[Diskussion] Samsung Galaxy S2 (Android 2.3)

Permalänk
Medlem
Skrivet av bachar:

Hej alla, fick min samsung igår och har knappt släppt den ifrån handen.

är helt ny med android så undrar ett par saker.

1. Jag försökte tanka hem navigon från nätet och lägga in det i telen, men efter den ska komplettera filerna med ytterligare en nerladdning från telen så funkar det ändå inte, en kompis har sagt att man måste ha ett SD-Kort i, stämmer det?

2. Är det någom som har installerat emulators på sin telefon? Laddade ner PSX4droid men kunde inte komma på hur man installerar spel/rom.

Jag har testat PSX4droid och det funkar inte så jättebra. Vet inte om det är mina roms det är fel på (har använt samma som jag använt på datorn), men antingen får jag världens grafik-fel eller så laggar det sate.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

Har problem med KIES, som så många andra oxå verkar ha.

Kommer helt enkelt inte in i det.
Det hänger sig.
Har avinstallerat o installerat x antal ggr, inget hjälper.
Mejlat samsung support, fick lite tips, men det hjälpte inte heller.

Vad/hur ska man göra?
Vill kunna lägga in lite musik osv.

Permalänk
Skrivet av FoxRacingInc:

Har problem med KIES, som så många andra oxå verkar ha.

Kommer helt enkelt inte in i det.
Det hänger sig.
Har avinstallerat o installerat x antal ggr, inget hjälper.
Mejlat samsung support, fick lite tips, men det hjälpte inte heller.

Vad/hur ska man göra?
Vill kunna lägga in lite musik osv.

Vilket operativsystem använder du och kör du x64 eller x86?
Är du administratör?

Permalänk
Skrivet av Lullebulle:

Vilket operativsystem använder du och kör du x64 eller x86?
Är du administratör?

Jag kör XP. Även provat på tjejens bärbara, o där är det Vista, samma sak där.
Hur ser jag om jag kör x64 eller x86?

Japp, jag är administartör.

Ringde precis till Samsung support.
Inte för o vara elak, men vilken skit rent ut sagt.
Pratade men nån gubbe som hade precis noll koll, prova att stäng av brandväggen var det enda han kunde tipsa mig om... fick verkligen dra ur han orden, så otroligt dryg att prata med.

Permalänk
Medlem

Har fått ett riktigt weird problem med min telefon. Telefonen funkar bara när jag mina hörlurar är inkopplade. Annars är telefonen stendöd, samma sak om jag startar om telefonen och hörlurarna inte är, vägrar starta. Sätter jag i dem, då startar den. Testade även att återställa till fabriksinställningar, men det gick inte. Någon annan som har samma problem, eller har jag råkat komma åt någon inställning?

Edit: Kanske var lite otydlig men telefonen går att starta utan headset, men då fryser den sig vid startskärmen, och kopplar jag in headset så går den in på mobilen. Drar jag ut headset när mobilen är igång, så slutar allt funka från touchen till 3g.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knarkuzz:

Har fått ett riktigt weird problem med min telefon. Telefonen funkar bara när jag mina hörlurar är inkopplade. Annars är telefonen stendöd, samma sak om jag startar om telefonen och hörlurarna inte är, vägrar starta. Sätter jag i dem, då startar den. Testade även att återställa till fabriksinställningar, men det gick inte. Någon annan som har samma problem, eller har jag råkat komma åt någon inställning?

Låter mer som att det är glapp inuti telefonen.
Att 3.5mm pluggen gör att batteriet får kontakt så att den kan starta osv.

Vild gissning men det var min första tanke.
Hör dig för med dom som du köpte den ifrån

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Låter mer som att det är glapp inuti telefonen.
Att 3.5mm pluggen gör att batteriet får kontakt så att den kan starta osv.

