Permalänk
Skrivet av Oggelito:

Är det någon här som har lyckats signa upp för betan? http://dota2.com/login/auth/?goto=beta

Jag kommer inte vidare ifrån "Sign In through Steam at", jag klickar på Login till höger men kommer till exakt samma sida hela tiden. Har rensat cookies, skapat nytt konto och testat olika browsers :s Antingen är det nere eller så funkar det bara i US?

Har försökt, men verkar inte funka idag, några kompisar gjorde det igår däremot och då funkade det.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zerorepent:

Har försökt, men verkar inte funka idag, några kompisar gjorde det igår däremot och då funkade det.

Funkade imorse också

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk

Fan vad tråkigt att se turneringen, man ser ju att folk dör för att det laggar

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zerorepent:

Fan vad tråkigt att se turneringen, man ser ju att folk dör för att det laggar

Ja, det suger..

Visa signatur

AMD 7700X (EK 240mm AIO) | ROG Strix B650E-F Gaming | Gigabyte RX 6800 XT 16GB OC | Kingston Fury 32GB DDR5 5600mhz | Kingston Fury Renegade M2 2TB | Alienware AW2723DF 280hz

Permalänk
Medlem

Gött med lagg det är :D,
För er som missat är streamen här : http://www.dota2.com/tournaments/international/?q=hd&c=Englis...

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | X570 AORUS ULTRA | AMD 3950X | COOLER MASTER MASTERAIR | GIGABYTE 3080 GAMING OC | 32GB G.Skill Trident Z Neo @3600Mhz | CORSAIR FORCEMP600 1TB | SAMSUNG EVO 960 500GB | INTEL 330 180GB SSD | 3TB WD BLUE | Corasair RM750X V2 | DELL 4317Q | LG 65UF675V 65" 4K

Permalänk
Medlem

detta funkar ju inte. sjukt oproffsigt av valve att ha den här turneringen när klienten inte fungerar. Det handlar ju om mycket pengar, förstår inte att de tillät detta...

Permalänk

Dota 2 har antagligen inte stöd för lan, och då laggar det när linan på gamescom är väldigt belastad.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem

och det kan man inte tänka på innan? Jag menar inte är det sån här lagg på SC2 turneringen?

Permalänk
Avstängd

Hoppas hela UI:n får en remake, för det där var nog något av det fulaste jag sett.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem

Men vad är egentligen skillnaden mellan HoN och detta? Det är så sjukt likt, borde inte S2 kunna försvara sitt spel juridiskt?

Permalänk
Medlem

Det är ju Dota2 det är fel på och det är Valves fel. Att man är tvungen att pausa matchen hela tiden och se hjältar dö på grund av flera(?) sekunders inputlag ibland.

E-sport kan inte bli sämre än så här... Sen om det är klienten eller nätverket spelar liten roll tycker jag. Är det nätverket kunde man skjutit upp matcherna lite och löst problemet. Dessutom borde Gamescom och Valve tänkt på detta innan (vilket de säkert har). Så jag tror det är klienten som är så pass dålig att man aldrig borde haft turneringen nu...

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av yagel:

Men vad är egentligen skillnaden mellan HoN och detta? Det är så sjukt likt, borde inte S2 kunna försvara sitt spel juridiskt?

Ehh? Du menar att det är likt LoL rakt av?

HoN har mycket mer detaljer och snabbare gameplay imo, cast-animations är kopia rakt av från LoL med (A-klicka och hoppas på de bästa)

Känns mig faktiskt ganska missnöjd med Dota2, HoN erbjuder så mycket mer...

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av yagel:

Men vad är egentligen skillnaden mellan HoN och detta? Det är så sjukt likt, borde inte S2 kunna försvara sitt spel juridiskt?

HoN är ju en kopia på Dota så de borde inte kunna säga något. Om någon så är det väl Blizzard isåfall som skulle ha något att säga om modellernas likhet med wc3-modellerna som användes i Dota, men de verkar att ha ändrat precis tillräckligt på många av modellerna för att de inte ska kunna ses som kopior.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Det är ju Dota2 det är fel på och det är Valves fel. Att man är tvungen att pausa matchen hela tiden och se hjältar dö på grund av flera(?) sekunders inputlag ibland.

