Permalänk
Skrivet av Saber:

Tycker dock att acc ska vara bättre då saken på tornet var världens då bästa range finder.

Men inte den första va?
M47 hade en optisk variant (tja, laser fanns inte då) som var en av de första?

Permalänk
Medlem
Skrivet av maverickgoose:

Men inte den första va?
M47 hade en optisk variant (tja, laser fanns inte då) som var en av de första?

M47 är inte en WW2 tank Panthern hade redan en rangefinder som används än idag i moderniserad form.
M47 patton är en efterkrigs tank 1951.
Dock så byts ju allt optiskt ut idag mot laser och kameror istället.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Tjena gottfolk! nu e man hemma efter semestern, så nu äre väl dags o lira lite WoT igen!
Vilken kanon ska man köra med StugIII? känns som om med den man har nu, knappt skadar motståndaren.. :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lovebird:

Tjena gottfolk! nu e man hemma efter semestern, så nu äre väl dags o lira lite WoT igen!
Vilken kanon ska man köra med StugIII? känns som om med den man har nu, knappt skadar motståndaren.. :S

L/70 kanonen ska du ha fin pen och riktigt fin rate of fire.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

L/70 kanonen ska du ha fin pen och riktigt fin rate of fire.

Ok, nice! tackar

Permalänk
Medlem

Äre värt att köpa mount items till StugIII?^.- o isf vilka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lovebird:

Äre värt att köpa mount items till StugIII?^.- o isf vilka?

Sj skaffar jag bara equipments till tanks jag har ett tag eller kommer att spara för kul.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk

server browser?

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalle@anka:

server browser?

Kommer aldrig komma.
Nya game modes är påväg!

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Sj skaffar jag bara equipments till tanks jag har ett tag eller kommer att spara för kul.

Aha ok! ska ja tänka på det då själv

Permalänk
Medlem

Köp equipment vettja, kostar ju bara 10g att plocka bort dom igen sen, lätt värt det 10g = ~30 öre, en fis i rymden.

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

Patton smiskar, that is all.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

Patch i morgon om ja inte missuppfattat något. Ser inte riktigt fram emot 6.6 patchen, nerfar heavys lite men framförallt T30n

Har T92 nu iaf, så dags att börja jobba emot T10 heavy nr2. Siktar på IS-7 nu då. Väntar in tyska heavys så ja får se hur dom står sig lite. (Har KT med vk45 framforskad iaf).

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbe Nukem:

Patton smiskar, that is all.

Jasså, har de fixat buggarna nu? Har inte fått min än, 30k kvar :/. Men man blir inte direkt sugen när man läser på de officiella forumen där verkligen ALLA säger att det är helt klart den sämsta T9 Medium. Samt då att den dras med massa buggar som att Vertical Stabilizer inte fungerar, sämmre pansar än patton. osv.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Patch i morgon om ja inte missuppfattat något. Ser inte riktigt fram emot 6.6 patchen, nerfar heavys lite men framförallt T30n

Har T92 nu iaf, så dags att börja jobba emot T10 heavy nr2. Siktar på IS-7 nu då. Väntar in tyska heavys så ja får se hur dom står sig lite. (Har KT med vk45 framforskad iaf).

Framförallt? lite dispersion och 50hp.
Mausen förlorar 400 hp och rof!
Is-7an förlorar.... 50hp! GASP!
Tror dock fortfarande att t30n kommer vara bäst i CW även fast den förlorar lite dispersion efter som mausen förlorar så pass mycket hp så kommer artys kunna 2 shotta den.
Har även hört talas om att den förlorar He resistance lite grann. ;o

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

0.2 sec rof tycker ja inte är så farligt Men 30% högre dispersion tyckte ja inte va roligt

Jo gissa varför ja börjar motvilligt jobba ryska träden nu

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

0.2 sec rof tycker ja inte är så farligt Men 30% högre dispersion tyckte ja inte va roligt

Jo gissa varför ja börjar motvilligt jobba ryska träden nu

Så varför inte tysk? ;o

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Skrivet av Fade-swe:

Jasså, har de fixat buggarna nu? Har inte fått min än, 30k kvar :/. Men man blir inte direkt sugen när man läser på de officiella forumen där verkligen ALLA säger att det är helt klart den sämsta T9 Medium. Samt då att den dras med massa buggar som att Vertical Stabilizer inte fungerar, sämmre pansar än patton. osv.

Jag har läst om dessa problem, men ärligt talat så tycker jag att jag smiskat fler PII's och T54's än vad jag blivit smiskade av dom. Största hp-tjuven för mig har blivit arty... Oavsett, US Medium-trädet har passat min spelstil perfekt sedan T20 (och T23). T8 Pershing blev bara bättre och Patton har blivit som en dröm med 105an.

Sure enough, den här matchen bjöd på en stor del tur för min del.
Victory!
Battle: Sand River den 4 augusti 2011 14:09:56
Vehicle: M46 Patton
Experience received: 2 764
Credits received: 96 132
Battle Achievements: Steel Wall, Top Gun, Invader, Sharpshooter, Master Gunner

Nu har förstås statsen börjat sjunka/normaliseras men, ptja, inte har man väl helt fy skam ändå.