Vild gissning men det var min första tanke.
Hör dig för med dom som du köpte den ifrån

Mjo får väl göra det, och kanske var lite otydlig men telefonen går att starta utan headset, men då fryser den sig vid startskärmen, och kopplar jag in headset så går den in på mobilen. Drar jag ut headset när mobilen är igång, så slutar allt funka från touchen till 3g.

Permalänk
Skrivet av Knarkuzz:

Mjo får väl göra det, och kanske var lite otydlig men telefonen går att starta utan headset, men då fryser den sig vid startskärmen, och kopplar jag in headset så går den in på mobilen. Drar jag ut headset när mobilen är igång, så slutar allt funka från touchen till 3g.

Svarar den fortfarande på knapparna?
Låsknappen, hemknappen, bakåt och meny.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lullebulle:

Svarar den fortfarande på knapparna?
Låsknappen, hemknappen, bakåt och meny.

Noop, dem slutar funkar också.

Permalänk
Medlem

Vet någon när 2.3.4 kommer till S2? Finns väl redan en inofficiell men när släpps den officiellt?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 3.6GHz || Asus ROG Strix B450-F Gaming || Asus GeForce GTX 1660 Super || Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3200MHz || Corsair RM650X V2 650W || Kingston A2000 1TB NVMe M.2 || Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Batterier är intressant, slumrat förbi några butiker i ämnet men ingen hade fått in något till S2 ännu. Original ska vara Li-Ion med kapacitet på 1650 mAh vilket butiken jag trodde mest på tyckte var klent...? Visst batteritiden är väl en bit ifrån bra på denna här men han uttryckte sig som så att 1650 var lite i sig vilket jag undrar om det verkligen är om man jämför med andra lurar.

Men men vilka gör bäst batterier och med mest mAh? Är batteriet troligen enhetsspecifik eller använder dom sig av en standard så att marknaden är större än för enbart S2? Vill med andra ord ha extra batterier nu när man har en telefon med "löst" dito och då gärna bättre än original om det finns.

Visa signatur

Started out with nothing and I still got most of it left

Permalänk
Medlem

Har precis fått min. Någon som har tips på bra gratis spel som man kan ladda ner? Eller bara bra gratis saker som man kan ladda ner?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zAjtarN:

Har precis fått min. Någon som har tips på bra gratis spel som man kan ladda ner? Eller bara bra gratis saker som man kan ladda ner?

några launchers som finns och som är riktigt bra är launcherpro, ADW Launcher och GO Launcher.

Gratis spel finns det nästan hur många som helst.
Jag kör
contract killer
Trap
Angry Birds
Wisp free

lite annat
Dual Battery widget
Teamviewer
XE Currency
ASTRO Filemanager
Bankdroid

Det var det jag har vart i kontakt med som jag orkar länka till ^^

Hoppas det ökar din spenderade tid på din nya leksak lite extra nu

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

kontaktbilder

Är det ngn som vet om man kan göra kontakbilderna större som kommer upp när nåogn ringer. Känns så fjuttiga på den stora skärmen?

Permalänk
Medlem

Hände en konstig sak på min idag! När jag skulle starta ett spel så vart skärmen svart sen efter 5sec så vart den randig med massa olika färger och det gick inte att göra någonting så jag fick ta ut batteriet och sedan finka den igen?

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem

Någon som har hört hur det går för CM7 till SGS2? eller kanske hur det gå för MIUI teamet?

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Något skumt hände i natt med min telefon. Jag gick och la mig med batteriet på 100% men när jag vaknade cirka 8 timmar senare så låg batteriet bara på 1%! Detta har aldrig hänt förut, så vad kan orsaken vara?

http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e2120bf4ad57_Untitled-1%20...

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 3.6GHz || Asus ROG Strix B450-F Gaming || Asus GeForce GTX 1660 Super || Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3200MHz || Corsair RM650X V2 650W || Kingston A2000 1TB NVMe M.2 || Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av 09tomlin:

Något skumt hände i natt med min telefon. Jag gick och la mig med batteriet på 100% men när jag vaknade cirka 8 timmar senare så låg batteriet bara på 1%! Detta har aldrig hänt förut, så vad kan orsaken vara?