E-sport kan inte bli sämre än så här... Sen om det är klienten eller nätverket spelar liten roll tycker jag. Är det nätverket kunde man skjutit upp matcherna lite och löst problemet. Dessutom borde Gamescom och Valve tänkt på detta innan (vilket de säkert har). Så jag tror det är klienten som är så pass dålig att man aldrig borde haft turneringen nu...

Om du ska försöka använda coola ord som "input lag" så kan du väl göra det när det passar i sammanhanget eller? Det som sker nu är inget annat än gammalt hederligt lag(g)

Permalänk
Medlem
Skrivet av yagel:

Men vad är egentligen skillnaden mellan HoN och detta? Det är så sjukt likt, borde inte S2 kunna försvara sitt spel juridiskt?

wat? HON är ju i sig en kopia av Dota som Icefrog var en av skaparna till, Icefrog jobbar nu för Valve på Dota2... Blir en Apple stämning i så fall, idiotisk bara för att något liknar något annat

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Skrivet av flashen:

Ehh? Du menar att det är likt LoL rakt av?

HoN har mycket mer detaljer och snabbare gameplay imo, cast-animations är kopia rakt av från LoL med (A-klicka och hoppas på de bästa)

Känns mig faktiskt ganska missnöjd med Dota2, HoN erbjuder så mycket mer...

Håller med, på tok för likt LoL,nja blir nog att hålla sig till HoN.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Picansson:

Håller med, på tok för likt LoL,nja blir nog att hålla sig till HoN.

Kunde inte hålla med mer... Hur fan kan dom hypa upp sitt spel så förbannat o sen köra ctrl-c ctrl-v på LOL ^_^

Permalänk
Skrivet av yagel:

Men vad är egentligen skillnaden mellan HoN och detta? Det är så sjukt likt, borde inte S2 kunna försvara sitt spel juridiskt?

Båda är baserade på DotA och IceFrog har varit med på båda (Han har tidigare varit listad som programmerare till HoN).

Icefrog är den som har huvudansvaret eller i alla fall ansiktet utåt för utvecklingen av DotA just nu.

(Dvs. de dota klonerna har haft tillåtelse att göra just en dota klon)

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Ehh? Du menar att det är likt LoL rakt av?

HoN har mycket mer detaljer och snabbare gameplay imo, cast-animations är kopia rakt av från LoL med (A-klicka och hoppas på de bästa)

Känns mig faktiskt ganska missnöjd med Dota2, HoN erbjuder så mycket mer...

Nä jag menar HoN. LoL är i samma genre men det är ju men de har gjort en annan grej av det. Och det blir tydligare nu när dominion släpps. Men vi verkar känna samma sak om dota2 oavsett! I lol finns det få champs som är A-klick champions...

Skrivet av Oktagon:

HoN är ju en kopia på Dota så de borde inte kunna säga något. Om någon så är det väl Blizzard isåfall som skulle ha något att säga om modellernas likhet med wc3-modellerna som användes i Dota, men de verkar att ha ändrat precis tillräckligt på många av modellerna för att de inte ska kunna ses som kopior.

Ja, men det var en mod. Nu är detta 2 kommerciella spel som är väldigt lika förutom game-pace tycker jag det verkar som iaf. Med alla stämningar som sker mellan tablet/mobiltelefonföretagen så kommer ju även tanken här. När är två spel för lika varandra? När kan S2 games säga ifrån? Klart man kan säga att DOTA var först, men de hade ingen produkt och de var inget företag. Och blizzard har inga rättigheter på mods som visades när de röt till om det för ett par år sedan. Tycker bara det är en intressant tanke mest!

Permalänk
Medlem

Synd på grafikstilen hade hellre sett lite mer "riktig" grafik än lols animerade stela gfx

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av yagel:

Nä jag menar HoN. LoL är i samma genre men det är ju men de har gjort en annan grej av det. Och det blir tydligare nu när dominion släpps. Men vi verkar känna samma sak om dota2 oavsett! I lol finns det få champs som är A-klick champions...

Ja, men det var en mod. Nu är detta 2 kommerciella spel som är väldigt lika förutom game-pace tycker jag det verkar som iaf. Med alla stämningar som sker mellan tablet/mobiltelefonföretagen så kommer ju även tanken här. När är två spel för lika varandra? När kan S2 games säga ifrån? Klart man kan säga att DOTA var först, men de hade ingen produkt och de var inget företag. Och blizzard har inga rättigheter på mods som visades när de röt till om det för ett par år sedan. Tycker bara det är en intressant tanke mest!

