Andida och 2000mAh till Samsung Galaxy S2

Permalänk

Andida och 2000mAh till Samsung Galaxy S2

Hej på Er!

Tänkt till och börja med att upplysa Er om att Andida har gjort det igen. Alltså producerat ett högkapacitets batteri och denna gång till Samsung Galaxy S2:

http://cgi.ebay.com/2000mAh-Battery-Samsung-Galaxy-S2-II-i910...

http://www.mobilefun.co.uk/andida-extended-battery-for-samsun...

http://forums.hardwarezone.com.sg/showthread.php?t=3298071

Jag har själv köpt ett sådant dock inte till min samsung utan till min flickväns HTC Desire HD och då ett på 1800mAh. Det har givit henne väldigt mycket längre tid på sin Desire HD mot orginalet och jag kan inte säga något dåligt om dem.

Dock så är jag intresserad av att start en diskussion om detta till just Samsung Galaxy S2. Vi är många som äger denna lur idag och jag kan tänka mig att jag inte är den ända som är intresserad av mer kapacitet i batteriväg :).

Vad säger ni? Ska ni beställa ett?

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte så mkt om HTC men jag har själv en incredible S och är väldigt trött på den låga batteritiden. Finns det batterier för den med? skulle jätte gärna vilja köpa en ny som ger mig betydligt mer battertid..

Visa signatur

Intell i7 core 3.4 ghz 2600k, Geforce GTX580, 1,5 tb, 8gb ram

Permalänk
Skrivet av clarky:

Nu vet jag inte så mkt om HTC men jag har själv en incredible S och är väldigt trött på den låga batteritiden. Finns det batterier för den med? skulle jätte gärna vilja köpa en ny som ger mig betydligt mer battertid..

Absolut, visst finns det :). Vet dock inte vilken mah ordinarie är till den men nedan är i allla fall 1700mah

http://www.obostore.com/1700mah-andida-battery-for-htc-incred...

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jo, och vilken snygg lösning dom har lyckats få till

Permalänk
Medlem

Vågar man pröva denna?

http://www.batterychampion.se/products.php?shopGroupId=161677...

2600mAh !

Ser dock ut att vara större än original, någon som vet något om den?

Permalänk
Vive la liberté!

Är större än orginal, därför du får med ett anpassat bakskal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apanx:

Är större än orginal, därför du får med ett anpassat bakskal

Aha, tack!

Om någon hittar bild med detta batteri så vill jag gärna se. För 2600mAh lockar väldigt mycket.
Bara den inte blir för tjock :/

Permalänk
Medlem

Om nån testar ett högkapacitetsbatteri för SGS2 så skulle jag vara väldigt intresserad av att höra om intrycken.
Jag vet att det finns monsterbatterier men då förändras hela utseendet och designen. Jag är enbart intresserad av såna som ryms i den ordinarie placeringen, med originalbakstycke.
Om ni testar ett alternativt batteri, kan ni göra någon jämförelse så man ser att det verkligen blir en skillnad ? Exempelvis köra HD-film tills batteriet tar slut, med det gamla batteriet resp. det nya..

Permalänk
Medlem

Hade faktiskt varit sugen på ett sånt!
Är det riskfritt? Vad händer med garantin om man stoppar i ett sånt?

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svbg:

Hade faktiskt varit sugen på ett sånt!
Är det riskfritt? Vad händer med garantin om man stoppar i ett sånt?

Så länge inte batteriet brinner upp eller liknande så kan jag inte tänka mig att det kan vara någon fara. De kommer ju inte att kunna se att du har använt ett specialbatteri.

Permalänk
Medlem

Sant det.

Hittade även detta saftiga på 3500mAh.
http://cgi.ebay.com/3500mAh-Extended-Battery-Samsung-I9100-Ga...

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem

Hur mycket ligger original batteriet på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosen70:

Hur mycket ligger original batteriet på?

Andida batteries are well known for their quality and capacity. This 2000mAh battery for the Samsung Galaxy S2 represents a 350mAh increase over the original, which equates to a 21% increase in battery life. This can provide up to 150 hours additional standby time.

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svbg:

Andida batteries are well known for their quality and capacity. This 2000mAh battery for the Samsung Galaxy S2 represents a 350mAh increase over the original, which equates to a 21% increase in battery life. This can provide up to 150 hours additional standby time.

Oh, tack! Så original ligger på 1650mAh , det blir ju väldigt mycket bättre.
Någon som hittat ett "starkare" batteri men som fortfarande är lika stor som originalet?

Permalänk
Vive la liberté!

Det i första posten på 2000mAh är samma storlek som orginalbatteriet

Permalänk
Medlem

någon som kan bekräfta att det verkligen är 2000mah och inte som alla andra kinesbatterier? felmärkt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Man har ju sen tidigare att både orginal och icke orginal batteri kan explodera så frågan är om detta verkligen är värt risken? Kommer företaget bakom batteriet ta ansvar för ev skador som kan uppstå så som orginal tillverkaren gör?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Någon som testat dessa batterier? Kommer få min telefon under veckan/nästa vecka. 19$ kan det kanske vara värt bara för att testa...
Nu tänker jag på de som är samma storlek som originalet, men kraftigare.

Permalänk

Efter att ha läst trådar som dessa....
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=583927
...så blir man inte så sugen på att chansa.

I mina öron låter det ganska otroligt att de skulle få in så mkt mer kräm utan att batteriet blir fysiskt större.

Men om nån kan köpa ett och mäta lite på det, så skulle jag vara riktigt tacksam. Ett bättre batteri skulle jag kunna betala en hel del för.

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk
Medlem

Jag är lite sugen på att testa. Men har bara hunnit ha min SGS2 i 1.5 vecka.. Är skapligt nöjd över batteritiden, skulle kanske kunna vara aningen bättre men just nu får det vara. Har ju inte testat den fullt ut ännu.

Permalänk
Medlem

Kör eco green istället via market så spar ni rejält med batteritid. Klockren app som agerar ersättare till pissiga Andida-batterier. Kolla in Galaxy S2-tråden om ni vill se mitt utlåtande om Andidas 2000mAh-batteri.

/mvh Fee

Visa signatur

| 12900k w/ Noctua NH-D15 | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 4800mhz | Corsair MP600 XT M.2 1TB | Gigabyte RTX 3090 Vision OC | Be Quiet! Dark Base 900 Pro | Seasonic Prime TX 1000w | 1x LG GN950 (27" 4k 144hz IPS) + 2x LG 27UK850 (27" 4k 60hz IPS)