Två processorer i AMD FX-serien släpps den 19 september

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Hur många kärnor det är spelar ingen roll för priset liksom.
Vi får se hur den presterar innan det går att uttala sig om prisvärdheten.

En Cell-processor har också 8 kärnor, inte fan kostar den 2500 kronor.

x86 processorer är extremt komplexa

Permalänk
Medlem
Skrivet av ford:

En till jobbig....

Thermal Design Power, TDP är ett effektvärde relaterat till temperaturspecifikationer för processorn. Effekt är momentanförbrukning av energi. Integrerad effekt över en tidsperiod ger energiförbrukningen för den tidsperioden.

Jo TDP kan användas som ett mått på förbrukning. Jag har här använt effektförbrukning som synonym till effektbehov för att föregående talare använde ordet. Det duger utmärkt. Vill man hårklyva så har man förklaringen ovan att gå på.

Vad var syftet med ditt inlägg?

Om du tycker det är så jobbigt att skriva här, skit i det då....

Ja och nej antar jag. du kan inte dra några större slutsatser av det då det är rekommendationer för kylnig
amds märkning på TDP är absolut värsta tänkbara scenario
intels märkning är att belastar processorn i ett program och tar den TDP
således kan en intel processor märkt 90W TDP dra lika mycket som en amd processor märkt 100W TDP under belastning

men visst känns det ganska naturligt att en processor med 10W TDP drar minde än en med 100W TDP

Vad var syftet med din attityd?

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem
Skrivet av jesusbarnet:

Om du tycker det är så jobbigt att skriva här skit i det då....

Ja och nej antar jag. du kan inte dra några större slutsatser av det då det är rekommendationer för kylnig
amds märkning på TDP är absolut värsta tänkbara scenario
intels märkning är att belastar processorn i ett program och tar den TDP
således kan en intel processor märkt 90W TDP dra lika mycket som en amd processor märkt 100W TDP under belastning

men visst känns det ganska naturligt att en processor med 10W TDP drar minde än en med 100W TDP

Vad var syftet med din attityd?

Du har fortfarande inte svarat på min fråga om syftet med ditt inlägg.

Min attityd har med det att göra..... ungefär på samma sätt son när någon nycklat ens bil... eller bytt ut ens seasonic mot ett ace agg som steker hårdvaran Inte så mycket syfte som ren och skär besvikelse över inlägg för mothuggs skull.

Jag vet om TDP användningen för de olika processortillverkarna, jag vet vad energi är, jag vet vad effekt är. Energi och effekt är min karriär och min expertis.

Mitt originalinlägg ämnade att belysa en aspekt från specifikationsrapporten som ingen annan gjorde och som är högintressant. Jag börjar nästan ångra att jag gjorde det...

Jag gillar inte när någon gör en anmärkning utan att erbjuda ett informerat alternativ eller diskurs för ändring. Då blir jag sur. Thats it

Permalänk
Medlem
Skrivet av ford:

Du har fortfarande inte svarat på min fråga om syftet med ditt inlägg.

Min attityd har med det att göra..... ungefär på samma sätt son när någon nycklat ens bil... eller bytt ut ens seasonic mot ett ace agg som steker hårdvaran Inte så mycket syfte som ren och skär besvikelse över inlägg för mothuggs skull.

Jag vet om TDP användningen för de olika processortillverkarna, jag vet vad energi är, jag vet vad effekt är. Energi och effekt är min karriär och min expertis.

Mitt originalinlägg ämnade att belysa en aspekt från specifikationsrapporten som ingen annan gjorde och som är högintressant. Jag börjar nästan ångra att jag gjorde det...

Jag gillar inte när någon gör en anmärkning utan att erbjuda ett informerat alternativ eller diskurs för ändring. Då blir jag sur. Thats it

Såg inte hela sambandet, men det gör jag nu.

syftet var mer att påpeka än att diskutera det och egentligen inte bara riktat till dig.

Men nu när jag ändå har dig på tråden så skulle jag vilja be om din uppmärksamhet (Annan tråd) skulle du kunna svara på den frågan?

