5870 gick av på mitten vid oc :S

Permalänk
Medlem

Lägg nu fram hur du har klockat, inte bara att du har klockat din gpu ganska hårt?

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem

Det här är en historisk händelse. Inte äns extremklockare som "glömt" flytande kväve brukar lyckas med något sånt här. Funderar på om det blev någon ljusbåge då det här hände.

Permalänk
Medlem

Så går det när man köper ett kasst nätaggregat som dessutom är livsfarligt. Friskt kopplat hälften brunnit och det kan man väl minst sagt säga om detta.
Har aldrig sett make till något liknande när det gäller trasiga komponenter. En och annan smälld kondensator är väl en sak men detta tar då priset.
Borde få ett pris i kategorin maximal olycka.

Permalänk

Snacka om bränt.

Permalänk

Ha ha har den äran!

Jisses. verkar ju nästan otroligt. känns ju mer som blixten tagit datorn faktiskt.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

funkade de nåt eller small det direkt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Ha ha har den äran!

Jisses. verkar ju nästan otroligt. känns ju mer som blixten tagit datorn faktiskt.

Kanske så det egentligen ligger till fast att det ska låta som något helt annat

Permalänk
Medlem

Förmodligen fejk men roliga bilder för det

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Måste ha varit ett jävligt kasst "måndagsexemplar" för jag kan inte tänka mig att kort ryker av på mitten med den lilla kraft nätagregatet leverar, är det så mycket interna ledningar att kraften lyckats bränna kortet sådär? Luktar mest fejk hade funkat bättre 1a april.

Permalänk
Medlem

jag tror att du ska höra av dig till ace och fråga dom om garanti, det verkar ju uppenbarligen vara deras fel...

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Måste ju luktat satan, hur var det?

Visa signatur

i5 3570K | Corsair Vengeance 8GB | ASRock Z77 EXTREME4 | Gigabyte GeForce GTX 670 | Asus Xonar D1 | Samsung 830 128GB | Corsair HX 650W | FD R3

Permalänk
Inaktiv

Eftersom hans nätagg fortfarande verkar funka, vilket också mitt Corsair HX850 gör efter att jag brände ett 6950 undrar jag om de verkligan ÄR nätagget som är problemet?

Är det troligt att det kan ha blivit ett fel på spänningsregleringen i nätaggregatet som endast påverkar 1 eller ett par PCI strömkontakter?

Permalänk
Medlem

Haha, läste den tråden igår och det lät så falsk, speciellt när han sa att han hade ett ACE nätagg. Men men, kanske är det sant? eller ett episkt troll? =D

Permalänk
Medlem

Corsair CX nätagg eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heliuz:

Corsair CX nätagg eller?

Ace har han ju sagt.

Permalänk
Avstängd

Haha fan va detta har spårat!

Aja lägger som sakt upp mera bilder så fort jag kan!

Trevlig helg!

Ps kommer fortsätta klocka i veckan nån som vill se stream? ds

Visa signatur

Sitter på en pentium 1 @ 33mhz
12mb ram
o 1 gig HD

Ja det e jag som skänker bort saker till folk....

Permalänk
Medlem

hade ett ace nätagg på min förra dator. var riktigt kasst datorn dog ca 5 ggr vid varje kallstart. riktigt irriterande.

Visa signatur

Hårddisk: Corsair Force GT 120gb Skärm: Samsung 2233rz @ 1680x1050, 120hz, 5ms Chassi: Corsair Carbide 500r Minne: Corsair vengeance 8gb 1600MHz @ CL-8 PSU: Corsair HX 750w GPU: Nvidia GTX 580 MB: ASUS Sabertooth P67 CPU: Intel i7 2600k @ 4.4GHz

Permalänk
Medlem

Mejla Sapphire angående om vad som har hänt, och bifoga bilder? Skulle vara spännande att få veta vad de skulle säga om det.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Skrivet av ponti:

Haha fan va detta har spårat!

Aja lägger som sakt upp mera bilder så fort jag kan!

Trevlig helg!

Ps kommer fortsätta klocka i veckan nån som vill se stream? ds

Upp med det på youtube, så inte folk missar det

Permalänk
Medlem

Jag är då inte övertygad om att detta ens är möjligt.

4 rejält suddiga bilder och ingen som helst post om vad trådskaparen körde med för inställningar. Var han i samma rum som datorn öht när det hände? Var han full eller något för det måste fan ha kommit tjock svart och jäkligt illaluktande rök ur datorn under en ganska lång tid.

Luktar lika skumt som bränt.

Visa signatur

Pcgames destroyed my life, good thing I have 2 extra lives.

Permalänk
Medlem

Fram med en riktig kamera! Sånt här måste ju dokumenteras ur alla möjliga vinklar.

Väntar med spänning (spänning ha ha ha) på nya bilder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heliuz:

Corsair CX nätagg eller?

så dåliga är inte cx serien.
fast jag kan förstå lite hur det gått till...
fel monterad kylare ink för hårt åtdragna skruvar. sen ett kraftigt överbelastat ace of sweden agg. plus för hög överklockning och pontis = delat grafikkort

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk

Jag tror inte det är fejkat. Men lite mer information skulle ju vart kul, typ hur mycket du klockade o vad du gjorde? blixtnedslag?

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Jag tillhör också en av de skeptiska som inte tror på det här. Jag har varit med TVÅ gånger om att blixten har plockat min dator, och ena gången var jag på väg för att dra ur sladden och stod således alldeles intill datorn som jag körde med öppen sidoplåt. Trots de våldsamma spänningar ett nedslag genererar så fick jag inte mer skada än ett par milt svärtade kondensatorer.

Är helt övertygad om att det där är omöjligt.

Visa signatur

Lyssna till vad jag menar, inte vad jag säger!
|| Win11 x64 -- AMD Ryzen 7 3700x @ 3.6GHz -- Noctua NH-U14S -- Asus ROG Strix B450-F Gaming -- Zotac GeForce RTX 3070 Twin Edge OC -- Kingston HyperX Fury Black DDR4 2x16GB @3600MHz -- Samsung 970 EVO Plus 1TB M.2 SSD -- Corsair RM750x 2021 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av ponti:

Tro mig jag överklockar inte i närheten av Normalt

no shit !

Första gången man hör talas om dig i överklockningssammanhang faktiskt.
Skulle du kunna nämna några grymma , och samtidigt inte brännda clocks du lyckats med ?

5870 har dock ett par år på nacken nu .
Kan ju knappast vara första gången du klockar kortet , eller ?
Hur länge hade du haft kortet innan det delade på sig liksom?


trevligt spektakel för övrigt.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Den kvicke:

Det var inte Jesus.

Jesus botade sjuka och gav dom fattiga mat

Så...typ som Mona Sahlin....?

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Hedersmedlem

Politikdebatt eller religiösa diskussioner hör hemma någon annanstans.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Mycket likt mitt misslyckade överklockningsförsök häromdan!

Mitt kort upplöstes helt i aska, sögs ut genom nätagget och landade i en urna på skrivbordet.

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk

Jag är ganska säker på att detta är troll.
För om det ska gå så långt åt skogen så måste det vara grova fabrikationsfel på både grafikkortet och nätagget (ace of sweden duh).

Kollade på dessa klipp och varken mobilen eller kretskortet går av på mitten men jag kan inte så mycket om elektricitet så jag kanske är och cyklar.

Men men

http://www.youtube.com/watch?v=JOTn7A4BFfs (mobilen, 1:13 in i videon)

http://www.youtube.com/watch?v=EoWMF3VkI6U (kretskortet, 1:24 och igen 4:48 in i videon)

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snowy86:

Haha, läste den tråden igår och det lät så falsk, speciellt när han sa att han hade ett ACE nätagg. Men men, kanske är det sant? eller ett episkt troll? =D

Du HAR missat framsidan alltså?

Visa signatur

Krusidullen är stulen