Permalänk
Medlem

Från bilderna tycker jag det är på väg att ramla över till mera "cartoon" style och då kommer jag personligen ha mycket svårt för grafiken (LoL är ett slående exempel på spel som inte går att spel på grund av grafiken, imo). Men Men vi får väll vänta och se i helgen hur det ser ut. Dock en sak som jag hoppas är att dom har dragit upp gamespeeden lite så det ligger på samma nivå eller lite högre än vad hon gör. Dota går ju så otroligt långsamt som det är nu....

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av zhizo:

Från bilderna tycker jag det är på väg att ramla över till mera "cartoon" style och då kommer jag personligen ha mycket svårt för grafiken (LoL är ett slående exempel på spel som inte går att spel på grund av grafiken, imo). Men Men vi får väll vänta och se i helgen hur det ser ut. Dock en sak som jag hoppas är att dom har dragit upp gamespeeden lite så det ligger på samma nivå eller lite högre än vad hon gör. Dota går ju så otroligt långsamt som det är nu....

Gillar inte heller "cartoon" stilen, men jag antar att de måste kompromissa mellan HoN och LoL för att få med så många som möjligt... Tyvärr

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Skrivet av flashen:

Gillar inte heller "cartoon" stilen, men jag antar att de måste kompromissa mellan HoN och LoL för att få med så många som möjligt... Tyvärr

Antagligen inte det det handlar om. "Crysis-grafik" funkar väldigt dåligt i DotA- och strategi spel då du alltid måste ha överblick över vad som händer på skärmen. Om allt är superdetaljerat och högupplöst, 3d-gräs over hela banan, skuggor från moln, träd och allt, motion blur, bloom, reflektioner och ljuseffekter från 10 heroes, alla deras spells, deras aktiverade items och alla creeps, kan man förstå att det hade varit väldigt rörigt att hålla reda på. Simplare grafik, så som bilderna visar, är väldigt snyggt och stilrent i mitt tycke, och passar väldigt bra till denna sortens spel.

Permalänk
Medlem

finns det någonstans man kan få en beta nyckel? om det kommer en tournament om 2 dar måste det ju finnas en beta, hur signar man upp? är det på valve eller?

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Azum:

finns det någonstans man kan få en beta nyckel? om det kommer en tournament om 2 dar måste det ju finnas en beta, hur signar man upp? är det på valve eller?

Det har varit closed beta i ett antal månader nu, men har du inga kontakter så tror jag du får svårt att fixa en invite.

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem

Imorgon händer det!

Permalänk
Medlem

Betan lär annonseras under Gamescom.

Visa signatur

[Intel Core i5 2500K][Nvidia GTX 760]

Permalänk
Skrivet av Chris_W:

Betan lär annonseras under Gamescom.

Antagligen.

Från spelets steam-sida -

"Beta
Valve is targeting this fall for a large scale beta."

Permalänk
Medlem

DOTA 2 TRAILER! ÄNTLIGEN!!

http://www.youtube.com/watch?v=-cSFPIwMEq4&feature=player_emb...

Vet inte vad ni ska göra nu men för mig blir det, Eyegasm->Nerdgasm->FapFapFapFap.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem

Fy satan ge mig nu bara...

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Noctua NH-U14S | MSI Z97-S02 | GTX 970

Permalänk

Verkligen en snygg trailer, hoppas på ett releasedatum/beta snart!

Visa signatur

Awaken Mustakrakish the Lake Troll
5950x, 3090 FE

Permalänk
Medlem

Trailern ser ju galen ut faktiskt
Ogillade de kinesiska preview bilderna från nån månad sen dock... (Såg värre ut en LoL :s)
Men det kanske blir ngt fint längtar tills the real deal släpps

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rupenbritz:

Trailern ser ju galen ut faktiskt
Ogillade de kinesiska preview bilderna från nån månad sen dock... (Såg värre ut en LoL :s)
Men det kanske blir ngt fint längtar tills the real deal släpps

Jag har läst att de bilderna var tagna för fyra månader sen, när de precis va klar med betan.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

Jag har läst att de bilderna var tagna för fyra månader sen, när de precis va klar med betan.

