Strul med en WD1200JB

Permalänk
Medlem

Strul med en WD1200JB

Det är så att min WD1200JB har börjat "somna" lite då o då..
Ibland får jag "NO BOOT DISC....." när jag startar datorn och om den står på länge så är hela datorn fryst och det tar typ 30 sekunder för disken att varva upp. Det händer oftare då jag FSB klockar men även i orginalklock.. vad är fel?

Visa signatur

:: System 1 | 2500+ -M | 9800se |
::

saknar öä - Är på semester till ~januari

Permalänk
Medlem

Har hört talas om det förut - och då har ofta slutat med att disken kastat in handduken. Ta en backup.

Visa signatur

[ Adopt, Adapt and Apply ]

Permalänk
Medlem

men åååå va less jag blir.. först klickar min IBM deathstar och sen min WD.. det är inte rättvist

Visa signatur

:: System 1 | 2500+ -M | 9800se |
::

saknar öä - Är på semester till ~januari

Permalänk
Medlem

Min nya disk har även betett sig så, dock var jag och fipplade lite med idekablarna så nu verkar det inte vara några problem.
Första problemet upptäckte jag när jag hade startat datorn och spelade ett tag, disken somnade, därefter startade den igen...den höll på så x antal ggr....
Min sitter på en raidcontroller, hpt372, undrar om det kan vara den som ger problem...? Jag ska nog testa flytta över min iaf.

Visa signatur

Keyboard failure - Press F1 to continue

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sundelin
men åååå va less jag blir.. först klickar min IBM deathstar och sen min WD.. det är inte rättvist

Vilken temperatur har din hårddiskar?

Permalänk
Medlem

Tänkte precis samma tanke..använd dtemp eller dylikt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av w1per

Vilken temperatur har din hårddiskar?

Permalänk
Medlem

Man kan inte kolla tempen på wd hdd, min WD1200JB gjorde samma sak 2 ggr på en timma fast nu verkar det fungera...

Permalänk
Medlem

Faen också, nu har skiten börjat klicka...