5870 gick av på mitten vid oc :S

Permalänk
Avstängd

Du borde sälja grafikkortet, det är ju unikt nu

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Keevink:

Du borde sälja grafikkortet, det är ju unikt nu

Haha vist du kan köpa det om du vill!

Dock lämnar jag ingen garanti på att det funkar!

Det har även tidigare varit klockat ska du veta

Visa signatur

Sitter på en pentium 1 @ 33mhz
12mb ram
o 1 gig HD

Ja det e jag som skänker bort saker till folk....

Permalänk
Avstängd

Jag är inte så sugen på att köpa det, men finns säkert nån som vill ha det

Permalänk
Medlem

Ser att det står Vaporx på grafikortet, passande namn när du lyckas få den att gå upp i rök

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Keevink:

Jag är inte så sugen på att köpa det, men finns säkert nån som vill ha det

Kanske ska gå in på webbhallen o fråga om det täcks av garantin hoppas på det bästa

Visa signatur

12mb ram
o 1 gig HD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ponti:

Kanske ska gå in på webbhallen o fråga om det täcks av garantin hoppas på det bästa

Garantin kommer nog inte gälla, dom kommer nog fråga hur du lyckats med det . xD

Permalänk
Skrivet av ponti:

Haha, kan du inte filma det?
Skulle vara kul att se deras reaktion!

Permalänk
Medlem

OMFG!! de var de absolut coolaste på flera år!! så enormt fräckt att du borde starta en stödfond för nya delar! imponerande

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Keevink:

Garantin kommer nog inte gälla, dom kommer nog fråga hur du lyckats med det . xD

Sant sant!

Dumt att leka med så hära dyra saker men det är smällar man får ta ibland :/

Visa signatur

12mb ram
o 1 gig HD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ponti:

Sant sant!

Dumt att leka med så hära dyra saker men det är smällar man får ta ibland :/

Tycker nog du borde läsa på/be nån om hjälp innan du ger dig på att klocka annat.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Keevink:

Tycker nog du borde läsa på/be nån om hjälp innan du ger dig på att klocka annat.

Jo det är nog sant!

Men endå jag är rätt inponerad!
Inte varje dag jag lyckas smälla av grafikort!

Måste vara en unik talang!

Visa signatur

12mb ram
o 1 gig HD

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av ponti:

Haha vist du kan köpa det om du vill!

Dock lämnar jag ingen garanti på att det funkar!

Det har även tidigare varit klockat ska du veta

Snälla, detta närmar sig en ordentligt Hall of Fame på denna, så vänligen ordna lite justa bilder på vraket. Kan tänka mig att en ny nerd meme kommer från den ^^

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ponti:

Jo det är nog sant!

Men endå jag är rätt inponerad!
Inte varje dag jag lyckas smälla av grafikort!

Måste vara en unik talang!

Hahah, ja det måste det va eftersom att de verkar som ingen sett något liknande innan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fluf:

Snälla, detta närmar sig en ordentligt Hall of Fame på denna, så vänligen ordna lite justa bilder på vraket. Kan tänka mig att en ny nerd meme kommer från den ^^

Jag kan försöka fixa bättre bilder men kommer lägga ut skiten på balkongen snart luktar bränt i hela huset känns det soM!

Så jag ska försöka ta hem jobbets kamera o ta några bilder!

Visa signatur

12mb ram
o 1 gig HD

Permalänk
Medlem

Satan! Jävlar, tänkte först "Ähh, vafan kan ju inte vara sant" sen såg jag bilderna och blev helt tyst... Förstår inte hur detta kan hända!? Rätt coolt ändå! Men vilket nätagg harru? xD

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Avstängd
Skrivet av frozrr:

Satan! Jävlar, tänkte först "Ähh, vafan kan ju inte vara sant" sen såg jag bilderna och blev helt tyst... Förstår inte hur detta kan hända!? Rätt coolt ändå! Men vilket nätagg harru? xD

Det är svart o har massa kablar har för mig att det är nått billigt från webbhallen sen har jag satt på massa kablar från kablarna för att köra mera saker på skiten!

