Adaptec AHA-2940AU SCSI kort, nått att hänga i julgranen?

Permalänk
Hedersmedlem

Adaptec AHA-2940AU SCSI kort, nått att hänga i julgranen?

Hej!

Har möjligheten att köpa ett begagnat Adaptec AHA-2940AU SCSI kort,

http://www.adaptec.com/worldwide/product/proddetail.html?sess...

Jag undrar förstås om det är nått att ha. Sen står det att det är "50 pins kontakt" är det standard lr? Vilken kabel ska man ha för att koppla in en vanlig SCSI hårddisk?

SÅg lite på dustin de flesta verkar ha 80 pins kontakt men det kanske finns adapters?

Till en början kommer nog bara en _gammal_ scsi hårddisk användas men sen i framtiden kanske jag vill raida ett par "riktiga" diskar.

Synpunkter?

MVH

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Den duger att köra CD-ROM/RW på, den maxar 20 MByte/sec, Alltså inget för en HD, en gammal HD, kanske som lagringsdisk då, Men inget att köra program eller OS på.

Själv kör jag på Adaptec SCSI Card 39160 som är lagom snabb, men jag byter till en en Adaptec SCSI Card 39320D med en Cheetah ST373453LC nästa vecka för att snabba upp det lite.

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk

Och det bytet kostar?

Visa signatur

Win2k
Microsofts bästa os...

Permalänk
Medlem

det bli svårt för dig att raida!

om kortet bara är ett controller kort! är det scsi raid controller eller bara scisi controller.. om du ska ha ett scsi controller kort som du inte kan raida med så kostar det typ 1000:- spänn,.,, köpte faktiskt ett igår... för 995;-
men scsi raid låt oss säga ultra 2 som är det vanligaste om du inte är miljonär och köper ultra 160 så kostar ett kort minst 5000:- MINST...

68 pin ska du satsa på, inget annat... det är bajs... nästan ialla fall... allt blir mycket smidigare och alla diskar nu görs i 68 pin typ!

har du mer frågor så ställ dom, för jag kan det här!

Permalänk
Medlem

50 pins kontakter används normalt till cd/cdrw som JenzA sa.

Till HDD:s används 68 pins och 80 pins kontakter.
Skillnaden är att 80 pins används till hot swap.

Om du ska köpa kort, kolla då på Tekrams kort. Lika bra som Adaptec fast billigare.

Visa signatur

Perhaps it's understandable that some network administrators feel that the best way to accelerate a Windows system is at 9.81 meters per second squared.