Angående ditt originalinlägg så tror jag på sorterat kisel i början då yields är sämre men allt efter som den blir bättre så kan det ju gå åt två håll antingen höjer de kvalitets kraven på det högst klockade processorn så att det fortfarande klockar högre än sina små syskon eller så börjar de klocka ned processorer som gått igenom kvalitets kraven för att tillgodo se marknaden

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

Bra att det är två månader kvar, så hinner man plocka ihop lite komponenter tills dess.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

x86 processorer är extremt komplexa

Ja, och en Bulldozer är mer komplex än en Atom.
Så antalet kärnor i sig betyder inte så mycket är det jag är inne på.
Jag tycker folk har hakat upp sig lite väl mycket på det med Bulldozer.
AMD Fanboys som säger: "Man får 8 kärnor AMD till samma pris som 4 kärnor Intel, AMD är dubbelt så bra!"
Intel Fanboys som säger: "AMD har ju inte "riktiga kärnor" utan kan mer jämföras med Intels Hyperthreading och då är dom kärnorna meningslösa och ljug!"
För att överdriva och förenkla det hela lite.
Jag försökte mest få lite mer fokus på andra saker och lyckades inte så bra.

Skrivet av zebra3:

OffT: Är det du som skriver bloggen i din sign.? Isf fan vad du kan klaga, inte på något sätt intressant eller rolig att läsa. Klagar ju bara över massa skit som ingen bryr sig om i vilket fall.

Låt bli att läsa då.
(Och du har så fel när du säger att ingen bryr sig om. Dom som blir tvångsstereliserade bryr sig ganska mycket om den "skiten". Dom som får sina liv förstörda pga utförsäkringar bryr sig ganska mycket om den "skiten". Dom som blir hemskickade för att bli inlåsta och torterade bryr sig ganska mycket om den "skiten". osv osv osv. Om du tycker det är "skit" så okej, varsågod. Men det du kallar skit påverkar andra människors liv väldigt väldigt mycket. Men andra människor är kanske skit i dina ögon.)

Skrivet av 2good4you:

Som sagt.
Jag vet inte ens vad det är jag ska bemöta.
Du säger själv att HT är hårdvara och att då kalla AMDs modul-uppbyggnad för "hårdvaru HT" är ju rätt dumt.
Att jämföra AMDs Bulldozer moduler med Intels HT kan man absolut göra.
Båda är 8-trådiga.
Bulldozer har 8 heltalsberäkningsenheter, Sandy Bridge har 4, Sandy Bridge-E kommer ha upp till 6(?).

Vad har jag sagt som inte stämmer?

Bara för att du skrivit någonting i en FAQ så blir det ju inte mer eller mindre sant än om man skrivit det i ett forum.
Eller med bajs på väggarna för den delen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jesusbarnet:

Såg inte hela sambandet, men det gör jag nu.

syftet var mer att påpeka än att diskutera det och egentligen inte bara riktat till dig.

Men nu när jag ändå har dig på tråden så skulle jag vilja be om din uppmärksamhet (Annan tråd) skulle du kunna svara på den frågan?

Angående ditt originalinlägg så tror jag på sorterat kisel i början då yields är sämre men allt efter som den blir bättre så kan det ju gå åt två håll antingen höjer de kvalitets kraven på det högst klockade processorn så att det fortfarande klockar högre än sina små syskon eller så börjar de klocka ned processorer som gått igenom kvalitets kraven för att tillgodo se marknaden

Mm men det är mkt stora klockskillnader på 2 lika och upplåsta proppar... de har nog stora variationer. Tror inte at testerna kommer att säga allt om detta... spännade. Tror en del kommer klocka som storebor.. andra knappt alls. Lilla BD har potential att bli årets wildcard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benkaboy:

När behöver man 8(!!!) kärnor som normalanvändare? Jag spelar SC2 och ev något krävande lir någon gång ibland, typ 2-3ggr om året. Jag kan även använda PS ifall jag fixar några bilder. För min del känns det som att jag kommer använda typ 2 av de 8 kärnor jag har att tillgå om jag köper en sån där processor.

