Några Retro bilder

Permalänk

Några Retro bilder

Tja.

På ett jobb så hittade man en kartong (tyvärr tom) från den gamla goda P2 tiden.

Ledsen för de dåliga bilderna.. Kass W880i och panlampa är inte den bästa kombinationen.

//Martin

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

JA P2 är nästan framtiden, dock bara om man tolkar p2 som Phenom 2.

Roligt iaf.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

hehe, i dags läget så kan jag inte påstå att kartongen utstrålar "köp mig"
Tack för bilden, vad jobbar du med?

Permalänk
Medlem

epic! jag hade ett sånt ja eller åtminstonde ett från samma tillverkare. känner igen rymdfärjan på kartongen..
tippar på att det är ett brillianx 1s/2000?
http://www.tomshardware.com/reviews/freaks,211-11.html

det stödde upp till 768mb ram, det ni!

Permalänk
Medlem

Ah, 440BX...

Världens stabilaste chipset, någonsin?
Har fortfarande 2-3 datorer med 440bx i här någonstans
Med 768-1GB RAM är dom förvånansvärt användbara som enklare servrar, med ett separat kontrollerkort för diskar såklart.

Visa signatur

Cyrix 5x86 100MHz, 8meg SIMMs, 850meg hdd, Windows 98! Powered by Q-tec "650W" ;)

Permalänk
Medlem

Själv räddade jag lite hårdvara och kom över denna låda, inklusive grafikkortet och kablar, manual, drivers.

Visa signatur

WS: 4770k, 16GB, 2x 250GB SSD, 2x 4TB HDD (RAID1), GTX970, W10.
SRV: 2600, 16GB, 500GB (OS), 7x 2TB HDD (RAID6), Intel QUAD NIC, W2012 R2 +VMs.

Permalänk

Det är alltid roligt när man hittar datorprylar på jobb.. Jobbar som elektriker så man kryper ju ibland runt på vindar och så får man flytta lite bås för att komma fram så

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kivi87:

Ah, 440BX...

Världens stabilaste chipset, någonsin?
Har fortfarande 2-3 datorer med 440bx i här någonstans
Med 768-1GB RAM är dom förvånansvärt användbara som enklare servrar, med ett separat kontrollerkort för diskar såklart.

Bara en fundering, men är det inte 440BX som emuleras som standard när man skapar en virtuell maskin i VMware. Har för mig att det var så förr iaf Det kan även vara så att jag drömt alltihop :S

Permalänk
Medlem

I sådanna fall har jag drömt också

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Det är alltid roligt när man hittar datorprylar på jobb.. Jobbar som elektriker så man kryper ju ibland runt på vindar och så får man flytta lite bås för att komma fram så

Man kan ju undra vad du fotograferat när du är i kundernas hem.

(Edit: stavfel)

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Entusiast

*The motherboard of the future* Klockrent P2 + Voodoo kort = Värsting.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Skrivet av xfade:

Man kan ju undra vad du fotograferart när du är i kundernas hem.

Kund vet jag inte. var uppe på ett loft ovanför en massa butiker så troligen är det väl någon gammal datorbutik eller nått som legat i lokalerna innan som haft lite förvaring där eller nått.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Får ta lite bilder på kultig mjukvara som jag har ligger och skräpar :
Civ

Col

TIM

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem

TIM! Så sjukt bra spel. Det är tråkigt att man slutat göra roliga spel och på något sätt fått för sig att man måste försöka återskapa verkligheten, fast i spelform.

Nä, bättre grafik behöver inte betyda att det blir roligare att spela. Jag saknar underbara spel som Gobliiins 3 och Woodruff and the Schnibble of Azimuth

Själv slängde jag nyss en drös med originalkartonger innehållande bl.a. Dragons Lair, Space Quest V, Leisure Suit Larry collection m.m.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ackelind:

Själv slängde jag nyss en drös med originalkartonger innehållande bl.a. Dragons Lair, Space Quest V, Leisure Suit Larry collection m.m.

hehe, nu får du arga retrospelnördar på dig

Grym avatar btw

Visa signatur

Sökes: Maskiner och tillbehör från Silicon Graphics och Digital Equipment Corporation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PBGP:

hehe, nu får du arga retrospelnördar på dig

Grym avatar btw

Jag insåg att det var trots allt en svunnen tid, men visst blir man nostalgisk ibland och önskar att tiden inte gick så fort.

Avataren är "Chump" från Gobliins 3, en otroligt vimsig och alkoholiserad papegoja som är rätt användbar som barlast Jag kan verkligen rekommendera det spelet för den som har tråkigt.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.