Permalänk
Inaktiv

Telia fiberlan segt det senaste?

Någon mer än jag som upplever att bland annat hemsidor har varit sega att ladda den senaste veckan?
Får ut 94/11 med bredbandskollen och 3ms svarstid så det verkar inte vara farten det är fel på. Både svenska och engelska sidor känns sega. Särskilt youtube har varit segt det senaste. Fast det kanske mer beror på deras servrar.

Permalänk
Medlem

Har bredban2 och under veckan har det varit något fel så då hade jag ungefär en 1000-del av min normala hastighet (10 Mbit)
Mätte idag och nu verkar det bra igen.
Mätresultat 13 augusti 2011, 13:36
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
SKICKA 12,5 Mbit/sek
TA EMOT 20,4 Mbit/sek
SVARSTID 8 msek
MÄTSERVER Sundsvall

Permalänk
Medlem

Student på Visby och känner samma sak. Vi får 10/10 men Bredbandkollen visar 11/16. Men ALLT tar sådan jävla tid. Att ladda en Youtube film på 5 min@480p tar 20 min om jag har tur.

Men sen vissa millisekunder så ökar hastigheten rejält.

Permalänk
Medlem

Har också upplevt att det varit grymt segt att ladda sidor på senaste tiden, sitter dock med ADSL. Men verkar ju vara något skumt med Telias peering.

Permalänk
Medlem

Står på deras hemsida att Åskan kan ha orsakat en del störningar. Och här i Visby var det ju ett jävla väder tydligen.
Deras status tydligen:
https://www.skanova.se/skcons/groups/public/documents/webdocu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle090:

Student på Visby och känner samma sak. Vi får 10/10 men Bredbandkollen visar 11/16. Men ALLT tar sådan jävla tid. Att ladda en Youtube film på 5 min@480p tar 20 min om jag har tur.

Men sen vissa millisekunder så ökar hastigheten rejält.

Är det inte så dock att du delar uppkopplingen med alla andra elever? därav så för du bara ut en viss hastighet.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

Känner samma sak här utanför Lund Mamma blir inte heller klok, tror att hon har glömt att klicka riktigt på länkarna och så Inte lätt...

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av thorsama:

Är det inte så dock att du delar uppkopplingen med alla andra elever? därav så för du bara ut en viss hastighet.

Nae, Tror inte det. För vi kan enskilt betala extra för att få högre hastighet. I varjefall så är nätet riktigt mycket segare nu än förra terminen (samma lägenhet).

Permalänk

Jag upplever precis samma som trådskaparen, får sitta och ladda om sidor.
Och som vanligt 94/88 på bredbandskollen

Visa signatur

Intel Core i7-4770K@4Ghz, NZXT H440, ASUS Z87-DELUXE, Corsair HX1200i, ASUS GeForce STRIX GTX 980 4GB , Corsair Dominator DDR3 1866MHz 16GB, Corsair H60 Hydro Series, Samsung SSD 850 EVO och lite mer hdd

Permalänk

Förlåt för att jag gräver upp en gammal tråd.

Sitter själv på 12-24 mbit Telia ADSL.
I bredbandskollen/speedtest får jag helt okej värden, 12-14mbit ungefär.

Men internet är segt som sirap, tar en hel dag att buffra en video i 240p på youtube och tar en halv minut att komma in på facebook.
När jag kör pingtest.net får jag skitdålig ping, men jag får ut bra hastighet.
Så jävla less på det här, kom helt plötsligt och har varat i några dagar, innan funkade det fine och har inte gjort några ändringar i routern. Har även testat att återställt routern.
MVH

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50