Nu är ju inte direkt SC2 känt för att vara så CPU krävande, snarast tvärt om
Men som "vanlig" användare kan jag säga att fler och kraftigare kärnor är helt underbart när man ex. vill konvertera en film från ett format till ett annat, säg en back-up av en blu-ray man köpt som man vill ha i .kmv, .ts eller liknande, gäller även konverteringh av gamla dvd-skivor. Grymt när man redigerar i Photoshop också
Sen är det väl möjligt att man plockar upp lite nyare och tyngre spel som kräver både CPU och GPU, som The Witcher 2 eller BF3 som kan få datorn att svettas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Ja, och en Bulldozer är mer komplex än en Atom.
Så antalet kärnor i sig betyder inte så mycket är det jag är inne på.
Jag tycker folk har hakat upp sig lite väl mycket på det med Bulldozer.
AMD Fanboys som säger: "Man får 8 kärnor AMD till samma pris som 4 kärnor Intel, AMD är dubbelt så bra!"
Intel Fanboys som säger: "AMD har ju inte "riktiga kärnor" utan kan mer jämföras med Intels Hyperthreading och då är dom kärnorna meningslösa och ljug!"
För att överdriva och förenkla det hela lite.
Jag försökte mest få lite mer fokus på andra saker och lyckades inte så bra.

AMD’s Bulldozer vs Intel's Hyper-Threading
http://blog.speedgocomputing.com/2010/08/amds-bulldozer-vs-in...

Permalänk
Medlem

Annan intressant text om bulldozer
http://www.anandtech.com/show/2872

A single Bulldozer core will appear to the OS as two cores, just like a Hyper Threaded Core i7. The difference is that AMD is duplicating more hardware in enabling per-core multithreading. The integer resources are all doubled, including the schedulers and d-caches. It’s only the FP resources that are shared between the threads. The benefit is you get much better multithreaded integer performance, the downside is a larger core.

Doubling the integer resources but not the FP resources works even better when you look at AMD’s whole motivation behind Fusion. Much heavy FP work is expected to be moved to the GPU anyway, there’s little sense in duplicating FP hardware on the Bulldozer core when it will eventually have a fully capable GPU sitting on the same piece of silicon.

Heltalsprestanda lär få ett rejält lyft i bulldozer medan flyttalsprestanda inte fått samma optimeringar, orsaken är som det står i texten att flyttalsberäkningar som går och parallellisera kommer göras av grafikkorten. De är trots allt hejdlölst mycket snabbare på det

Permalänk
Skrivet av Grumbledock:

Nu är ju inte direkt SC2 känt för att vara så CPU krävande, snarast tvärt om
Men som "vanlig" användare kan jag säga att fler och kraftigare kärnor är helt underbart när man ex. vill konvertera en film från ett format till ett annat, säg en back-up av en blu-ray man köpt som man vill ha i .kmv, .ts eller liknande, gäller även konverteringh av gamla dvd-skivor. Grymt när man redigerar i Photoshop också
Sen är det väl möjligt att man plockar upp lite nyare och tyngre spel som kräver både CPU och GPU, som The Witcher 2 eller BF3 som kan få datorn att svettas

Nja, SC2 är hyfsat CPU-krävande, dock är det dåligt på att skala över fler än två-tre kärnor (som väldigt många andra spel), så det utnyttjar de extra kärnorna i en processor med fler än tre-fyra kärnor riktigt dåligt.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Skrivet av WrongTarget:

Nja, SC2 är hyfsat CPU-krävande, dock är det dåligt på att skala över fler än två-tre kärnor (som väldigt många andra spel), så det utnyttjar de extra kärnorna i en processor med fler än tre-fyra kärnor riktigt dåligt.

ja ibland är det under 50% användning på vissa kärnor. bara för ett program stöder flera kärnor behöver inte betyda att det gör det bra eller ens använder alla bara att det inte blir problem när du har en flerkärnig cpu.

hoppas tillverkarna lär sig sätt att nyttja de flera kärnorna på ett bra sätt samt få ett bra sammarbete mellan GPU och alla cpu kärnor. i dagens läge verkar det inte vara något sammarbete alls många gånger.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

hoppas tillverkarna lär sig sätt att nyttja de flera kärnorna på ett bra sätt samt få ett bra sammarbete mellan GPU och alla cpu kärnor. i dagens läge verkar det inte vara något sammarbete alls många gånger.