Låter som att du haft någon app igång under natten. Kolla uppgiftshanteraren innan du lägger dig

EDIT: Visst det står att du inte hade något igång men buggar finnsöverallt och kommer alltid göra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yotto:

Låter som att du haft någon app igång under natten. Kolla uppgiftshanteraren innan du lägger dig

EDIT: Visst det står att du inte hade något igång men buggar finnsöverallt och kommer alltid göra

Men då borde det väl synas på "batteriförbrukning"? Detta har aldrig hänt innan, den har förlorat max 3% över kvällen vid tidigare tillfällen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av 09tomlin:

Men då borde det väl synas på "batteriförbrukning"? Detta har aldrig hänt innan, den har förlorat max 3% över kvällen vid tidigare tillfällen.

Batteriförbrukningen som visas i Android stämmer nästan aldrig.

Permalänk
Skrivet av Yotto:

Har råkat ut för samma sak en gång, la mig typ en timma efter att jag plockat av den av laddning fulladdad och när ja gick upp lite drygt 7 timmar senare så var batteriet på 6 %. knappt rört telefonen och jag vet att inga program var igång, skit skumt, dock bara hänt en gång.

Visa signatur

Game PC: Silverstone Ft2|Asus P9X79 DELUXE |Intel 3930K|16GB Corsair 1600 MHz|ASUS 290X DCII|480 GB Seagate 600 + 120 GB Corsair GTX|WD Raptor 150 Raid 0|Corsair AX750.
HTPC/Filserver: Fractal Design XL|ASUS Z87-A|Intel i5 4670K|16 GB Corsair 2400MHz|256 GB MX100 + 22 TB WD|Corsair 750HX. Laptop: ASUS N55SL|Hackintosh: HP dv5-1095eo 4GB|60 GB SSD

Permalänk
Medlem

Har dykt upp ett problem på min telefon. Räcker ibland att jag trycker en gång på Home-knappen så kommer jag till "Voice Talk". Det e verkligen jätte irriterande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 09tomlin:

Exakt samma sak hände med min förra veckan. Hade över halva batteriet kvar och som tur väl var hade jag ställt min vanliga väckaklocka med för den ringde på morgonen och min mobil var helt stendöd! Gick inte att starta alls utan att koppla in laddaren. Dagen efter, samma sak fast jag hann se det på natten att den varnade. Sen startade jag om den så har den varit som vanligt. Måste va nån av apparna som "hängt sig" eller gjort något skumt.

Uppdaterade mjukvara idag i mobilen. Nån som vet vad den gjorde? Något som förbättrats?

Visa signatur

intel i7 920 @ 4000Mhz / Asus P6T Deluxe V2 / Corsair 6GB DDR3 Dominator @ 1600Mhz / 2st Gigabyte 460 GTX 1GB @ 850/1700/4400Mhz SLI / HDD1: Corsair Force 120GB HDD2: WD Black 1TB / Antec Twelvehundred / Corsair 750W HX / Win7 64Bit SWE

Permalänk
Medlem
Skrivet av 09tomlin:

Skrivet av Yotto:

Skrivet av 09tomlin:

Skrivet av Lullebulle:

Batteriförbrukningen som visas i Android stämmer nästan aldrig.

Skrivet av Erik.Tilosius:

Har råkat ut för samma sak en gång, la mig typ en timma efter att jag plockat av den av laddning fulladdad och när ja gick upp lite drygt 7 timmar senare så var batteriet på 6 %. knappt rört telefonen och jag vet att inga program var igång, skit skumt, dock bara hänt en gång.

Skrivet av megaman1:

Exakt samma sak hände med min förra veckan. Hade över halva batteriet kvar och som tur väl var hade jag ställt min vanliga väckaklocka med för den ringde på morgonen och min mobil var helt stendöd! Gick inte att starta alls utan att koppla in laddaren. Dagen efter, samma sak fast jag hann se det på natten att den varnade. Sen startade jag om den så har den varit som vanligt. Måste va nån av apparna som "hängt sig" eller gjort något skumt.

