Ace of Sweden lanserar datorlådan STAC4 med nätaggregat från FSP

Permalänk
Melding Plague

Ace of Sweden lanserar datorlådan STAC4 med nätaggregat från FSP

Svenska Ace of Sweden släpper en ny datorlåda med medföljande nätdel. Företaget använder dock inte de egna modellerna utan skickar med en enhet från välkända FSP Group.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Var ju smart att ta ett FSP nätagg istället för deras eget men skulle ändå inte köpa lådan, haha

Permalänk

Har haft (har fortfarande) två Ace-chassin. Skräp.

Visa signatur

Netbook: ASUS Eee 1001PX w/ Intel Atom N450 | 1TB Western Digital i extern docka | 22" BenQ V2220 LED-LCD

Har blivit spelsugen så en speldator är på gång. Håll utkik! Det kan dyka upp något i galleriet...

Permalänk
Medlem

undra vad de siktar på för någon marknad med det här chassit

Permalänk
Skrivet av Mobled:

undra vad de siktar på för någon marknad med det här chassit

Okunniga köpare (som jag första gången), snåla köpare (som jag andra gången) och Nationaldemokrater som inte känner till Fractal Design.

Visa signatur

Netbook: ASUS Eee 1001PX w/ Intel Atom N450 | 1TB Western Digital i extern docka | 22" BenQ V2220 LED-LCD

Har blivit spelsugen så en speldator är på gång. Håll utkik! Det kan dyka upp något i galleriet...

Permalänk
Medlem

Tur att det inte är deras psu som följer med allafall ^^

Permalänk
Skrivet av TAG9217:

+1 på det.

Tur att ni påpekade att det är ett FSP agg och inte Ace egna, då KANSKE folk köper deras grejer. Väldigt förvånad att de fortfarande finns kvar på marknaden, hur håller de sig flytande ekonomiskt?

Små okunniga datorhandlare som säljer till ännu mer okunniga personer. Typ p12/"Svensson"

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

+1 på det.

Tur att ni påpekade att det är ett FSP agg och inte Ace egna, då KANSKE folk köper deras grejer. Väldigt förvånad att de fortfarande finns kvar på marknaden, hur håller de sig flytande ekonomiskt?

Bidrag

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk

Bojkotta.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Markthegreat:

Dear Ace of Sweden

Please remove "of Sweden" from your business name. We feel ashamed.

Sincerely,
Swedish Citizens

Ure totally right

Permalänk
Medlem

Alla förtjänar en andra chans.

Det här är ingenting som intresserar mig, då jag har ett 650w som jag använder till mer än 80% av kapaciteten, och ett Define-chassi.
Men det verkar inte helt skit.

Permalänk
Medlem

Tss, är väl säkert deras egna skitagg med en klisterlapp från FSP utanpå deras, nån som har lust o köpa o kolla det noga?

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Avstängd

bra av dem tycker jag, dem gjorde bort sej och gör om och gör rätt.. förstår inte allt gnäll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av og900turbo:

bra av dem tycker jag, dem gjorde bort sej och gör om och gör rätt.. förstår inte allt gnäll.

----------
Har man lite koll, så vet man att de fuskat med märkningar och slingrat sig och haft sig och tillverkat ytterst undermåliga produkter på nätaggssidan.
Så, det är ganska självklart att man reagerar på en nyhet som denna, jag vet många här på swec forum som vittnar om hur deras burkar brunnit till följd av nätagg från dem som inte klarat belastning o s v
Kolla swec egna test av deras agg, där samtliga brann ihop

Läs igenom tråden om deras agg här på swec, så hajar du snabbt vartåt det lutar.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av godspeed:

----------
Har man lite koll, så vet man att de fuskat med märkningar och slingrat sig och haft sig och tillverkat ytterst undermåliga produkter på nätaggssidan.
Så, det är ganska självklart att man reagerar på en nyhet som denna, jag vet många här på swec forum som vittnar om hur deras burkar brunnit till följd av nätagg från dem som inte klarat belastning o s v

Läs igenom tråden om deras agg här på swec, så hajar du snabbt vartåt det lutar.

har jag sagt något annat eller? vet att deras nätagg var skit men är ett FSP nätagg i chassiet nu. tycker det är dumt o kasta skit på dem pga deras nätagg när det inte en är med i bilden längre.

Permalänk
Medlem

Allt Ace gör är inte skit. Har Edge musen och är skapligt nöjd. Har tickat på bra sen i julas nu.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Skrivet av godspeed:

----------

Ja och nu använder de FSP så vad är då problemet? Det är väl bättre att de börjar göra rätt för sig och kör på stabila nätagg? Kan vara värt att ge dom en andra chans.