Tror inte det handlar så mycket om att "lära sig", pratar man spel så beror det mer på att det inte är så många som har quad's eller bättre samt att de ser till att spelen fungerar på konsoler (allt för att få stor kundkrets som möjligt)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Om dessa släpps 19 sep så kan ju inte BD släppas samtidigt?

Hur menar du nu?

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Om dessa släpps 19 sep så kan ju inte BD släppas samtidigt?

Detta är BD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Jag vet inte ens vad det är jag ska bemöta.
Du säger själv att HT är hårdvara och att då kalla AMDs modul-uppbyggnad för "hårdvaru HT" är ju rätt dumt.
Att jämföra AMDs Bulldozer moduler med Intels HT kan man absolut göra.
Båda är 8-trådiga.
Bulldozer har 8 heltalsberäkningsenheter, Sandy Bridge har 4, Sandy Bridge-E kommer ha upp till 6(?).

Vad har jag sagt som inte stämmer?

Bara för att du skrivit någonting i en FAQ så blir det ju inte mer eller mindre sant än om man skrivit det i ett forum.
Eller med bajs på väggarna för den delen.

Du sätter ribban väldigt lågt genom att byta ut min text med en textremsa som lyder trams. Peka på det som är trams istället om du nu har någon invändning. Du skriver att han är ute och cyklar efter att ha läst min FAQ och att jag skriver konstiga saker. Vad är det du vill och vad är det som inte stämmer? Var specifik så lovar jag dig att svara väldigt specifikt tillbaka. Som jag skrev till dig:

Citat:

Säger konstiga saker? Minns senast du svamlade om värmeeffekt kontra temperatur där du inte förstod skillnaden. Skriv en egen FAQ eller kontra med något istället för att smyga runt med massa svammel.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2good4you:

Du skriver att han är ute och cyklar

Han sade att Bulldozers modul-uppbyggnad är "hårdvaru HT".
Jag sade att han var ute och cyklade med det påståendet.

Övriga frågor känns mest som meningslöst trams.

Permalänk

Om de är bråk nu om 8 kärnor

tänk hur det kommer att bli när AMD släpper sitt Komodo-processor med 10 stycken !...

Henri

Permalänk
Medlem

Finns det någon information när AMD tänker släppa de 4- och 6-kärniga modellerna? Funderar på hur pass väl de kommer att prestera gentemot (går)dagens Phenom 2 X4 samt vad man kan förvänta sig för pris. Min gissning, med tanke på att de 8-kärniga uppskattas kosta ca 2500:-, är att den billigaste 4-kärniga borde hamna kring 1500:-. Frågan är som sagt hur den kommer stå sig rent prestandamässigt mot motsvarande CPU idag. Spekuleras det inte att FX-8150 kommer ligga i närheten av en i7-2600K gällande prestanda? Kan man förvänta sig någonstans mellan SB i3 och i5 kanske för billigaste FX-4100? Något säger mig att FX-4100 inte kommer rå på i5-2500K. Dock borde ju priset bli lägre då också... det är en hel vetenskap i att sia om framtiden!

R

Permalänk
Skrivet av Kilroy:

J
Som sagt, Cell har 8 kärnor, den kan väll i praktiken mäta sig med en Core2Duo kanske?

Det blir helt fel när du jämför kärnorna i en cell processor med de i en x86 processor.
I en cell processor så finns det en central PPC cpu (kallas PPE i en cell) som vi kan kalla "generell" dvs den lämpar sig för alla slags beräkningar precis som en x86 processor.
Sedan så finns det en uppsättning enheter som är avsedda för mera specifika ändamål, de kallas för SPU Synergistic Processing Unit.
Med hjälp av dessa så blir cell processorn bland annat löjligt snabb på att koda och avkoda video.

Så ska du jämföra kärnor mellan en cell och en x86 så får du ta kärnorna som sitter i PPE och inget annat.