Genren MOBA är ju väldigt smal så det finns helt enkelt inte mycket att förändra på. Sedan tror jag inte heller någon vill starta ett sådant krig när spelare som Valve och möjligtvis Activision är med i leken. S2 och LOL skaparna har helt enkelt inte så mycket mer än smågrus att slänga på de stora.

Permalänk
Medlem

Oavsett lol/hon/dota så blev jag lite besviken. Vet å andra sidan inte riktigt vad jag hade förväntat mig då jag vet att valve är bra på att göra bra kopior av mods. Det är ju en stor del till att de blivit så stora och valve gör det väldigt bra.

Men nått nytt hade jag väl förväntat mig för jag kan tänka mig att dotaspelare gärna spelar dota just för att det är det dem spelar. Annars hade de spelat hon eller lol... Nä jag vet inte hur bra dota 2 kommer lyckas men time will tell. Kanske kan de stora prispengarna få över pro-gamers och sen följer kanske massorna med på dota2

Permalänk

Snälla starta inte en LoL vs nåt annat diskussion i denna tråden. Folk gillar LoL, folk ogillar LoL, end of story.

Nice, väldigt trevligt att de väljer "nya" hjältar i nästan varje game

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*
På lite LoL snack

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av yagel:

Ja, men det var en mod. Nu är detta 2 kommerciella spel som är väldigt lika förutom game-pace tycker jag det verkar som iaf. Med alla stämningar som sker mellan tablet/mobiltelefonföretagen så kommer ju även tanken här. När är två spel för lika varandra? När kan S2 games säga ifrån? Klart man kan säga att DOTA var först, men de hade ingen produkt och de var inget företag.

Däremot borde väl ändå DotA-modden räknas som ett slags verk, och därmed innefattas av Copyright?
Sen är det ju så att HoN var meningen att vara en snyggare och mindre begränsad version av DotA, inte på något sätt en uppföljare utan ett alternativ som ändå är hyffsat troget orginalet.
DotA2 däremot ska ju vara en uppföljare, så det känns som olika saker i mina ögon. Framförallt när IceFrog (som troligen sitter med copyright på originalmodden, om den har det) har varit inblandad i båda projekten så är väl han den enda som skulle kunna göra någon form av anspråk?

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

ja så är det kanske!

nån som vet en ETA på release för dota2?

Permalänk

Rent tekniskt sätt så borde det vara "Eul" som sitter med rättigheterna, då han skapade första versionen av DotA, men sen bygger DotA på en mod från SC:BW som jag inte har något minne av vad den kallades. Det är i alla fall säkert att säga att de inte kommer försöka stämma varandra fram och tillbaka för rättighetsbrott. Sen kan man också hävda att blizzard äger rättigheterna, om jag minns rätt står det i användaravtalen till deras editorer att de äger allt som skapats i editorn, men jag är lite tveksam ifall det skulle hålla i rätten).

Men åter till dota 2 streamen, jag blir helt galen på detta lagg, helt insane. Jag vet inte vad som grämer mig mest, att det är sjukt irriterande för mig som åskådare eller att det inte blir en rättvis match för att spelarna blir störda av lagget och de upprepade pauserna.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk

Hur kan ni säga att detta liknar LoL? Gameplay är DotA rakt igenom, har inget med LoL att göra alls. Det enda som är likt LoL är healthbaren över heroes.

Permalänk
Medlem

Onödigt att skylla på grafiken, det är heroesen man spelar dota för! Finns så sjukt mycket bra heroes i Dota än i LoL och HoN, och på så sätt måste man ju gå över till Dota2 dock så lirar jag HoN nu men lirare också Dota för ett långt tag..

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Om du ska försöka använda coola ord som "input lag" så kan du väl göra det när det passar i sammanhanget eller? Det som sker nu är inget annat än gammalt hederligt lag(g)

Självklart är det inget "input lag", det blev kvar när jag skrev om meningen. Men jag måste säga att det är ett snyggt sätt du anmärker det på. Du har verkligen stil!

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC