Permalänk
Medlem

Tummen ner för epoxylim

Flera dagars arbete resulterade i detta tack vara att epoxylimmet inte klarade den höga påfrestningen som dom hävdar att limmet ska tåla :(:

Kolla här vad som hände

youtube film
Permalänk

Så kan det gå.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Därför man har Karlssons klister! Har inte stött på någon tillämpning det ej har fungerat bra till

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Skrivet av Kuufukuji:

Därför man har Karlssons klister! Har inte stött på någon tillämpning det ej har fungerat bra till

Karlsson klister är fan ännu sämre.

Pl 400 duger bra till mycket. dock brukar de vara rätt flexibelt och inte klara kyla spec bra.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Vad är det för typ av plast du försök limma och med vilket lim?

Visa signatur

Självklart!

Permalänk
Medlem

Så där nu är filmen uppe

Permalänk
Medlem
Skrivet av M1M3R:

Vad är det för typ av plast du försök limma och med vilket lim?

hmm... nu känner jag mig jävligt dum.
Limmet som jag använde funkar tydligen inte på PP, PE, och Teflon plaster och så klar var det en PP-H plast som jag försökte limma :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av scrapis:

hmm... nu känner jag mig jävligt dum.
Limmet som jag använde funkar tydligen inte på PP, PE, och Teflon plaster och så klar var det en PP-H plast som jag försökte limma :/

PP är skit när det kommer till att limma. Finns en del lim som påstår sig att de klara PP/PE men funkar sällan bra. Kan fungera om man ruggar upp utan grovt, värmer med gaslåga och sen kör med smältlim. Alternativt svetsar. Men kanske lika bra att leta upp någon annan typ av plast att använda istället.

Visa signatur

Självklart!

Permalänk
Medlem

Synd att den inte höll, coolt uppskjut ändå. Håller själv på med raketer, spännande hobby även om det inte blivit skjuta av på ett tag för egen del..

Vore kul om du kunde skriva lite mer info om raketen/motorn

Permalänk
Sötast

Silvertejp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av scrapis:

Flera dagars arbete resulterade i detta tack vara att epoxylimmet inte klarade den höga påfrestningen som dom hävdar att limmet ska tåla :(:
http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e20a1527dedf_buu%20epoxy.p...

http://www.youtube.com/watch?v=9T1ti0zb1Rw

Kolla här vad som hände

Verkar vara ordentligt med mygg och skit iallafall? :D.

Surt att det lossnade.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Synd att den inte höll, coolt uppskjut ändå. Håller själv på med raketer, spännande hobby även om det inte blivit skjuta av på ett tag för egen del..

Vore kul om du kunde skriva lite mer info om raketen/motorn

Okej roligt :), är det egenbyggen eller färdiga byggsatser som du håller på med?
Jag skulle gärna berätta lite mer om raketen samt motorn men har inte tid just nu utan det får bli till ikväll.

Skrivet av Allexz:

Silvertejp?

Silvertejp funkar till mycket men tror inte att det skulle klara hastigheter nära Mach 1

Skrivet av Nightcrawl:

Verkar vara ordentligt med mygg och skit iallafall? :D.

Stämmer bra det, men strax efter att raketen skjutits upp så försvann dom

Skrivet av M1M3R:

PP är skit när det kommer till att limma. Finns en del lim som påstår sig att de klara PP/PE men funkar sällan bra. Kan fungera om man ruggar upp utan grovt, värmer med gaslåga och sen kör med smältlim. Alternativt svetsar. Men kanske lika bra att leta upp någon annan typ av plast att använda istället.

Jo det verkar vara en skit plast när man ska limma. Jag har skaffat andra plaströr nu så det ska gå att limma samt så nitar jag fast stabiliseringsrören.

Permalänk
Medlem

Limma PP etc etc funkar utmärkt med dyrt lim eller aktivator.
Nu är det inte 60krs flaskan i affären som gäller då, snarare 600-6000krs flaskan då

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

scrapis,

Byggsatser, här är en bild från uppskjutet i vintras.

Inte så högt dock typ 500 meter då det blåste attans mycket.. Vilket också gjorde att den hamna i ett träd långt bort.. doh. Fick dock ner den efter nån timme eller två.