Uppdaterade mjukvara idag i mobilen. Nån som vet vad den gjorde? Något som förbättrats?

Hänt mig med efter näst senaste uppdateringen. Mobilen ballade ur efter uppdateringen och batteriet var nästan dött. Då helt plötsligt startades voicekommand igång utan att jag varit inne i det. Batteriet håller i ca 6 timmar och tar ca 10-12 timmar att ladda till 100%. Stängt av allt som går att stänga av med advanced taskkiller och det inbyggda programmet som finns. Testat med fabriksåterställning, kollat tasks som körts lite då och då men utan resultat. Jag personligen tror att det är något i tillverkningen som varit under all kritik men att samsung ändå bestämt att köra på det, alternativt att de inte kännt till det. Något är i alla fall fel på vissa enheter när det kommer till batteriet. Kanske inte ens är tillverkningen utan okompetent programmering av deras "version" av android. Jag ska i alla fall lämna in min för åtgärdan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyRoX:

Är det ngn som vet om man kan göra kontakbilderna större som kommer upp när nåogn ringer. Känns så fjuttiga på den stora skärmen?

Kan nu berätta att det inte går om du inte vill roota luren

Permalänk
Medlem

Samsungs docka

Är det någon som köpt Samsungs docka till luren och vet om man kan ha ett tunt skal på den om man ansluter den?
Mvh Annika

Permalänk
Skrivet av ZyRoX:

Är det någon som köpt Samsungs docka till luren och vet om man kan ha ett tunt skal på den om man ansluter den?
Mvh Annika

I dockan jag fick hem igår är jag skeptiskt till att du får ner telefonen i den med ett extra skal, kanske om du tar i en aning men det ska ju inte behövas.

http://www.katshing.se/mobiltillbehor/laddare/samsung_ecr-d1a...

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Corsair Hydro H115i RGB Platinum | 32gb G.Skill DDR4 @ 3600mhz | Asus X570-F | PowerColor RX6900XT RedDevil Ultimate | 1TB m.2 SSD gen 4 | 256gb m.2 SSD gen 4 | 1TB SATA SDD | Phanteks Revolt Pro 1000W | Phanteks Eclipse P500A

Permalänk
Medlem

Jag slängde in Litening ROM, men märkligt nog var några program som jag installera tidigare kvar och installerade. Tar inte ROMen bort allt?
När jag körde WinMobile så blev allt helt wipat när man la in ny ROM.
Hur gör jag för att wipa allt?

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

SwiftKey problem

Har ett konstigt problem Har köpt SwiftKey och det fungerar bra när jag använder till sms och whatsup. Men om jag går in på min gmail så kommer det med ordförslag som jag se när jag skriver på ämnesraden. Men när jag sedan flyttar markören till att skriva mailet så försvinner den raden som man ser ord förslagen help!!
Mvh. Annika

Permalänk
Skrivet av Pope:

Jag slängde in Litening ROM, men märkligt nog var några program som jag installera tidigare kvar och installerade. Tar inte ROMen bort allt?
När jag körde WinMobile så blev allt helt wipat när man la in ny ROM.
Hur gör jag för att wipa allt?

Vet inte om du gjorde det från Odin eller Clockwork Mod, men i CWM kan man ju wipa allt (dock inte att rekommendera om inte rommen kräver det).
Kan även vara så att Android själv återställer en del appar utifrån dina inställningar.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Corsair Hydro H115i RGB Platinum | 32gb G.Skill DDR4 @ 3600mhz | Asus X570-F | PowerColor RX6900XT RedDevil Ultimate | 1TB m.2 SSD gen 4 | 256gb m.2 SSD gen 4 | 1TB SATA SDD | Phanteks Revolt Pro 1000W | Phanteks Eclipse P500A