Hittar inga servers på COD4

Permalänk
Medlem

Hittar inga servers på COD4

Hallå,

Har ett stort problem och det är att jag inte får upp några servers i serverlistan. När jag trycker på "refresh servers" i spelet så står det att den är klar efter 2 sekunder.

Spelet är köpt genom steam och punkbuster är uppdaterat till senaste versionen.
Senast spelet fungerade var i morse.
Det går utmärkt att connecta till en IP och spela.

Jag har även:

Öppnat portar
Stängt av brandvägg
stängt av all filter till standard
installerat om spelet

Spelet körs på datorn i sign om det är till någon hjälp.

Permalänk
Medlem

har du laddat ner senaste patcharna?

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

har du laddat ner senaste patcharna?

Jag antar att Steam gör det automatiskt och har för tillfället 1.7. Jag testade även att "Verify integrity of game cache" för att se till att inget saknades.

Det skumma är att spelet fungerade i morse, men nu när jag skulle spela så blev de sådär.

EDIT: Hittar nu servrar igen. Igen aning vad som orsakade problemet, kanske var den routern eller ISP som inte fungerade korrekt.

Permalänk
Medlem

jag har gjort precis som du, köpt spelet på steam igår och skulle testa men hittade inga servers, så jag har ominstalerat, verify game cache, portforward på alla portar och jag kör 1.7.568.

har ingen aning vad som är fel, brandväggen tilllåter spelet, så vad kan orsaka problemet? och finns det något man kan testa för å se om det funkar?

Visa signatur

Pluggar Level Design inom spelutveckling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wiloh:

jag har gjort precis som du, köpt spelet på steam igår och skulle testa men hittade inga servers, så jag har ominstalerat, verify game cache, portforward på alla portar och jag kör 1.7.568.

har ingen aning vad som är fel, brandväggen tilllåter spelet, så vad kan orsaka problemet? och finns det något man kan testa för å se om det funkar?

Fick samma grej idag igen. Har ingen aning vad som orsakar det. Bara kommer och går. Kanske något med Steam som strular till det?

Permalänk
Medlem

När jag hade Norton var jag tvungen att lägga till spelet bland undantag eller vad det var. Alternativt stänga av virusprogrammet.
Kanske är liknande med andra virusprogram, testa stänga ner7avaktivera det tillfälligt och starta spelet igen.

Permalänk
Medlem

har hänt mig samma sak flera gånger, då stoppar jag bara in cd skivan och startar spelet från autorun... fast det går ju inte när man kör på steam

Permalänk
Medlem

vi ha haft samma fel. men vi har bara väntat en,några dagar så går det o köra sen igen

Permalänk
Medlem

Jag har haft detta problemet nu ett bra tag. Sjukt irriterande. Ingen som har någon vettig lösning?

Steam borde ju ha uppdaterat till senaste versionen. Jag har ingen brandvägg, kopplat datorn direkt till modemet, öppnat alla portar.
Men ändå fungerar det inte.

Inte för att jag spelar så ofta men ibland (typ var 3-4 månad) får jag ett sug och vill skjuta skallen av lite fiender i typ en timme. Sen rör jag det inte mer. Men nu fick jag inte göra det....

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Detta är vad jag vet en bug i 1.7, själv brukar jag lösa det genom att hitta en server genom google och connecta med consolen,
eller bara spela lite BFBC2

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4