Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

en klocka blir nog i minsta laget. Den måste absolut minst vara 3cm djup. Håller på att rita upp en moddel på 33,7 *25,7 kan dela med mig av denna när jag är klar om någon är intiriserad

Skickades från m.sweclockers.com

denna kanske hade annars kanske funkat att bygga i?
http://www.jysk.se/210/223/227/1926900/a/catalog

Men det känns också dumt att förstöra en ny klocka:(

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Som sagt väldigt off-topic, skärpning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

nej. det tycker jag inte att det är. inte om den endast kostar 50kr.

Skrivet av bourne94:

Okej:)

Dela gärna med dig när du är färdig:)
Vad ska du göra den i?:)

plywood till in sidan och baksidan. sen så ska jag ha en aluminum ram på det

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

nej. det tycker jag inte att det är. inte om den endast kostar 50kr.

plywood till in sidan och baksidan. sen så ska jag ha en aluminum ram på det

det låter som en fin idé, men vad ska du ha plywooden i för färg, svart?:)
får se om jag tar klockan eller plywood, ska kanske köpa klockan imorrn (för att ha på väggen):)

Men du vet inte vart man kan få tag på resten av sakerna som man behöver, typ led och liknande?:)

Visa signatur

| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Följs. Har en klocka som behöver se lite bättre ut. Men går inte effekten förlorad om man använder den som klocka?

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

det låter som en fin idé, men vad ska du ha plywooden i för färg, svart?:)
får se om jag tar klockan eller plywood, ska kanske köpa klockan imorrn (för att ha på väggen):)

Men du vet inte vart man kan få tag på resten av sakerna som man behöver, typ led och liknande?:)

yes svart plywood
har är modellen
https://picasaweb.google.com/114675952741698860241/InifintyMi...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

Det ser ju riktigt stiligt ut:)
Jag ska kolla in den lite mer noggrannare:)

Nu måste jag bara hitta vart man kan köpa allt ifrån, har dock hittat plexiglas:)
Har du någon idé?

Skrivet av Jagab:

Följs. Har en klocka som behöver se lite bättre ut. Men går inte effekten förlorad om man använder den som klocka?

Om du ska göra sådana lysen som klocka?:O
Jag hade först tänkt att ta en trasig klocka för sedan ta ramen som håller för alltihopa:)

Den som blir färdig först får kasta upp ett galleri, och posta länken här;)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Det ser ju riktigt stiligt ut:)
Jag ska kolla in den lite mer noggrannare:)

Nu måste jag bara hitta vart man kan köpa allt ifrån, har dock hittat plexiglas:)
Har du någon idé?

Jag hade först tänkt att ta en trasig klocka för sedan ta ramen som håller för alltihopa:)

kanske kan lägga upp hel filen lite senare
jag kommer gör ett galleri i vilket fall som helst. jag kommer nog även förstärka min chassi sida. då det förmodligen kommer väga några kilon sen måste allting sticka ut 3cm då jag har en hög tower kylare i vägen
har förövrigt klockan du länkade och det kommer bli riktigt snyggt om du bygger i den

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

kanske kan lägga upp hel filen lite senare
jag kommer gör ett galleri i vilket fall som helst. jag kommer nog även förstärka mitt fönster. då det förmodligen kommer väga några kilon sen måste allting sticka ut 3cm då jag har en hög tower kylare i vägen
har förövrigt klockan du länkade och det kommer bli riktigt snyggt om du bygger i den

Okej:)
Jag sjäv tror att jag ska köra på plexiglas, men tror du det funkar med nått annat glas?:)

Jag ska sticka till jysk imorrn och se om den finns kvar:)

Höres på skype:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Den som blir färdig först får kasta upp ett galleri, och posta länken här;)[/QUOTE]

Jo, jag förstod hur du menade. Nå, då får jag göra en "spegel" av den. Lite pyssel i höst. Förste man kan ju bistå med ett koplingsschema. (Ursäkta att jag lånade tråden).

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk
Hedersmedlem

*rubrik redigerad*

Tog mig friheten att justera trådtiteln till något mer passande.

Permalänk
Medlem

Har någon av er hittat spegelfilm ännu? Det verkar inte alls vara det vanligaste på marknaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagab:

Jo, jag förstod hur du menade. Nå, då får jag göra en "spegel" av den. Lite pyssel i höst. Förste man kan ju bistå med ett koplingsschema. (Ursäkta att jag lånade tråden).[/QUOTE]

Okej, ska du inte bygga en infinity mirror i den?:)

Skrivet av Hraf:

Har någon av er hittat spegelfilm ännu? Det verkar inte alls vara det vanligaste på marknaden.

