Synkronisera Spotify på iPhone utan WLAN

Permalänk
Medlem

Synkronisera Spotify på iPhone utan WLAN

Hej, efter att min iPhone gick och tvärdog för några veckor sedan har jag fått en ny. Har kunnat återställa den hyfsat via det hemska iTunes men tyvärr så försvann allt offline-material för spotify. Då jag snart åkerutomlands vill jag hinna ta hem alla låtar jag har så att jag kan spela dem offline, för att inte bli totalt ruinerad.

Problemet är att jag inte har WLAN hemma. Har en stationär dator utan trådlöst närverk som är kopplad till nätet som vanligt. iPhonen vill verkligen ansluta via WLAN enbart, går det inte att koppla telefonen via USB till datorn, och synkronisera på det sättet?

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Tror att WLAN är det enda alternativet för Spotify, har du ingen möjlighet att synka via någon öppen wifihotspot ute på stan eller Telia surfport (eller din operatörs likhet)?

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Du kan synka med kabel genom Spotify numera. Har inte testat det, men såg att det går!

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Medlem

Det går att synka via 3G, men se till att du har ett datapaket så att du inte blir ruinerad på kuppen.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pakki:

Du kan synka med kabel genom Spotify numera. Har inte testat det, men såg att det går!

Aha, då är bara problemet att ta reda på hur man gör! Du vet inte mer exakt?

Skrivet av Arginj:

Det går att synka via 3G, men se till att du har ett datapaket så att du inte blir ruinerad på kuppen.

Jag har "fri surf", dvs inte alls fri surf utan typ 1GB fri och jag har tyvärr mycket mer musik än så =(

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Skrivet av Pakki:

Du kan synka med kabel genom Spotify numera. Har inte testat det, men såg att det går!

Är du hundra på det? Har själv använt Spotifys sync-tjänst för Android (wifi)
Har för mig att kabel bara gäller non-iOS iPod. Men det borde kanske funka?

Edit: Funkar inte på Android iaf, låter iOS vara osagt eftersom jag sålt min iPod Touch

Visa signatur

Lenovo Y510p || iPhone 5 || Playstation 3

Permalänk
Avstängd

Plugga in via USB, gå in till "Devices" i Spotify och synka därifrån.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Plugga in via USB, gå in till "Devices" i Spotify och synka därifrån.

Hmm, hittar inget "devices" i spotify på iPhonen, jag kanske har missat något, eller ser det annorlunda ut t.ex. på en android-telefon?

Edit: Spotify på datorn har "Devices", där verkar jag bara få en länk så att iTunes vill ladda hem spotify till min telefon, men inget mer. Grr, jag vill verkligen fixa det här!

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Devices hittar du i spotify på datorn, när du har stoppat i laddkabeln mellan iphone & dator.....

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ackelind:

Hmm, hittar inget "devices" i spotify på iPhonen, jag kanske har missat något, eller ser det annorlunda ut t.ex. på en android-telefon?

Edit: Spotify på datorn har "Devices", där verkar jag bara få en länk så att iTunes vill ladda hem spotify till min telefon, men inget mer. Grr, jag vill verkligen fixa det här!

Det ska vara där för bövelen

sök och du skall finna min vän

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Medlem

Om du vill synka över 3G går du på din iPhone in här: Spotify->Settings sen aktiverar du "Sync Over 2G/3G".

Visa signatur

Intel i9 9900k | Z390 Designare | RX580 8GB | 64GB RAM
M.2 SSD: 1TB Windows för spel & 500GB Mac OS för övrigt

Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric | 4K 40" Philips
Logitech G203, G213 & Z333 + MacBook Pro 15" Retina

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ackelind:

Hmm, hittar inget "devices" i spotify på iPhonen, jag kanske har missat något, eller ser det annorlunda ut t.ex. på en android-telefon?

Edit: Spotify på datorn har "Devices", där verkar jag bara få en länk så att iTunes vill ladda hem spotify till min telefon, men inget mer. Grr, jag vill verkligen fixa det här!

Sådär ska det se ut utan något inkopplat.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

http://i.imgur.com/aMGJh.png
Sådär ska det se ut utan något inkopplat.

Precis, så ser det ut i spotify i datorn, i mobilen ser det ju tämligen annorlunda ut. Kopplar jag in telefonen ser det fortfarande likadant ut. Antar att man kan på det sättet föra över lokala filer till spotify i mobilen, men jag vill bara ha mina vanliga playlists tillgängliga offline, något jag hade innan jag fick byta telefon. Den funktionen verkar bara vara tillgänglig via WLAN, eller via 2G/3G (om man har tre år och 10.000kr över).

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Jag tycker du ska ta och gå en runda till McDonalds eller annan valfri plats med fri WiFi, ta det lugnt en stund och låta luren din synka färdigt

Visa signatur

Intel i9 9900k | Z390 Designare | RX580 8GB | 64GB RAM
M.2 SSD: 1TB Windows för spel & 500GB Mac OS för övrigt

Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric | 4K 40" Philips
Logitech G203, G213 & Z333 + MacBook Pro 15" Retina

Permalänk
Medlem

nja, jag synkade ~600 låtar igår via 3g & det tog runt 20-25 min, och med tanke på att man enbart kan ha 3333 låtar totalt i sina playlist's så.. nåja, 3 år tar det iallafall inte

Men jag förstår verkligen inte problemet, stoppa i kabeln mellan telefon & dator, gå in på devices på spotify på datorn & där ska du väl kunna välja att synka över de listor du vill? Se till att ha det helt jä** "underbara" ituns installerat oxå, det vara därför devices-skärmen inte ändras om du har kopplat in telefonen.

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Medlem

Eller gör en hotspot med din laptop?.....

Permalänk
Medlem

Har läst igenom, men fattar inte.

För mig ändras inte skärmen under devices. Har itunes igång.
Men jag kan inte ansluta till något Wifi på min iphone då datorn jag sitter med körs med USB modem.

Snälla hjälp uppskattas ASAAAAP

Permalänk
Medlem

Ingen :(?

Måste veta

Permalänk
Medlem

Din telefon och dator måste vara på samma wlan för att det ska komma upp något i spotify på datorn.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.