Permalänk

D-Link 655 går segt med torrents!!!

Hallå!
Har en D-link 655 (firmwire 2.01) 100/10 och jag får inte ut någon bra hastighet i Utorrent. Har provat olika program och det är samma fel där.
Kopplar jag bort routern och kör direkt in i datorn får jag full fart 11.8mb/s med router ca 2mb/s och internet går nästan inte att använda till annat. Har testat att felsöka överallt. Öppnat port till Utorrent, testat alla alternativ i Utorrent Inställningsguide. När jag tex laddar hem drivrutiner från AMD får jag full fart via routern, kör jag bredbandskollen får jag 99mbit/s/11mbit/s. Men har jag aktiverat 1 torrent visar bredbandskollen 0.2mbit ~.
Börjar tro att dlink 655 är rena skiten som inte klarar av all trafik.

Alla tips och trix är välkomna

Permalänk
Medlem

Något gör du fel då jag inte har problem alls(samma router).

Har du kört Inställningsguiden? Inställningar>Inställningsguide>Kör tester
Där ser du om porten är öppen och vad för hastighet som du max får ut.

Om det inte verkar gå att öppna portarna i Port forwarding testa istället öppna dem via Virtual Server.
Jag använder förövrigt 1.31EU Ver.A4

Permalänk

jag har samma router men inte dessa problem, har 1.21eu firmware, funkar bra, den tuggar på dygnet runt och har aldrig kraschat eller startat om utan att jag själv tvingat den, undrar om det kan ha med din isp att göra, du kanske ska testa portar i intervallet 49152–65535 de ska va lediga

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk
Medlem

Jag har samma router med 1.31EU firmware och hårdvarurevision A4. Inga problem alls.

Vilken hårdvarurevision sitter du på?

Permalänk
Medlem

Har en känsla av att dom packar ihop efter ett tag, min fungerade klockrent i början, efter 1år (som i övrigt verkar vara standard på när elektronik dör) började den trilskas. Kanske är det överhettning eller dyl? Jag vet iaf att jag inte kommer välja en dir-655 i framtiden. Deras support är även totalt värdelös. Iaf den svenska (den enda jag hört av mig till) men det var ett annat kapitel! Men som xyllian säger, testa att uppgradera firmware.

Permalänk
Skrivet av xyllian:

Jag har samma router med 1.31EU firmware och hårdvarurevision A4. Inga problem alls.

Vilken hårdvarurevision sitter du på?

Via utorrent test får jag ca 5mbit från Paris och porten är öppen.
Hardware Version:B1 Firmware Version: 2.01 (uppgraderade från 2.00 förut från tyska sidan, i hopp om att få det att fungera. Kollat runt lite och försökt nedgradera till 1.31 men lyckas inte få till det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av proxy1334:

Via utorrent test får jag ca 5mbit från Paris och porten är öppen.
Hardware Version:B1 Firmware Version: 2.01 (uppgraderade från 2.00 förut från tyska sidan, i hopp om att få det att fungera. Kollat runt lite och försökt nedgradera till 1.31 men lyckas inte få till det.

Jag har också en DIR-655 och minns att jag också hade strul med hastigheten i början. Tror att det var under Advanced och Firewall som jag kryssade ur "Enable SPI". Kolla om du har det påslaget. Om du har det, testa att kryssa ur och prova igen.

Visa signatur

How strange it is, to see a life that slips away. How strange it is, in darkness blood is black, not red - King Diamond - Emerencia
Antec P183 | Intel Core i7 4790K@4.0GHz | Asus Maximus VII Hero | 16 GB Corsair Vengeance | Gigabyte GeForce GTX470 SOC | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Skrivet av Steeler:

Jag har också en DIR-655 och minns att jag också hade strul med hastigheten i början. Tror att det var under Advanced och Firewall som jag kryssade ur "Enable SPI". Kolla om du har det påslaget. Om du har det, testa att kryssa ur och prova igen.

Jag har testat det flera gånger på och av ingen skillnad

Permalänk
Medlem
Skrivet av proxy1334:

Jag har testat det flera gånger på och av ingen skillnad

Åhfan.

Tänkte på det här att du kör en annan firmware än 1.31EU, hade du den innan och hade problem även då?

Edit: har du testat att göra en reset?

Visa signatur

How strange it is, to see a life that slips away. How strange it is, in darkness blood is black, not red - King Diamond - Emerencia
Antec P183 | Intel Core i7 4790K@4.0GHz | Asus Maximus VII Hero | 16 GB Corsair Vengeance | Gigabyte GeForce GTX470 SOC | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Skrivet av Steeler:

Åhfan.

Tänkte på det här att du kör en annan firmware än 1.31EU, hade du den innan och hade problem även då?

har haft 2.00 sen dag 1 och strulat hela tiden :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av proxy1334:

har haft 2.00 sen dag 1 och strulat hela tiden :/

Hade du testat en factory reset?

Här är en snubbe som leker med downgrade, men han verkar ha 1.3 från början så det kanske inte hjälper dig...

Visa signatur

How strange it is, to see a life that slips away. How strange it is, in darkness blood is black, not red - King Diamond - Emerencia
Antec P183 | Intel Core i7 4790K@4.0GHz | Asus Maximus VII Hero | 16 GB Corsair Vengeance | Gigabyte GeForce GTX470 SOC | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Skrivet av Steeler:

Hade du testat en factory reset?

Här är en snubbe som leker med downgrade, men han verkar ha 1.3 från början så det kanske inte hjälper dig...

Jupp, ska kasta routern i soptunnan och handla något annat. http://www.inet.se/artikel/5401691/asus-rt-n56u-gigabit-dualb... ?

Permalänk
Medlem

Kolla in min tråd. Har ungefär samma problem som dig.
http://www.sweclockers.com/forum/14-internet-uppkoppling-och-...

Permalänk
Medlem

Du har inte testat att uppdatera firmwaren alls eller? Isåfall gör det.. Sen en factoryreset efter uppdateringen är klar. I övrigt bör du stänga av upnp helt och köra manuell portforwarding, om du inte provat det.. Sen att SIP ska vara avstängt som redan nämnt.

Visa signatur

Asus MAXIMUS V FORMULA | Corsair AX 760W 80+ Platinum
Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | ASUS GeForce GTX 680 2GB DirectCII
Intel Core i7 3770K @ 4,6Ghz (Ivy Bridge) | Samsung SSD Kit 840-Series 250GB
Cooler Master HAF X | Corsair H70 | 1x Samsung S27B970 (27") + 2x BenQ G2412HD (24")