Hjälp mig välja tangentbord och mus för gaming!

Permalänk

Hjälp mig välja tangentbord och mus för gaming!

Hej sitter här med funderingar över vilket mus och tangentbord jag ska köpa.

Bland mössen jag kollat är Microsoft Intellimouse 3,0,1,1, Logitech mx518 eller Steelseries Kinzu. Vilken av dem tycker ni jag ska köpa eller kan ni rekomendera ngn annan spel muss i samma prisklass.??

Sedan tangentbord tänkte jag köpa Microsoft sidewinder X4 annars eller om ni hittar ngt liknande med tangenter som lyser, det behöver inte vara gaming tangentbord då.

Permalänk
Medlem

Microsoft Intellimouse 3.0 och mx518 är båda två väldigt bra möss. Kinzu har jag inte provat. Däremot använder jag faktiskt dess föregångare - Ikari.
Jag kan lätt säga att vare sig du köper Intellimouse 3.0, mx518 eller Ikari kommer du bli nöjd. Alla tre är grymt bra möss, och vilken du borde köpa är helt upp till dig - men du kan inte köpa fel
Kinzu kan jag inte uttala mig om.

När det kommer till tangentbord vet jag betydligt mindre. Speciellt såna som lyser så "häftigt". Sidewinder-serien har jag hört talas om, inte mycket mer.

Förresten, "mus" stavas med ett "s" och "spelmus" är ett ord. "Gamingtangentbord" likaså.

Visa signatur

Mitt grafikkort är större än ditt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inso:

Förresten, "mus" stavas med ett "s" och "spelmus" är ett ord. "Gamingtangentbord" likaså.

hehe

Visa signatur

Asus Z170i Pro Gaming | Intel i7 6700K @ 4.0 GHz | Gainward 2080 8GB | Fractal Design Celsius S24 | Corsair LPX Black 16GB @ 3000MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Corsair SF600 V2 600W | Louqe Ghost S1

Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i7 2600 @ 4,6 GHz | XFX HD6950 2GB | Corsair H50 | G.Skill Ripjaws X 8GB @ 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | WD RE4-GP 1.5TB | Corsair AX750 | Fractal Design Define Mini

Permalänk

Slutta Moba mäg fan vad taskiggt. Jag hadde fakktiskt MVG i skollan så TYST

Permalänk
Hedersmedlem

*Rubrik redigerad*

Villers14, sluta vara otrevlig mot folk som försöker hjälpa dig med både svar på din fråga och din stavning.

Permalänk
Medlem

Han har antagligen Dyslexi för att han råkade trycka två gånger på "s" så det blev muss. Det händer alla och när det väl händer är det alltid någon framme och påpekar det.

ont: Skulle rekommendera dig att lägg ut lite extra och köpa ett mekaniskt tangentbord, tex steelseries 6GV2. Lyser dock inte men är rejält skönt tangentbord.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Villers14, sluta vara otrevlig mot folk som försöker hjälpa dig med både svar på din fråga och din stavning.

Lät ju mest som han försökte vara ironisk (speciellt med tanke på stavningen ) men jag har kanske fel...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Intelllimouse 3.0 Best!

Permalänk

3.0an och X4 är mycket bra budgetval

Permalänk
Skrivet av villers14:

Slutta Moba mäg fan vad taskiggt. Jag hadde fakktiskt MVG i skollan så TYST

Du hade MVG i "skolan"? lol, jag tror du menar MVG i svenska för det är ju helt solklart!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Legitjunkie:

Du hade MVG i "skolan"? lol, jag tror du menar MVG i svenska för det är ju helt solklart!

Ursäkta mig, det måste helt klart varit ironi

Skickades från m.sweclockers.com