Kanske dax o byta ut nu!

Visa signatur

12mb ram
o 1 gig HD

Permalänk
Avstängd

Du hade ett ace nätagg va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ponti:

Kan det ha nått att göra med mitt Ace off sweden nätagg?
hört att dom skulle va lite dåliga?

Skrivet av Keevink:

Du hade ett ace nätagg va?

Ja verkar som det.

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk
Inaktiv

Är du säker på att åskan inte slog ner elr nåt?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jacke910:

Ja verkar som det.

Och så hade han tydligen satt på massa andra kablar för att kunna köra mer saker på det, det var ju lagom smart.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon160770:

Är du säker på att åskan inte slog ner elr nåt?

Ja det jävligt dåligt väder för några dagar sen kanske hade nått med det att göra!

Aja det är ledigt imorgon så nu tänkte jag draga mig ut!

Hare bäst ni fixar mera bilder så snart jag kan!

Visa signatur

12mb ram
o 1 gig HD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Keevink:

Och så hade han tydligen satt på massa andra kablar för att kunna köra mer saker på det, det var ju lagom smart.

Äch bara köpa nytt ju!

Använde endå inte direkt detta kort eller mitt andra 5870 så är inte direkt så jätteledsen!
men endå!
surt att det drog med sig mitt moderkort

Visa signatur

12mb ram
o 1 gig HD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ponti:

Äch bara köpa nytt ju!

Använde endå inte direkt detta kort eller mitt andra 5870 så är inte direkt så jätteledsen!
men endå!
surt att det drog med sig mitt moderkort

Köp corsair när du ska köpa nytt agg då

Permalänk
Medlem

du borde spela in nästa session överklocknig och posta på youtube

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jesusbarnet:

du borde spela in nästa session överklocknig och posta på youtube

Huw noot to overclock ja varför inte!

Kanske nästa youtube kändis

aja måste dra

Visa signatur

12mb ram
o 1 gig HD

Permalänk

Överklockning gör man inte utan risker. När du når en viss nivå av spänning på halvledare, så slutar de att fungera. Antingen blir de en kortslutning eller ett avbrott. Blir det en korsslutning kan strömrusningen genom kretsen vara oändlig under en mycket kort stund. Detta är vad som får kretsar att "explodera" genom värmeexpansion.

Visa signatur

Core i7 4790K @ Stock, 1.26V, Asus Z97 Deluxe (4x4GB) 16GB Corsair Vengeance 1600 DDR3, 2 x Evga GeForce 980GTX Superclocked 4GB ram SLI, Corsair AX1200 PSU, 1 x 128GB Crucial M4 SSD, En hög med hårddiskar, och Windows 8.1.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Arioch2004:

Överklockning gör man inte utan risker. När du når en viss nivå av spänning på halvledare, så slutar de att fungera. Antingen blir de en kortslutning eller ett avbrott. Blir det en korsslutning kan strömrusningen genom kretsen vara oändlig under en mycket kort stund. Detta är vad som får kretsar att "explodera" genom värmeexpansion.

Jag skulle ge min halva hand att det är Ace of Sweden's nätagg som skickat en "hyffsat" stark spik genom komponenterna.

Så jag kan garanterat säga att det inte har med överklockningen att göra om man kapar ett grafikkort.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

har inte Sweclockers redaktion ett litet konstverk med trasiga komponenter hängande på en vägg? skicka in kortet (korten?) till dem!

Permalänk
Medlem

Framsidan på swec!

Permalänk
Medlem

Det ser väldigt äkta ut, jag vet själv hur det såg ut när mitt 4870x2 började brinna innanför kåpan och det ser mycket likt ut.
Förmodligen är graffen ett måndagsex då pcbn inte skall ryka så lätt, kanske skadad genom skruvhålen till kylaren eller skruvats dit med spänningar...