asus maximus III formula gtx 470 sli problem

Permalänk
Medlem

asus maximus III formula gtx 470 sli problem

Tjenare,

Jag beställde ett nytt moderkort här i veckan, och ett nytt grafikkort för cirka en månad sen. Det andra grafikkortet har jag haft i nog ett halvår. Det är ett evga och ett zotac kort. Nu till problemet. När jag har suttit allt ihop och installerat dom nyaste drivrutinerna så får jag endå inte upp att aktivera sli i nvidias kontrollpanel.
jag har försökt med allt möjligt och läst och kopplat ur allt och suttit ihop allt.
Men fortfarande ingen framgång.
Skulle vara schysst om någon utav er mer kunnig skulle kunna hjälpa mej
Robin

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Antielefant

Båda grafikkorten är GTX 470, SLI-bryggan är inkopplad och rättvänd, båda grafikkorten har båda sina strömkontakter anslutna och båda syns i både Windows och NVidias kontrollpanel?

Båda sitter i de röda PCI-E portarna på moderkortet?

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Båda grafikkorten är GTX 470, SLI-bryggan är inkopplad och rättvänd, båda grafikkorten har båda sina strömkontakter anslutna och båda syns i både Windows och NVidias kontrollpanel?

Båda sitter i de röda PCI-E portarna på moderkortet?

Båda sitter i dom röda portarna på moderkortet. Men hur menade du med att båda syns i windows och i nvidias kontrollpanel? Sen så har jag testat att sätta SLI-bryggan åt båda hållen, men det har inte funkat i alla fall. Och båda grafikkorten är GTX 470

Permalänk
Medlem

Fast nu så såg jag att när jag har kopplat båda korten ihop, så hittas bara det första kortet, men inte det andra i den andra PCI-E portarna. Vad ska jag göra för att hitta det andra kortet?

Permalänk
Medlem

Prova att sätta det andra kortet(som inte hittas) i den första porten. Fungerar det inte där, reklammera grafikkortet. Syns det? kolla inställningarna för moderkortet, och om det ändå inte fungerar, reklammera moderkortet.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Prova att sätta det andra kortet(som inte hittas) i den första porten. Fungerar det inte där, reklammera grafikkortet. Syns det? kolla inställningarna för moderkortet, och om det ändå inte fungerar, reklammera moderkortet.

När jag sätter mitt andra kort (Zotac-kortet, som även är det nyaste) högst upp, så får jag ingen bild. Men när jag sätter mitt andra kort (EVGA-kortet) högst upp så får jag bild och allting funkar, men jag kan fortfarande inte aktivera SLI.
Sen så såg jag att i GPU-Z att om jag har ett kort i så går den i 16x, men om jag har i e båda korten (EVGA-kortet först) så går den i 8x.

Permalänk
Avstängd

x16/x8 behöver du inte bry dig om alls. Låter som något inte står rätt till med ditt Zotac.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Då får jag helt enkelt reklamera mitt grafikkort. Tack för all hjälp