Permalänk
Medlem
Skrivet av Bölänge:

Jag är helt ärlig när jag säger att det är ganska enkelt. Ta inga genvägar, använd en stjärnmejsel som passar de små skruvarna. Har du möjlighet så skaffa den där plastmojängen som jocke92 tipsade om på förra sidan. Kom på att jag faktiskt hade något liknande som jag fått med till ett mobilskal nån gång, men det funkade med tejpad flatmejsel också.

Man ska nog varmköra datorn rejält innan också (gjorde inte det), då släpper förmodligen den dubbelhäftande tejpen under tangentbordet lättare.

Man ska ha en fruktansvärd otur eller vara väldigt oförsiktig om något ska gå sönder!

Fördelen med att varmköra den någon dag är att man även kontrollerar så den fungerar korrekt innan man skruvar. Inget kul när man inte vet vad som orsakat skadan. Kan vara du eller doa.

Skrivet av CompassioN:

Då kanske du kan gå upp en nivå i storlek på batteriet, om det finns. Jag skulle iallafalll tagit med mig datorn och laddaren den första veckan i skolan och sett hur det fungerat. Därefter hade jag köpt ny dator om behovet fanns. Vad ska du läsa?

Att släpa med sig laddaren gör varken till eller från om man har ryggsäck. Men det är ju smidigt och slippa alltid plocka fram den och vara bunden till vissa platser med ström. Kommer läsa Datanätteknik i Jönköping.

Permalänk
Skrivet av Kamaon:

En fråga till er som har en, kan man ställa in Optimus i bios så att 520n e på eller av?

Ingen aning, har inte känt att det behövts, när jag får ut runda sex timmars blandad användning med wlan påslaget konstant... så jag antar att den reglerar vilket grafikkort den använder tämligen bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CompassioN:

Ingen aning, har inte känt att det behövts, när jag får ut runda sex timmars blandad användning med wlan påslaget konstant... så jag antar att den reglerar vilket grafikkort den använder tämligen bra.

Kommer att köra linux på den om jag skaffar en, och om det finns möjlighet att ställa in i bios slipper jag köra med den software fixen som finns idag. Iaf ett tag framöver.

Permalänk
Medlem

Vilken Webbutik ger bäst studentrabbat?

Permalänk
Skrivet av Kamaon:

En fråga till er som har en, kan man ställa in Optimus i bios så att 520n e på eller av?

Hittar tyvärr ingen sån möjlighet i Bios!

Permalänk
Medlem

När det handlar om att byta till SSD letade jag runt lite på asus hemsida om hur deras garanti faktiskt fungerar och hittade: http://support.asus.com/Warranty.aspx?SLanguage=en&m=U36SD&p=....

Där står det bland annat "The warranty will not apply if:"
"the product has been tampered, repaired and/or modified by non-authorized personnel" och
"the warranty seals have been broken or altered" men även
"there is damage from use of parts not manufactured or sold by ASUSTeK".

Så om man skulle hitta authorized personnel att installera en SSD så skulle det vara okej? Men de får inte ta sönder garantisigillen? Och sen om något skulle skadas på grund av den här SSD'n så skulle garantin inte gälla? (känns som att det kan vara svårt att avgöra om något faktiskt går sönder).
Vad säger ni?

*EDIT* Ouch missade "from _use_ of parts...", skit då. Då tror jag att det inte finns så mycket hopp tyvärr :/

Permalänk

Finns inte en chans i världen att någon skulle kunna avgöra att jag varit in i datorn och bytt HD. Man brukar ju behöva ta bort eller göra hål i ett garantisigill för att komma åt någon skruv men det behöver man inte göra på U36'an.

Men att låta en verkstad auktoriserad av ASUS byta hårddisken påverkar nog inte garantin. Det borde Asus.David kunna bekräfta!

Permalänk
Medlem

Någon som har nys om var RX060V kommer komma i lager först? Känns ju jobbigt att inte ha den till terminsstarten..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bölänge:

Finns inte en chans i världen att någon skulle kunna avgöra att jag varit in i datorn och bytt HD. Man brukar ju behöva ta bort eller göra hål i ett garantisigill för att komma åt någon skruv men det behöver man inte göra på U36'an.

Men att låta en verkstad auktoriserad av ASUS byta hårddisken påverkar nog inte garantin. Det borde Asus.David kunna bekräfta!

Tack så jättemycket för informationen! Jag skulle egentligen bara göra det själv men jag vågar inte riskera dessa pengar, nu när jag väl fått ihop dem ^^
Jag tycker det också! David säger inte mycket och Asus Sverige svarade såhär på facebook "Hej Marcus! Vi kan absolut inte lova något, men vi ska kolla upp hur det ligger till med det här. Mvh ASUS", så en liten chans finns ju

Permalänk
Skrivet av flaps:

Någon som har nys om var RX060V kommer komma i lager först? Känns ju jobbigt att inte ha den till terminsstarten..

Finns i lager hos Alina ju, men utan hybriddisk!

Permalänk
Medlem
Skrivet av flaps:

Alina har den redan Men priset är för tillfället troligen lite för högt för just RX060V, på grund av att det nuvarande priset är baserat på att den skulle ha hybridhårddisk. Jag har beställt från Alina och de skulle prata förstånd med Asus, och sen ringa mig, så jag kan ju återkomma!

Permalänk
Medlem
Skrivet av windmark:

Alina har den redan Men priset är för tillfället troligen lite för högt för just RX060V, på grund av att det nuvarande priset är baserat på att den skulle ha hybridhårddisk. Jag har beställt från Alina och de skulle prata förstånd med Asus, och sen ringa mig, så jag kan ju återkomma!

Väntar med spänning på svaret. Just nu är 060 väldigt överpriserad jämfört med spec.

