Permalänk
Hedersmedlem

Lägre prio på mining-processen?

Hej, jag håller på att testa Bitcoin-mining lite smått med mitt HD5850, och undrar helt enkelt vad jag ska använda för inställningar/klient/flaggor för att sänka prioriteten för mining-arbetet så att Windows och ev. videouppspelning flyter på som vanligt? Är det ens möjligt?

Jag är ute efter något i stil med F@H på GPU, där allt flyter nästintill perfekt. Med de rekommenderade flaggorna -v -w128 så är i alla fall BTC mining rejält mycket tungre för GPU:n än F@H, det märks inte minst på temperaturerna.

Permalänk
Medlem

sänk aggression tills det verkar som det inte jobbar lika mkt t.ex kör du med aggression 7 går det på mer eller mindre fullt medans kanske 2-3 så kanske den kör på 90% (lite lugnare iaf) testa dig fram helt enkelt, men testa aggression 4 eller något fortfarande för varmt sänk ännu mer. jag har iaf 4 o då klarar jag all typ av videouppspelning samt mer eller mindre normal fps i spel

Visa signatur

Fractal design R2 | Asus p5q deluxe | Intel Core 2 Quad 9650 @ 4ghz | 4x 2gb Corsair 1066mhz ddr2 | Gigabyte gtx 560ti SoC | raid0 - 2x Intel X-25 M G2 80gb

Permalänk
Hedersmedlem

Jag testade Phoenix nu, och lyckades hitta rätt aggression-nivå. Med nivå 6 så belastas GPU:n till 98%, vilket är helt perfekt! Tack för hjälpen!