Källa: http://en.wikipedia.org/wiki/Cell_%28microprocessor%29

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pragmatiker:

Det blir helt fel när du jämför kärnorna i en cell processor med de i en x86 processor.
I en cell processor så finns det en central PPC cpu (kallas PPE i en cell) som vi kan kalla "generell" dvs den lämpar sig för alla slags beräkningar precis som en x86 processor.
Sedan så finns det en uppsättning enheter som är avsedda för mera specifika ändamål, de kallas för SPU Synergistic Processing Unit.
Med hjälp av dessa så blir cell processorn bland annat löjligt snabb på att koda och avkoda video.

Så ska du jämföra kärnor mellan en cell och en x86 så får du ta kärnorna som sitter i PPE och inget annat.

Källa: http://en.wikipedia.org/wiki/Cell_%28microprocessor%29

Och det var liksom det som var min poäng.
Att bara säga antalet kärnor betyder ingenting utan mer information kring hur dom fungerar och presterar...

Permalänk

Min poäng är att jämförelser med cell inte alls hör hemma i denna diskussion då vi talar om x86 processorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pragmatiker:

Min poäng är att jämförelser med cell inte alls hör hemma i denna diskussion då vi talar om x86 processorer.

Då tycker jag att du har fel.

Permalänk
Skrivet av Kilroy:

Då tycker jag att du har fel.

Ja det får du väl tycka, men faktum kvarstår att pga av hur cell är uppbyggd så kan man inte tala om x86 kärnor som är generella för att sedan blanda in SPU som är mer åt det applikations specifika hållet.

Flera andra har redan försökt att påpeka detta för dig.

Då kan vi väl lika gärna börja tala om en FPGA som består av flera tusen "logik blocks" och hävda att varje block är en kärna, för att sedan dra en massa slutsatser baserat på dessa resonemang.

Men om du har någon bra motivering så kör på, men om det handlar om prestige och att du inte vill erkänna att du har fel så har jag bättre saker för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pragmatiker:

Ja det får du väl tycka, men faktum kvarstår att pga av hur cell är uppbyggd så kan man inte tala om x86 kärnor som är generella för att sedan blanda in SPU som är mer åt det applikations specifika hållet.

Flera andra har redan försökt att påpeka detta för dig.

Då kan vi väl lika gärna börja tala om en FPGA som består av flera tusen "logik blocks" och hävda att varje block är en kärna, för att sedan dra en massa slutsatser baserat på dessa resonemang.

Men om du har någon bra motivering så kör på, men om det handlar om prestige och att du inte vill erkänna att du har fel så har jag bättre saker för mig.

Hela min poäng var att prata om "kärnor" i sig säger väldigt lite.
Sedan kommer folk med massa exempel på varför Cell-kärnor inte kan jämföras med x86-kärnor vilket förstärker min poäng.

Sedan behöver jag förklara mig?
Jag förstår inte.

Bulldozer har 8 "kärnor", Cell har också 8 "kärnor".
För en okunnig låter det som att dom då är likvärdiga.
I verkligheten är det en enorm skillnad mellan dom, bland annat pga dom sakerna du tar upp. Vilket gör min poäng solklar, tycker jag.
Jag förstår inte invändningen då min grundpoäng helt enkelt var att en kärna inte säger någonting.
Nu är ju likheterna mellan Sandy Bridge och Bulldozer mycket större än mellan Bulldozer och Cell, självklart.
Just att jag tog Cell var för att dom har lika många kärnor men att det inte spelar någon roll då dom presterar helt annorlunda.

Vad är det för problem du har med min poäng?
Vad är det som jag har fel om?

Den här diskussionen gör mig förvirrad och förbluffad.

Permalänk
Skrivet av Kilroy:

Hela min poäng var att prata om "kärnor" i sig säger väldigt lite.
Sedan kommer folk med massa exempel på varför Cell-kärnor inte kan jämföras med x86-kärnor vilket förstärker min poäng.

Sedan behöver jag förklara mig?
Jag förstår inte.