Battles: 63
Victories: 41 (65%)
Defeats: 21 (33%)
Battles Survived: 23 (37%)

Destroyed: 116
Maximum destroyed: 8
Hit Ratio: 84%
Damage: 158 398 (2514 average damage/game)

Total Exp: 66 362
Avg Exp: 1053
Max Exp: 2764

Jag är nöjd iaf. Får jag nån buff...
100%/100%/82% Crew (Repair, Camo). Rammer, Ventilation och Stabilizer.

Får väl fortsätta grinden mot T34 och T30 nu då.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Så varför inte tysk? ;o

Jodå, har KT och Vk45an upplåst men väntar på patchen och vad folk tycker om dom nya tanksen innan ja går dit.
Största anledningen ja valde IS7 är ju att ja ska försöka få den innan dom ändrar i ryska trädet, så ja får lite fler T10tanks när dom flyttar om

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Jodå, har KT och Vk45an upplåst men väntar på patchen och vad folk tycker om dom nya tanksen innan ja går dit.
Största anledningen ja valde IS7 är ju att ja ska försöka få den innan dom ändrar i ryska trädet, så ja får lite fler T10tanks när dom flyttar om

Aha. ;D
Undrar varför vi i tyska trädet (heavy) inte fick ngt.
Ryssarna skulle inte behövt få en free tank...
Tänk dem som är påväg mot mausen och är på KT nu...

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Ja ryska sidan ska man skaffa sig en IS-7:a. IS-4 will be just awesome med Tier 10 status. Med buffs på allt vad de kan hitta på.
Men målet för min del är att få färdigt amerikanska trädet nu iallafall. Har bara Patton, T92 och T95 kvar. Är inte mer än totalt 350k ifrån att få alla.
Sen måste jag skaffa mig en E-75 för den var så fucking nice att köra var så fin att köra på test serven. E-100 känns inte värt den xp att grinda upp. Så kommer nog kanske stanna på E-75 och spela som en kul tank.

Permalänk
Medlem

jag vill minnas att hummeln var bättre i betan... skjuter ju för fan snett nu med 100% crew

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontraz:

jag vill minnas att hummeln var bättre i betan... skjuter ju för fan snett nu med 100% crew

Den blev ju "rebalanced" när GW panther släpptes.
Och efter rebalancen så började den missa som bara den.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Den blev ju "rebalanced" när GW panther släpptes.
Och efter rebalancen så började den missa som bara den.

Suck...

Jaja.. "bara" 110k xp kvar ca till gw panthern då med en sne kanon. yay.

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem

Blev TK'ad igår när jag skulle cappa av en idiot på andra sidan himmelsdorf med en SU-26a (körde SU-85 själv). Det var inte en enda fiende i närheten och han gjorde det för att han ville att vi skulle döda alla istället. Jag tar screenshots och skickar in dem till deras support varpå de säger:

"Dear Player,

We would like to draw your attention to the following information: due to the introduction of an automated system of violations tracking (teamdamage, teamkill), users’ complaints about the above mentioned violations will not be considered.

The system has been customized, tested multiple times and currently works stably. We also draw your attention to the fact that a multitude of all possible circumstances accompanying different violations (including extenuating and aggravating ones) has been taken into consideration.

Additional information on the automated system of teamkillers and bot users tracking you will find on this page:
http://forum.worldoftanks.com/index.php?/topic/32543-team-kil...

Thank you for your concern.

Best regards,
Jerek Smith"

Är jävligt dåligt tycker jag. Han ska alltså få TK'a lite till innan deras automatiska system tycker att nej nu har han nog dödat lite för mycket här.

Ular heter spelaren förresten och han fick sitt namn blått när han dödade mig.. aka known teamkiller.

over and out

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem

Men har inte deras automatiska system redan reagerat då? När hans namn blev blått menar jag.

Nu är det rätt så länge sedan jag haft möjlighet att spela men då var jag med i en match där en i vårt lag blev blå efter hans tredje TK.

Permalänk
Medlem

. . . och är dem blå så är det legitimt att tk'a dem utan att man råkar illa ut på något sätt

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Tycker bara inte att dem ska bli smurfar utan att få straff direkt. Varför inte bara banna? Varför ska dem behöva bli smurfar först?

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem

Ibland kan det ju vara oavsiktliga tk's. Har hänt mig ett par gånger som arty när någon får för sig att parkera precis framför och jag är i birdmode. Då kan det ju vara bra att det är en liten fördröjning på bestraffningen.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrester:

Ibland kan det ju vara oavsiktliga tk's. Har hänt mig ett par gånger som arty när någon får för sig att parkera precis framför och jag är i birdmode. Då kan det ju vara bra att det är en liten fördröjning på bestraffningen.

Ja jo visst men har man hunnit få statusen "known team killer" aka. blå så bör man bli kickad.. råka TKa någon har väl alla gjort... det händer men äh.. skit samma.. ser jag honom igen är han en goner

Visa signatur

mvh eller nått