Det gammla 56k ljudet <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Frågan e ju bara vart du då skulle koppla upp dig, finns det ens möjlighet till uppringt internet i sverige längre? (har fan ingen koll, haft fiber i typ 14 år )

Jo det har slagit mig faktiskt. Men samtidigt så tycker jag att det skulle vara konstigt om det inte funkade. Skulle inte bli förvånad alls om det inte finns någon 65+ som sitter på det nu. Sedans så var det bara ca tre års sedan som tjejens föräldrar bytte upp sig till adsl.

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xellofan:

Jag använde faktiskt uppringd anslutning för några veckor sen. Jag skulle flytta och ALLA grejor var nedpackade utom lap-topen. Bara att koppla in det inbyggda modemet och surfa, så det går absolut att koppla upp sig via uppringd anslutning.
Gick väldigt långsamt, det fick mig verkligen fundera över hur idiotiskt och onödigt stora alla webbsidor är nu för tiden. Lyckades i alla fall beställa biljetter till slut.

Måste hha varit en otrolig retro upplevelse. XD Tror nog att man får en annan uppfattning av vad internet har blivit av i storlek jämför med, vi säg 10 år sedan. Oc sedan hur fruktansvärt bortskämda vi har blivit med dagens lina.

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Skrivet av Xellofan:

Jag använde faktiskt uppringd anslutning för några veckor sen. Jag skulle flytta och ALLA grejor var nedpackade utom lap-topen. Bara att koppla in det inbyggda modemet och surfa, så det går absolut att koppla upp sig via uppringd anslutning.
Gick väldigt långsamt, det fick mig verkligen fundera över hur idiotiskt och onödigt stora alla webbsidor är nu för tiden. Lyckades i alla fall beställa biljetter till slut.

Vad ringde du för pool? Min laptop har också inbyggt uppringt som jag är lite sugen på att testa

Problemet är bara hur jag ska få tag i en vanlig landlina, båda päronen har ip-telefoni....

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk

Hehe gamla goda tider med uppringt. Tror jag satt kvar runt en 2005 med uppringt. var ju billigare efter 6-7 dessutom hehe

Härligt ljud. Dagens ungdomar har missat mycket.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Min morfar har fortfarande modem. Han vägrar att betala en fast månadskostnad.
Och nu när man knappt kan komma in på en hemsida längre utan bredband så skiter han helt enkelt i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Vad ringde du för pool? Min laptop har också inbyggt uppringt som jag är lite sugen på att testa

Jag använde "Telia Internet För Alla" som ingår i Telias fasta telefoni. Man skapar en fjärranslutning som ringer upp 0780-10 10 10, inget användarnamn eller lösenord ska anges.

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk
Skrivet av Xellofan:

Jag använde "Telia Internet För Alla" som ingår i Telias fasta telefoni. Man skapar en fjärranslutning som ringer upp 0780-10 10 10, inget användarnamn eller lösenord ska anges.

Jaha. Farsan har Bahnhof, de hade något liknanade förr som ingick som backup till deras bredbandstjänst. Jag tror de stängde den tjänsten runt 2007-2008

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk

Kanske ska ringa min BFF Med BBS? Själv satt jag hemma med mitt SEGA och ägnade varken PC eller Amiga en tanke tidigt nittiotal:D

Visa signatur

http://planetnimn.blogspot.se Välkommen till Planet Nimn!

Permalänk
Skrivet av fnikanor:

Jo det har slagit mig faktiskt. Men samtidigt så tycker jag att det skulle vara konstigt om det inte funkade. Skulle inte bli förvånad alls om det inte finns någon 65+ som sitter på det nu. Sedans så var det bara ca tre års sedan som tjejens föräldrar bytte upp sig till adsl.

Mina morföräldrar gör det xD