Bulldozer har 8 "kärnor", Cell har också 8 "kärnor".
För en okunnig låter det som att dom då är likvärdiga.
I verkligheten är det en enorm skillnad mellan dom, bland annat pga dom sakerna du tar upp. Vilket gör min poäng solklar, tycker jag.
Jag förstår inte invändningen då min grundpoäng helt enkelt var att en kärna inte säger någonting.
Nu är ju likheterna mellan Sandy Bridge och Bulldozer mycket större än mellan Bulldozer och Cell, självklart.
Just att jag tog Cell var för att dom har lika många kärnor men att det inte spelar någon roll då dom presterar helt annorlunda.

Vad är det för problem du har med min poäng?
Vad är det som jag har fel om?

Den här diskussionen gör mig förvirrad och förbluffad.

Om vi talar om x86 processorer, vilket vi gör i denna tråd eller hur?
Då är det helt felaktigt att hänvisa till Cell och att påstå att den har 8 kärnor.

Varför?
Jo för de kärnor vi talar om här är generella x86 kärnor, där har Cell endast en och INTE 8.

Så varför ens bland in Cell?
Varför säga att den har 8 kärnor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pragmatiker:

Om vi talar om x86 processorer, vilket vi gör i denna tråd eller hur?
Då är det helt felaktigt att hänvisa till Cell och att påstå att den har 8 kärnor.

Varför?
Jo för de kärnor vi talar om här är generella x86 kärnor, där har Cell endast en och INTE 8.

Så varför ens bland in Cell?
Varför säga att den har 8 kärnor?

För att ta som exempel på hur det är meningslöst att prata om bara "kärnor".
Att kärnor i sig inte betyder något utan sitt sammanhang.
Och att då ta ett exempel som är väldigt långt ifrån som har lika många "kärnor" som exempel visar på min poäng.

Jag förstår inte problemet och jag vet inte vad jag ska göra med det här.
Du håller liksom med om allting jag säger och du argumenterar för det jag säger men du tycker ändå det är fel.
Jag förstår inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pragmatiker:

Om vi talar om x86 processorer, vilket vi gör i denna tråd eller hur?
Då är det helt felaktigt att hänvisa till Cell och att påstå att den har 8 kärnor.

Varför?
Jo för de kärnor vi talar om här är generella x86 kärnor, där har Cell endast en och INTE 8.

Så varför ens bland in Cell?
Varför säga att den har 8 kärnor?

Det är waste of time att diskutera med kilroy enligt min tidigare erfarenhet. En person som ger sig in i något den inte förstår eller kan argumentera emot på en vettig teknisk nivå är olönsamt. Som du ser hur han citerar mina tidigare inlägg i tråden så kanske du förstår.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2good4you:

Det är waste of time att diskutera med kilroy enligt min tidigare erfarenhet. En person som ger sig in i något den inte förstår eller kan argumentera emot på en vettig teknisk nivå är olönsamt. Som du ser hur han citerar mina tidigare inlägg i tråden så kanske du förstår.

Hur jag citerade dina inlägg kan du ta personligt.
Det har ingenting med min allmänna diskussionsnivå att göra.

Vad är det du menar jag inte förstår?
Och att argumentera emot på en vettig teknisk nivå kan jag göra i dom fall där det känns lönt.

Permalänk
Skrivet av Kilroy:

För att ta som exempel på hur det är meningslöst att prata om bara "kärnor".
Att kärnor i sig inte betyder något utan sitt sammanhang.
Och att då ta ett exempel som är väldigt långt ifrån som har lika många "kärnor" som exempel visar på min poäng.

Jag förstår inte problemet och jag vet inte vad jag ska göra med det här.
Du håller liksom med om allting jag säger och du argumenterar för det jag säger men du tycker ändå det är fel.
Jag förstår inte.

Men snälla, att börja dilla om "Cell har 8 kärnor" när vi talar om x86 processorer är helt enkelt fel.
Sen kan du hålla på och argumentera tills du blir blå, det är fortfarande fel.

Det är vad jag gång på gång har försökt att förklara för dig, men nej du förstår inte jag har fattat det.
Så jag ger upp.