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av flaps:

Är den verkligen aktuell nu när det visat sig att man bara får lite större hårddisk för de extra pengarna? Jag fick faktiskt min skickad från Misco igår, alltså samma dag när de på morgonen svarat

Citat:

Tyvärr omöjligt för mig att bekräfta, ASUS själva vet inte ens när jag frågade dem.Det enda jag har är det preliminära som du fått i beskedet nedan. Med vänliga hälsningar, Roger

när jag frågade om det verkligen var så att den skulle dröja till 9/9 som de skrivit dagen innan.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TheNisse:

Är den verkligen aktuell nu när det visat sig att man bara får lite större hårddisk för de extra pengarna? Jag fick faktiskt min skickad från Misco igår, alltså samma dag när de på morgonen svarat

när jag frågade om det verkligen var så att den skulle dröja till 9/9 som de skrivit dagen innan.

vi vet när dem kommer till sverige men dock så kan vi inte se hur bokningar ser ut per respektive butik. dvs svårt för oss att säga precis när misco får dem.

Permalänk
Medlem

tydligen bara Alina som får leveranser nuförtiden hehe. Men ska de sänka priset eller vad har ni kommit fram till? (iaf de som kommit in till Alina) Det borde väl prioriteras uppe på huvudkontoret? Så har vi hos oss iaf när det bli nått knas med priser (distributör för de flesta musikprylarna i scandinavien)

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Att släpa med sig laddaren gör varken till eller från om man har ryggsäck. Men det är ju smidigt och slippa alltid plocka fram den och vara bunden till vissa platser med ström. Kommer läsa Datanätteknik i Jönköping.

Kan nog vara idé att ha med laddaren. Tror det blir svårt att hitta något större kompatibelt batteri än vad som redan sitter i(8-cell).
Ska förövrigt studera på samma utbildning som dig, och är också intresserad av U36SD ^^

Finns det i nuläget någon version av datorn med integrerad grafik? Hade inte vart fel med kanske 1000kr prissänkning på den då grafikkortet är lite överskattat om man ska använda den som jobb/surf-dator.

Permalänk
Medlem

Vet någon om det går att köpa U36:an i någon annan färg än svart? Silver helst...

Permalänk
Medlem

Är det multitouch på plattan? Har nått sånt på min gamla ul30vt

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yadu:

Vet någon om det går att köpa U36:an i någon annan färg än svart? Silver helst...

Nej, Asus har svarat tidigare i tråden att det bara finns den svarta i sverige iaf.

Skrivet av Janne1:

Ja, Synaptics.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheNisse:

Nej absolut inte aktuell utan hybriddisk, i så fall är ju priset helt absurt, den måste ju finnas med i en senare leverans...Eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janne1:

Det är inte multitouch men touchpaden funkar smidigt ändå tycker jag. Istället för tvåfingerscroll har de "cirkelscroll" som på de gamla iPod Nano

Permalänk
Skrivet av Janne1:

Skrivet av nirellen:

Det är inte multitouch men touchpaden funkar smidigt ändå tycker jag. Istället för tvåfingerscroll har de "cirkelscroll" som på de gamla iPod Nano

Uppdatera med senaste drivrutinen från Synaptics (v15.2.20) för att få multitouch med tvåfingerscroll och annat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bölänge:

Uppdatera med senaste drivrutinen från Synaptics (v15.2.20) för att få multitouch med tvåfingerscroll och annat!

Nu har jag laddat ner den driver och testat lite. Måste säga att tvåfingersscrollen rätt så ursel just nu. Man måste har båda fingrarna helt stilla på skärmen innan man börjar scrolla. Om det ena fingret bara rör sig en halvmilimeter innan den andra fingret nuddar skärmen så kan man lyckas zooma man istället för att scrolla vilket är jävligt jobbigt.

Permalänk
Skrivet av nirellen:

Nu har jag laddat ner den driver och testat lite. Måste säga att tvåfingersscrollen rätt så ursel just nu. Man måste har båda fingrarna helt stilla på skärmen innan man börjar scrolla. Om det ena fingret bara rör sig en halvmilimeter innan den andra fingret nuddar skärmen så kan man lyckas zooma man istället för att scrolla vilket är jävligt jobbigt.

Håller med, inge vidare bra implementerat... Dock blev det lite bättre efter att jag fibblat runt i inställningarna en stund. Drog även ner scrollhastigheten till 1 rad istället för 3, då blev det lite mjukare. Vi får hoppas på bättre drivrutiner framöver helt enkelt... att ingen kan lyckas göra en bra macbook-touchpad retar mig lite faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nirellen:

Man ska ju dock säga till datorns försvar att det inte blir bättre än så här i princip. Synaptics är de bästa.

Permalänk
Skrivet av TheNisse:

Man ska ju dock säga till datorns försvar att det inte blir bättre än så här i princip. Synaptics är de bästa.

Förutom Apple då...

Permalänk
Medlem

Blev också riktigt besviken på two-finger-scrollningen Installerade dom senaste drivrutinerna och trodde att jag skulle få macbook-känsla...INTE. Tycker knappt att det funkar. Funkar väl 2 av 5 gånger känns det som.

Permalänk
Medlem

måste ju vara en kostnadsfråga att dom inte har bättre tex musplatta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

måste ju vara en kostnadsfråga att dom inte har bättre tex musplatta

Som sagt var, det är inte sämre touchpad än någon annan PC.

Permalänk
Medlem

Jag skickade iväg ett mail till Asus.com då Asus Sverige verkar ha väldigt svårt att svara på min fråga om att installera SSD och garanti. Hoppas att de kan svara på det bättre!

Alina har för övrigt inte ringt så de verkar inte heller fått så mycket svar av Asus.