Bli en ninja med den nya Razer BlackWidow Ultimate Stealth Ed.

Permalänk
Medlem

Bli en ninja med den nya Razer BlackWidow Ultimate Stealth Ed.

Lägger upp detta här då jag vill se vad folk tycker.
Vad jag kunde utläsa så används Cherry Brown istället för di blå.
Personligen så blev jag väldigt sugen på att får prova denna då jag gillade Cherry Blue men att de var lite för ljudliga, så då bör detta passa bättre kanske.

http://www.razerzone.com/minisite/blackwidow/stealth_edition

Permalänk

Jävlar! köper det direkt när det kommer med svensk layout! tycker som dig att blå är lite för högljuda.

Permalänk
Medlem

Bruna switchar är underbart. Även om det var jävligt mycket säljsnack på den sidan.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

jääävlar va snyggt det var

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Hmm, de skriver "complete anti-ghosting of up to 6 keypresses"...
Undrar om "complete anti-ghosting" det innebär äkta 6KRO den här gången? Tidigare black widow har ju bara haft en optimerad 2KRO layout...
Fast de borde inte skriva "up to" isåfall. Grejen är ju att den ska klara 6 tangenter i alla lägen.

Är det 6KRO och bruna switchar, så håller jag med om att det är lite lockande

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Hmm, de skriver "complete anti-ghosting of up to 6 keypresses"...
Undrar om "complete anti-ghosting" det innebär äkta 6KRO den här gången? Tidigare black widow har ju bara haft en optimerad 2KRO layout...
Fast de borde inte skriva "up to" isåfall. Grejen är ju att den ska klara 6 tangenter i alla lägen.

Är det 6KRO och bruna switchar, så håller jag med om att det är lite lockande

Jag hittade detta i deras FAQ, vet inte om det hjälper som info:

Q. Do the Razer BlackWidow mechanical gaming keyboards have anti-ghosting capability? How about N-key rollover?
A. Yes, the Razer BlackWidow keyboards do have anti-ghosting capabilities. The standard Razer BlackWidow keyboards are USB only keyboards that feature a gaming optimized key matrix for the keys around the regular WASD cluster for multiple key presses without key ghosting or jamming. The Razer BlackWidow Stealth Edition keyboards, on the other hand, have full 6-key rollover capabilities for multiple key presses of up to 6 keys on anywhere on the keyboard.

N-key rollover (NKRO) is only possible with a direct connection to a native PS/2 port on the computer which also has other limitations that USB overcomes. The Razer BlackWidow keyboards' anti-ghosting capabilities serve a similar purpose while using the more modern and readily available USB port.

Permalänk

Dealbreakern = Handledsstödet :/ annars såg det ju ganska fint ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legitjunkie:

Dealbreakern = Handledsstödet :/ annars såg det ju ganska fint ut.

Men den har inget handledstöd... fast det var kanske det du menade :)?

Permalänk
Medlem

Mmm.. såna tangentbord som har en stor ramp framtill går det inte riktigt att använda ett vanligt handledsstöd till.

Visa signatur

“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends upon his not understanding it!”

Permalänk
Avstängd

Får hoppas dom släpper ett vanligt Blackwidow med bruna.
Ultimate är så jädra dyrt för lite lampor och skit jag inte använder ;>

Vill veta vad dom menar med stealth dock.
Om dom stoppat i dämpande kuddar som man kan köpa till cherry mx switchar lösa.
För brown är knappast STEALTH ;> lägre än blåa men stealth nej

Permalänk
Medlem
Skrivet av definition:

Får hoppas dom släpper ett vanligt Blackwidow med bruna.
Ultimate är så jädra dyrt för lite lampor och skit jag inte använder ;>

Vill veta vad dom menar med stealth dock.
Om dom stoppat i dämpande kuddar som man kan köpa till cherry mx switchar lösa.
För brown är knappast STEALTH ;> lägre än blåa men stealth nej

Finns redan då både vanliga och Ultimate lanserades samtidigt:
http://store.razerzone.com/store/razerusa/en_US/pd/productID....

Sen är det bruna som det gäller, står högst upp i tråden.

Permalänk
Avstängd

Jo jag antar det är bruna eftersom det är 45g och det gäller på bruna, varför dom ej skriver detta är korkat dock
Får la hoppas dom kommer till handeln efter dom kört deras exclusive skit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av definition:

Jo jag antar det är bruna eftersom det är 45g och det gäller på bruna, varför dom ej skriver detta är korkat dock

De röda har också 45g.

Men ja, lite dumt att inte skryta med exakt vilka switchar det är.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Fractal North Vit Mesh | Phanteks AMP 1000W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av definition:

Razer har skrivit det på deras BlackWidow-minisite, under FAQ.
http://www.razerzone.com/minisite/blackwidow/faq

Men jag tycker också att de bör nämna det i början som en salespitch istället för att "gömma" det i sin FAQ som de gjort nu.

Permalänk
Medlem

Är väldigt intresserad av denna.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Proxmox: JMCD-12S4 \ 96GB RAM \ i5 12500 \ 25TB
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk

någon som vet när de kommer/finns med svensk layout?

Permalänk
Medlem

Verkar vara precis det tangentbord jag har letat efter! Har varit nära att köpa ursprungliga BlackWidow ett bra tag men har tvekat pga ljudnivån som kommer driva hustrun till vansinne och den blanka ytan som kommer bli ful fort. Tystare switchar och matt yta på detta, de verkar ha lyssnat på kritik som min!
Är dock som tidigare nämnts i tråden lite osäker på hur det går att använda tangentbordet med ett vettigt tredjeparts handledsstöd.
Någon som har erfarenhet av att använda ett sådant tillsammans med BlackWidow?

Men när detta kommer med svensk layout har det potential att bli en värdig ersättare till mitt Keytronic KT2001!

Visa signatur

Workstation: i7 3770K | 16 GB | GTX 680 | Antec P183 | Dell U2711
Server: Synology DS918+
Hemautomation: Home Assistant | Conbee II (Trådfri-prylar & Aqara-sensorer) | Hue | Verisure | SolarEdge | ...