Permalänk

fehlstavats datorhörna

Det här är min slutgiltiga datorhörna, har jävlas bra länge med kablar och jag hittade en enkel lösning som jag tänkte visa upp:)

Dator:
Lianli pc8
Corsair TX 650W
MSI P67A-GD55
Intel core I5 2500K
Corsair xms3 1600mhz 8gb
Sparkle geforce 460GTX 1gb OC SLI
Corsair F60 SSD
WD 2TB ecogreen
Samsung 500GB
4x Gentle Typhoon 1850RPM med fläktkontroller till radiatorerna.
Och det mesta är vattenkylt med delar från Phobya och EKWB.

kringutrusning:
Samsung syncmaster P2350 x2
Logitech z5500
Steelseries Xai
Steelseries 9HD
Steelseries 6Gv2
Netgear router
Och någon random extern HDD

Bilderna är tagen med en Iphone så kvaliteten är väl inte den bästa men hoppas den duger.

Kan fixa fler bilder om så önskas:)

Klaga på det som finns att klaga på, är öppen för förslag på förbättringar
ENJOY!

#Update
Har lagt till lite snabba bilder på insidan av datorn!

fehlstavats datorhörna

Permalänk
Medlem

skitsnyggt 4p

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

scysst hörna men undrar en sak kan den där 120-radiatorn kyla prossesorn + 2 grafikkort bra?? tänkte har ju min prossesor kylld med vatten och tycker det kan bli rätt varmt ibladn dock är den OC. Men det kanske fungerar bra för dig? ^^

Permalänk

Jag har 2 st 120radiatorer och dom är 5-6cm tjock och har push/pull konfurigation med GT 1850 fläktar.. GPU och CPU ligger på ca 30-35 i idle och då är det 20-25 grader i rummet jag är i

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolitus5:

scysst hörna men undrar en sak kan den där 120-radiatorn kyla prossesorn + 2 grafikkort bra?? tänkte har ju min prossesor kylld med vatten och tycker det kan bli rätt varmt ibladn dock är den OC. Men det kanske fungerar bra för dig? ^^

Tänkte det oxå men han kanske har en rad i fronten? Till Ts ge os lite bilder insidan av chassit oxå

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk

Helt ok, gillar cleant skrivbord

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk

Har nu uppdaterat med fler bilder inuti:)

fhelstavat

Permalänk

Snyggt. Trevligt att se lite indredning också

Visa signatur

___________________________________
Retro in my heart!
IBM ValuePoint 6382, 4096 kb, 125mb hårddisk, 25mhz 486

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt och prydligt gjort! Me like, använder mig utav samma kabel uppsamling/ kabel hållare och användning! 5p

Visa signatur

Stay cool..watercooled...

Permalänk
Medlem

Skärmarna är i olika höjd Men stör det inte dig, tänker jag inte klaga!

Permalänk
Avstängd

Skrivbordsbakrunden hade jag gärna sett länkas/laddas upp någonstans.
Gärna i 1080p

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk

vrf inet använda kameran som ligger på basen?

Visa signatur

Dator: Fractal Design R3 | Asus P67 Sabertooth | Intel i5 2500k 3.3ghz | Cooler Master EVO 212 | Corsair Force 120GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | G.Skill Ripjaws 8gb 1600mhz | Corsair HX 750w | Gainward GeForce GTX 570 "Phantom"
Tillbehör: Mionix Naos 8200 | Mionix Zibal 60 | Mionix Sargas 900 | Sennheiser G4ME One | Harman/Kardon Soundsticks II

Permalänk
Skrivet av Goo5e:

Skärmarna är i olika höjd Men stör det inte dig, tänker jag inte klaga!

Haha nu när du säger det så är skärmarna fan olika höjd, har aldrig tänkt på det! tack för den då var det bara att borra nya hål då

Skrivet av Gangst3r:

vrf inet använda kameran som ligger på basen?

Minneskortet är paj i den och har inte dragit ur tummen för att köpa nytt ännu

Permalänk
Skrivet av BareHipster:

Skrivbordsbakrunden hade jag gärna sett länkas/laddas upp någonstans.
Gärna i 1080p

http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e285861e0a54_colored_parti... varsegod

Permalänk
Medlem

Vilken längd på bordet ? såg bra ut funderar på dra till ikea snart, därför ja undrar

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av ygd3n:

Vilken längd på bordet ? såg bra ut funderar på dra till ikea snart, därför ja undrar

150x75cm VIKA AMON, pris vet jag inte men runt 2hundringen

Permalänk
Medlem
Skrivet av fehlstavat:

150x75cm VIKA AMON, pris vet jag inte men runt 2hundringen

Tack har 100cm bordet men tycker den är för liten, så behöver bara köpa ny skiva kanske kör på 120cm

