svårare för alla utan en.

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av kalkih:

Hur kan det inte vara aktuellt med en egen forumdel när tråden har 2500 inlägg och är på 85 sidor?

Skrivet av InCyBoy:

Isåfall får vi väl göra massa trådar i de kategorierna som berörs. T.ex modifikationer, grafikkort, köpråd, chassin och nätaggregat, mjukvara osv. Tror det blir mycket svårare för folk att hitta rätt då. Det blir nog svårare för er att hålla koll på alla trådar också.

Vad är det som måste uppnås/göras/hända innan en egen forumdel blir aktuell? Känns som att det bara blir svårare för alla utan en.

Se Andreas svar här: http://www.sweclockers.com/forum/72-feedback/1012877-nytt-sub...

Det gäller mer eller mindre fortfarande, vi vill se hur Bitcoins och intresset utvecklas över en tid innan vi tar något beslut om annat. Bara för att en diskussion är väldigt aktiv berättigar det inte automatiskt en egen forumdel, det finns många samlingstrådar som lever och frodas som just det.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Om svårighetsgraden fortsätter att öka såhär (någon som vet om den ökar linjärt?), så är det ju knappast längre värt att investera i kort känns det som.. :-/

Vad anser ni?

Visa signatur

Corsair TX 650W | Powercolor 5870 @ 997/440 | AMD Phenom II x4 965 BE | Fractal Design R3 | A-Data 4GB (2GBx2) 1600Mhz+ Series, CL8, PC3-12800 | Gigabyte GA-890GPA-UD3H

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Se Andreas svar här: http://www.sweclockers.com/forum/72-feedback/1012877-nytt-sub...

Det gäller mer eller mindre fortfarande, vi vill se hur Bitcoins och intresset utvecklas över en tid innan vi tar något beslut om annat. Bara för att en diskussion är väldigt aktiv berättigar det inte automatiskt en egen forumdel, det finns många samlingstrådar som lever och frodas som just det.

Hade helt missat den tråden. Och jag kan förstå att ni vill se hur det utvecklas och vad som kommer hända men vänta inte allt för länge bara.

Tack för svar iallafall!

Skrivet av treeo:

Om svårighetsgraden fortsätter att öka såhär (någon som vet om den ökar linjärt?), så är det ju knappast längre värt att investera i kort känns det som.. :-/

Vad anser ni?

Njaa, det beror ju på hur priset på en bitcoin utvecklas, för svårighetsgraden kommer fortsätta öka när fler börjar bidra med beräkningskraft. Än så länge har priset nästan bara stigit när ökningarna i svårighetsgraden kommit men det återstår ju och se hur det blir i framtiden.

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna vilja få en fråga besvarad, utan att blanda in marknadsföring.

Vad är det som gör swepool bättre än t.ex. BTCGuild? Är det chansen att få extra reward vid ett block eller vadå?

Varför kör ni swepool?

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anka2:

Vet fortfarande inte vad du syftar på. Vem har skrivit krypering?

Jag ser inte varför bitcoins skulle vara mer låtsas-valuta än statliga papperspengar. Uppenbarligen så verkar en hel del människor lita mer på matematik än på politiker. Men du får givetvis välja vad eller vem du litar på helt själv.

Givetvis är papperspengar en tramsvaluta det med, därför jag handlar med guldtackor.

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem

Sen får man inte glömma att det finns en gräns i hur mycket grafikkort som går att få tag i, jag skulle gissa att man redan nu kan mäta minerkort i % av AMDs grafikkortförsäljning. Fortsätter det såhär så kommer det komma ut "Minerkort" med typ 100 000 shaders och 16MB ram från deras sida, det är jag helt övertygad om.

Skrivet av Bellerefon:

Givetvis är papperspengar en tramsvaluta det med, därför jag handlar med guldtackor.

Glöm inte att även guld baserar sig på marknadspriset, precis som kronor och bitcoins.

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bellerefon:

Givetvis är papperspengar en tramsvaluta det med, därför jag handlar med guldtackor.

Skrivet av Eriik:

Glöm inte att även guld baserar sig på marknadspriset, precis som kronor och bitcoins.

Men även tillgången. Precis som med diamanter lagras guld som inte släpps ut på marknaden för att på så sätt strypa tillgången och bibehålla ett högt värde.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Bara för mig swepool ligger nere?

Visa signatur

I could tell you a UDP joke, but you might not get it.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dempa88:

Bara för mig swepool ligger nere?

Ja?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriik:

Sen får man inte glömma att det finns en gräns i hur mycket grafikkort som går att få tag i, jag skulle gissa att man redan nu kan mäta minerkort i % av AMDs grafikkortförsäljning. Fortsätter det såhär så kommer det komma ut "Minerkort" med typ 100 000 shaders och 16MB ram från deras sida, det är jag helt övertygad om.

Glöm inte att även guld baserar sig på marknadspriset, precis som kronor och bitcoins.

Jag tror Nvidia kommer före, de vill nog ha sin del av kakan

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD