Tjolahej, ville bara informera lite, nu har jag inte läst igenom hela tråden, men med tanke på alla andra "ny dator för BF3" trådar, samt "BF3 systemkrav" så verkar det som att det inte kommit fram.
Systemkraven för att klara BF3 må inte vara så höga, men för att maxxa det, som många säger att de vill, och som många instämmer att det kan med den burken, så kostar det lite mer.
DICE har utvecklat tekink/fysik i frostbite som är såpass hög så att de själva inte kan maxxa det, därav så alla trådar där folk slänger i ett 580 i lådan och förväntar sig dra på, kommer inte fungera.
DICE demo-burk som de körde gick på 50.000kr och de var långt ifrån maxxat, de vet själva inte vad som krävs för att maxxa/de kan själva inte maxxa det.
Hoppas lite folk ser detta inför sin uppdatering, jag säger inte att folk inte borde uppdatera, jag bara säger, maxxa lär du inte gör på ett tag, det är bara att rusta till tänderna och hoppas på det bästa.
En del av det som kräver mycket är deras typ av AA de använder sig av, senaste versionen som är extrem.
Källa; DICE
Låter som total bullshit enligt mig. Tror knappast att Dice skulle göra ett spel som var omöjligt att maximera, till och med för dem själva. Det är inte så stor skillnad på Frostbite 1.5 som var i BC2 och 2.0 som kommer användas i BF3. Tvärtom så tror jag 2.0 kommer kräva nästan lika mycket som 1.5 då de har optimerat motorn mer för datorer och således lyckats sänka kraven. Någon dator för 50.000 är det inte på fråga om. En i7 2600k och 580 i SLI lär smiska rumpan ur BF3.
Men länka gärna en källa du.