Okej, vilket som var jag verkligen inte imponerad.. Hoppas de ändrat grafiken till de bättre

Permalänk

Bara en intressant observering; Varför har alla sådana här spel cartoon-ish grafik?

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErsHöghet:

Bara en intressant observering; Varför har alla sådana här spel cartoon-ish grafik?

För att man inte ska behöva en bra dator för att spela dem

Det är svårt att göra "verklig" grafik till sånna här spel, då det är alla slags monster. Det passar bra helt enkelt.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker första heroen är ashe rip-off?

Lär ju krävas en hel del gameplaymässigt också för att klå LoL

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

Bara jag som tycker första heroen är ashe rip-off?

Lär ju krävas en hel del gameplaymässigt också för att klå LoL

......

hoppas verkligen du skämtar

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Noctua NH-U14S | MSI Z97-S02 | GTX 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwittenx:

......

hoppas verkligen du skämtar

print screen från filmen:

artwork/fan art av ashee:

+ att ultin / starkare attacken var en ispil

jag tycker de verkar ha identiskt koncept.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

print screen från filmen:
http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e49cc43e21b5_Dota%202%20pr...

artwork/fan art av ashee:
http://fc06.deviantart.net/fs71/f/2010/181/5/3/League_of_Lege...

+ att ultin / starkare attacken var en ispil

jag tycker de verkar ha identiskt koncept.

Haha, jag hoppas verkligen att du skämtar!

Om inte:

Spelet heter "Dota 2" av en anledning. Alla hjältar från vanliga Dota finns med, tjejen med pilbågen är således "Drow Ranger" från Dota och inte någon blek kopia från LoL. Attacken hon använde var med väldigt stor sannolikhet "Frost Arrows".

Permalänk
Medlem

summa summarum så är Ashe en ripoff på drow ranger, släpp det nu.
ont: vet inte om jag gillar grafiken än vad jag sett på bilderna, det tecknade är lite för mycket men ui:n ser rätt bra ut, clean n simple

Visa signatur

i710700K|32GB|3070 Gaming OC |Essence STX-II|Denon AH-D2000|Asus VG279QM|

Permalänk
Medlem

Tror ni att Invoker kommer med?

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem

Älskar verkligen trailers för sådana här spel, det visar verkligen ingenting om hur spelet ser ut
Men måste faktiskt säga, även för en FPS-inbiten kille så verkar detta faktiskt...rätt skoj. (Lirat lite HoN under free-weekends, dock inte mer än så. Aldrig riktigt "fastnat")

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Älskar verkligen trailers för sådana här spel, det visar verkligen ingenting om hur spelet ser ut
Men måste faktiskt säga, även för en FPS-inbiten kille så verkar detta faktiskt...rätt skoj. (Lirat lite HoN under free-weekends, dock inte mer än så. Aldrig riktigt "fastnat")

Måste hålla med om att de sällan visar något, men i detta fall så fick man iaf bekräftat att gamla heroes verkar finnas kvar, vilket är trevligt!

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Musikälskare
Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Hade hoppats på en gameplay trailer, en cinematics trailer säger absolut ingenting, har sett alldeles för många trailers där cinematics-trailern var underbar men spelet botten.

Sen angående LoLs prissumma, det är 5miljoner USD (~30miljoner sek) över HELA säsongen, inte i en enskild turnering. Nu vet jag inte hur många turneringar det rör sig om i en säsong av LoL, men det är fortfarande en hel del pengar per turnering tror jag.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk

ser fram emot dota2 grymt mkt trailern va bra också, dock så visade den mindre av spelet än man kunde önska

Permalänk
Medlem

Lite ni kanske inte sett

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Musikälskare

Såg bra ut Är laddad inför imorrn!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?