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av ygd3n:

Tack har 100cm bordet men tycker den är för liten, så behöver bara köpa ny skiva kanske kör på 120cm

Skaffa 150cm å en gång, det kommer att kännas litet tillsliut

Permalänk
Medlem
Skrivet av fehlstavat:

Skaffa 150cm å en gång, det kommer att kännas litet tillsliut

Kanske lika värt, får se till att möblera om i rummet då bara

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av ygd3n:

Kanske lika värt, får se till att möblera om i rummet då bara

Det är värt det, kör du dualscreen så lär du ha 150 minst, jag upplever att det är dåligt med plats men min sambo klagar att det är för stort:) but thats life bitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av fehlstavat:

Det är värt det, kör du dualscreen så lär du ha 150 minst, jag upplever att det är dåligt med plats men min sambo klagar att det är för stort:) but thats life bitch

Förhoppningsvis blir det eyefinity senare, 3x24", sen om tjejen klagar de skiter man väl i

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ygd3n:

Förhoppningsvis blir det eyefinity senare, 3x24", sen om tjejen klagar de skiter man väl i

Då är det bara att klaga tillbaka på allt hennes smink o skit som tar upp hela badrummet, det funkade för mig

Visa signatur

2500k @ 4.6GHz atm | Noctua NH-D14 | Asus MIVE | 8GB G.Skill Ripjaws X @ 1866MHz | 2x Asus HD 6970 DirectCU II @ 920/5500 | Corsair AX850w | Corsair F60 + 1Tb Spinpoint | Corsair 650D | 2x BenQ 22" | Filco Majestouch Ninja Tenkeyless MX Red | Razer Deathadder Respawn, Qpad CT Swec edition | Astro A40 + Mixamp

Permalänk
Skrivet av fehlstavat:

Haha nu när du säger det så är skärmarna fan olika höjd, har aldrig tänkt på det! tack för den då var det bara att borra nya hål då

Minneskortet är paj i den och har inte dragit ur tummen för att köpa nytt ännu

det förklarar saken

Visa signatur

Dator: Fractal Design R3 | Asus P67 Sabertooth | Intel i5 2500k 3.3ghz | Cooler Master EVO 212 | Corsair Force 120GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | G.Skill Ripjaws 8gb 1600mhz | Corsair HX 750w | Gainward GeForce GTX 570 "Phantom"
Tillbehör: Mionix Naos 8200 | Mionix Zibal 60 | Mionix Sargas 900 | Sennheiser G4ME One | Harman/Kardon Soundsticks II

Permalänk
Medlem

Vad är det du använder som gör dina skrivbordsikoner sådär? Samt klockan. Såg ju sjukt stiligt å städat ut

Visa signatur

"Du vet väl att fildelning är förbjudet! Köp en till frugan också"

Permalänk
Skrivet av Tomhas:

Vad är det du använder som gör dina skrivbordsikoner sådär? Samt klockan. Såg ju sjukt stiligt å städat ut

RocketDock med ett skin som jag tror heter Windows Live något liknande iaf.

Permalänk

oooohhh! Ordning och redan bland sladdarna! I LIKE

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL | Nätaggregat: COOLER MASTER SILENT PRO ATX12V 2.3 850W
Moderkort: Maximus IV Extreme P67 | Processor: INTEL CORE I7 2600K 3.40GHZ 8MB S-1155
RAM: CORSAIR 12GB DDR3 VENGEANCE |Grafikkort: ASUS GEFORCE GTX 570 DIRECTCU II 1280MB
Lagring: OCZ IBIS 3.5" 240GB SSD HSDL MLC

Permalänk
Medlem

grymt snygg layout på tv-bordet och väggmöblerna runtom tv:n. Är allt ikea?

Permalänk
Avstängd

Inte så fint chassi enligt mig.. Men resten är nice!

Permalänk
Medlem

Skulle det inte vara bättre att köra:
Cpu--> radiator-->gpu--> radiator.
Då kyls det varma vattnet från cpu istället för att gå in direkt i gpu.

Men om du har bra temps så kanske det inte behövs

Visa signatur

Fractal Design Define R3 || Corsair HX- 750W || MSI P67A-GD55 || i5 2500K || 2*4GB Corsair Vengence 1600MHz CL9 || Gigabyte 560 ti soc || Samsung Spinpoint F3 HD103SJ || CM Hyper 212+ || 3x Gentle Typhoon 1450rpm

SonyVaio Pro 13 ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av awqawq:

Skulle det inte vara bättre att köra:
Cpu--> radiator-->gpu--> radiator.
Då kyls det varma vattnet från cpu istället för att gå in direkt i gpu.

Men om du har bra temps så kanske det inte behövs

man vinner bara någon grad på det så är bättre o hitta en bra lösning på och dra slangarna!