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Ja och nu använder de FSP så vad är då problemet? Det är väl bättre att de börjar göra rätt för sig och kör på stabila nätagg? Kan vara värt att ge dom en andra chans.

-------------------------------
Misstro, helt enkelt, folk litar inte på dem, sure, de försöker men de har en sjujädra uppförsbacke att ta sig uppför i detta segment oavsett hur de gör

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av godspeed:

-------------------------------
Misstro, helt enkelt, folk litar inte på dem, sure, de försöker men de har en sjujädra uppförsbacke att ta sig uppför i detta segment oavsett hur de gör

Japp det har de och de har bara sig själv att skylla. Tycker ändå att detta är bra för även om många här inte vill köpa deras produkter kommer de förhoppnings dra ner priset på det andra brukar köpa genom konkurrens. Det är ju ett rätt bra pris på detta chassit och tillhörande nätagg.

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av pecill:

Allt Ace gör är inte skit. Har Edge musen och är skapligt nöjd. Har tickat på bra sen i julas nu.

Brandade OEM-möss, inte Ace som tillverkar dom

Permalänk
Medlem

Äkta bajs från svenska skogarna. Finns det de som köper älgskit på burk så kan nog säkert detta locka någon med.

Visa signatur

`.´ My brain is perfect `.´

Core i7 2600K | Maximus IV Extreme | 2x Sapphire 6970 @ CF | 16GB Vengeance 1600MHz CL8 | Corsair AX 850W | Samsung 840 Pro 256GB (system) + Intel X25-M G2 80GB + Raptor X 150GB (spel) + 8.5TB (lagring) | Lian Li PC-P80 Armorsuit | Dell 27" U2711 2560x1440px + Benq G2400WD 1920x1200px + Samsung UE40B7050 LED-TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluminium:

Brandade OEM-möss, inte Ace som tillverkar dom

Och hur många tillverkar sina saker själva? Det är ju väldigt ofta ett annat företag som gör grejorna egentligen.

Asetec -> Antec
CoolIT -> Corsair
Seasonic -> XFX Core
CWT -> Vet att de gjorde gamla Corsair agg men kommer inte ihåg vilka.

Etc etc.

Tycker också detta kan bli schysst med rätt prislapp. Varför skulle min mormor vara brydd om ett Define R3 för 800 spänn när detta probably kostar hälften?

Permalänk
Medlem

Nja... Jag tror nog inte det.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Ojdå, inte illa! Tillbaks på budget-tronen då! 600 kr för chassi och nätdel (som inte sprängs!)? Grymt bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rådström:

Och hur många tillverkar sina saker själva? Det är ju väldigt ofta ett annat företag som gör grejorna egentligen.

Asetec -> Antec
CoolIT -> Corsair
Seasonic -> XFX Core
CWT -> Vet att de gjorde gamla Corsair agg men kommer inte ihåg vilka.

Etc etc.

Tycker också detta kan bli schysst med rätt prislapp. Varför skulle min mormor vara brydd om ett Define R3 för 800 spänn när detta probably kostar hälften?

Jag bara påpekade det

Permalänk

Aldrig mer ACE

Permalänk
Medlem

Jag fick titta på detta på Dreamhack. Enligt han som visade mig var jag den första att få se det. Tyckte det så riktigt bra ut! Helt klart något jag själv skulle kunna köpa!

Och så till alla hatare. Skaffa er en egen uppfattning av Ace of Sweden. Gå inte bara efter allt skit som Sweclockers skriver om dom. Deras produkter är riktigt fina!

Permalänk

"Hehe, sorry, sorry, lite pinigt det där ang. nätaggen.... Men.... Nu har vi rediga grejer från FSP!!"
Bra att de satsar på säkra kort den här gången

Skrivet av TAG9217:

+1 på det.

Deras andra prylar är inte sämre än några andras.
Det var just den där tabben med nätaggregaten som drog ner dem i smutsen.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

"Hehe, sorry, sorry, lite pinigt det där ang. nätaggen.... Men.... Nu har vi rediga grejer från FSP!!"
Bra att de satsar på säkra kort den här gången

Deras andra prylar är inte sämre än några andras.
Det var just den där tabben med nätaggregaten som drog ner dem i smutsen.

Säkert inget fel på deras andra grejer, men tvivlar på att det är så många som faktiskt köper deras grejer då flera andra tillverkare har liknande produkter i samma prisklass. En vanlig svensson bryr ju inte sig direkt om det är en "gaming"mus eller en vanlig mus, så länge den är lågt prissatt.

Permalänk
Medlem

Deras chassin skall väl vara helt okej, men elektronik kan de nog inte så bra...
Har haft två stycken agg som jag köpte för att använda till något annat än datorer (båda två small efter ett tag på 50-75% belastning på 12V)

Men men..fsp är rediga prylar