Jag har hittat det på 2 ställen:)
meconomen (stavning?) och ad bildelar, där du endast kan köpa typ 4 metar för c:a 200 kronor.
Fast jag skippade det då det känns lite för långt:)
Ska se om jag hittar det någon mer stans:)

Jag köpte en ganska tjock fotoram (3cm) idag som jag tänt använda till detta bygget på jysk för 25 kr:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tror inte det tyvärr. Hela grejen är ju att filmen ska fungera som en spegel, fast gå att se igenom från andra hållet. Vanliga solskyddsfilmen reflekterar inte speciellt mycket från något håll.

Permalänk
Skrivet av upl8447:

en klocka blir nog i minsta laget. Den måste absolut minst vara 3cm djup. Håller på att rita upp en moddel på 33,7 *25,7 kan dela med mig av denna när jag är klar om någon är intiriserad

Skickades från m.sweclockers.com

Ahh gärna, såg filmen och blev sjukt sugen på att bygga en tavla som är sådan, fy fan vad grymt.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Ahh gärna, såg filmen och blev sjukt sugen på att bygga en tavla som är sådan, fy fan vad grymt.

Alex blev lika kåt på detta som jag

OT om ni hittar en guide så ger ZetaXtreme er 1000kr! söksöksök!

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av KRQKAN:

http://www.instructables.com/id/cool-DIY-infinite-LED-tunnel/

Win

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Skrivet av KRQKAN:

Schysst Rille, ge bort mina pengar så utan att fråga.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit

Permalänk
Medlem

är det inte det man har vänner till?

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Hjälpsam

Skrivet av KRQKAN:

Paypal eller banköverföring?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

haha roliga kommentarer:)

Tror ni att det funkar att bygga en sådan här i en fotoram?:)

Har ni nån länk på filmen som reflekterar?:)

EDIT: en fet ram:)

Visa signatur

Permalänk
Sötast
Skrivet av bourne94:

Den där var ju helt klockren!

Blev ju sjukt sugen på det nu, får blir å tralla ner på jysk idag. Redan reserverat en

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Den där var ju helt klockren!

Blev ju sjukt sugen på det nu, får blir å tralla ner på jysk idag. Redan reserverat en

Jepp:)
Har själv köpt en idag, men det tänkte jag sätta upp på väggen (utan mod):)

Tänk också på att det är klocka på båda sidor, så det är också en grej som du få fundera ut hur du ska göra:)

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av KRQKAN:

Skrivet av Fluf:

Paypal eller banköverföring?

Rille skulle åka upp till Göteborg och lämna det kontant, han valde att stå för summan och dessutom slänga med sitt Xbox i dealen som lite goodwill.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Rille skulle åka upp till Göteborg och lämna det kontant, han valde att stå för summan och dessutom slänga med sitt Xbox i dealen som lite goodwill.

Glöm inte hans nya dator också:P

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av bourne94:

Glöm inte hans nya dator också:P

Va har Rille köpt ny dator? Trodde han fortfarande körde på sin gamla Core 2 Duo

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Va har Rille köpt ny dator? Trodde han fortfarande körde på sin gamla Core 2 Duo

hahaha:)
Måste ha blandat ihop med någon annan:P

Nu när du säger det, jag hade för mig han satt på en 939:)

On topic:

Måste verkligen få tag på ett glas som man kan ha som reflekterar:)
absolut ingen som har nån länk?:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

den som hittar spegel toning måste dela med sig och bli av gudad

Visa signatur

Permalänk
Sötast
Skrivet av bourne94:

Jepp:)
Har själv köpt en idag, men det tänkte jag sätta upp på väggen (utan mod):)

Tänk också på att det är klocka på båda sidor, så det är också en grej som du få fundera ut hur du ska göra:)

Jag såg det, ännu bättre!

Klocka på ena sidan och svart hål på andra sidan

Då jag har noll koll på el, leds osv så skulle jag vilja be om hjälp

Jag har hittat dessa dioder på Clasohlson:

Art. nr. Färg Volt mA Ljusstyrka (mcd)
36-3835 Ultrablå 3,3 30 3500

Tror ni dessa skulle göra jobbet? Även isåfall vidare till nästa fråga Vad kan man driva dem med? 5V eliminator + motstånd? Iåsfall igen, vad för sorts motstånd?

t.ex http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=162800606 + motstånd? (vilken sort?)

Inte säker på hur många dioder som krävs för ett fint resultat men jag tippar på 30-60?