Dreamhack Winter 2011

Permalänk
Medlem

TS glömde ett "!" i rubriken.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Stuuupfull:

Jag fick för mig att vara security i år :), jag undrar om nån vet om vi måste betala för bordsplatser ? om det är så hur bokar vi ?

Om du är security så kan du väl fråga DH? -.-

Permalänk
Skrivet av El_Raspberry:

Om du är security så kan du väl fråga DH? -.-

Det gjorde jag för snart en vecka sen utan svar ;), man brukar ju liksom vända sig till dom det berör först

Permalänk

Vilken hall på Dream hack är roligast att sitta i?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av furuliden:

Vilken hall på Dream hack är roligast att sitta i?

Beror på vad man är ute efter, men generellt D. Main Stage, flest deltagare, högst ljudnivå.
B-hallen om du inte tycker om dunkande technomusik hela dagarna (de spelar där också men inte lika högt)
C-hallen om du är en seriös esportare som fokuserar ENDAST på spelen. (Ingen musik alls)

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Skrivet av Leifson:

Beror på vad man är ute efter, men generellt D. Main Stage, flest deltagare, högst ljudnivå.
B-hallen om du inte tycker om dunkande technomusik hela dagarna (de spelar där också men inte lika högt)
C-hallen om du är en seriös esportare som fokuserar ENDAST på spelen. (Ingen musik alls)

Jag tror också att D hallen är roligast, men mina kompisar vill sitta i B eller C hallen, dom tycker inte om musik

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av furuliden:

Jag tror också att D hallen är roligast, men mina kompisar vill sitta i B eller C hallen, dom tycker inte om musik

Då får ni ju kompromissa och hamna i B iallafall

Där lär vi också hamna, sitter i liknande situation som din.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Skrivet av Leifson:

Då får ni ju kompromissa och hamna i B iallafall

Där lär vi också hamna, sitter i liknande situation som din.

Ah, nice. Ska vi boka platser bredvid varandra? Det skulle vara kul att sitta bredvid några från Sweclockers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

gillar musik gör vi! men inte dålig musik:p

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Skrivet av upl8447:

gillar musik gör vi! men inte dålig musik:p

Det är kanske inte min favoritmusik som spelas där, men det är ändå musik. Musik + pulsen, människor, scenen och mycket mera som gör det häftigt!
Jag tycker om liv och rörelse!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av furuliden:

Ah, nice. Ska vi boka platser bredvid varandra? Det skulle vara kul att sitta bredvid några från Sweclockers.

Kanske.. Vi är ju några stycken (typ 8) så vi får se, många viljor som är inblandade i vart vi hamnar x)

Gällande musiken så är det något man lär sig gilla. Hatade hardstyle/hardcore under mitt första DH. Nu är jag en hardstyle/hardcore-fantast, tack vare DH!

Visa signatur

Permalänk
Entusiast
Skrivet av furuliden:

Det är kanske inte min favoritmusik som spelas där, men det är ändå musik. Musik + pulsen, människor, scenen och mycket mera som gör det häftigt!
Jag tycker om liv och rörelse!

Jag med men inte skrikande P12'or och och dunka dunka musik som skakar bort grafikkortet från moderkortet.
Är det inte typ techno och hip hop och sånt skit som spelas där ?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MrAdde:

Jag med men inte skrikande P12'or och och dunka dunka musik som skakar bort grafikkortet från moderkortet.

Spelas väldigt blandat, men mestadels hardstyle. Finns även hardcore, jumpstyle, och massor annat. Elektroniskt är nyckelordet dock.

Visa signatur

Permalänk

B hallen is the way to go. Så drar man till D-hallen å tar en kebab och går runt å minglar lite!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Spelas väldigt blandat, men mestadels hardstyle. Finns även hardcore, jumpstyle, och massor annat. Elektroniskt är nyckelordet dock.

http://www.youtube.com/watch?v=izN0j_4tMKo men om det ser ut så här så går jag inte in i hallen! det är väl inte en sån där jobbig ljusslinga vid datorerna i alla hallar?

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Skrivet av Leifson:

Kanske.. Vi är ju några stycken (typ 8) så vi får se, många viljor som är inblandade i vart vi hamnar x)

Gällande musiken så är det något man lär sig gilla. Hatade hardstyle/hardcore under mitt första DH. Nu är jag en hardstyle/hardcore-fantast, tack vare DH!

Ok, haru skype?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stuuupfull:

Jag fick för mig att vara security i år :), jag undrar om nån vet om vi måste betala för bordsplatser ? om det är så hur bokar vi ?

Nej man behöver inte betala för sittplatser som Crew. Man sitter i ett slutet område med ganska mycket plats. De år jag varit Security så har det varit runt 60 datorer där. Men 2/3 av personerna ser man inte för att de jobbar/sover.

Vill man sitta ute i de vanliga hallarna så får man tyvärr betala.

Permalänk

Är det någon 25+ som vill ha sällskap till eller iaf på DH?

Mina planer är ungefär:

- diablo 3-betan
- battlefield 3
- programmera grejer t.ex. pilla med BulletPhysics, LÖVE etc.

Jag kör upp från Lund, det hade varit nice att slippa sitta helt själv och uggla i tre dygn ...

skicka PM!

Permalänk
Medlem
Skrivet av staticfinalint:

Är det någon 25+ som vill ha sällskap till eller iaf på DH?

Mina planer är ungefär:

- diablo 3-betan
- battlefield 3
- programmera grejer t.ex. pilla med BulletPhysics, LÖVE etc.

Jag kör upp från Lund, det hade varit nice att slippa sitta helt själv och uggla i tre dygn ...

skicka PM!

Kul att se att nån annan som är lite äldre funderar på att dra dit. Är 24 och satt just och funderade på om det bara skulle vara p14 och f12-hangarounds där.

Har lite frågor till övrigt folk, har aldrig varit där tidigare själv.

Finns det vettigt kaffe? Är inte stort fan av läsk men avlider om jag inte får mitt kaffe.
Finns det vettig mat/möjlighet att laga mat? Tanken på att leva på Gorby's i tre dar är inte särskilt lockande.
Är det skållhett i salarna? Hatar när det är för varmt (25C+).

Visa signatur

Intel 2600K @ stock | Asus P8P67 Pro | 8 GB Corsair Vengeance | MSI GTX 560 Ti | Intel 510 SSD | 2 TB HDD | Define R3 | Prolimatech Genesis

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av conluceo:

Kul att se att nån annan som är lite äldre funderar på att dra dit. Är 24 och satt just och funderade på om det bara skulle vara p14 och f12-hangarounds där.

Har lite frågor till övrigt folk, har aldrig varit där tidigare själv.

Finns det vettigt kaffe? Är inte stort fan av läsk men avlider om jag inte får mitt kaffe.
Finns det vettig mat/möjlighet att laga mat? Tanken på att leva på Gorby's i tre dar är inte särskilt lockande.
Är det skållhett i salarna? Hatar när det är för varmt (25C+).

Det finns kaffe, i viss mån. Dess kvalité kan jag uttala dig om, men vänta dig inte Kaffets Nirvana om man säger så.

Gällande maten så finns det en vettig resturang inne på Dreamhackområdet, i övrigt är det uteslutande snabbmat, tyvärr. Finns inte speciellt mycket på gångavstånd heller, men har man bil / orkar ta bussen mot stan så finns det givetvis ett helt gäng.

Det är absolut inte skållhett i salarna, och speciellt inte i hall B. (Det är öppet ut där ibland). Speciellt på vintern så brukar det vara för kallt för att kunna sitta i endast T-shirt enligt mig, men det varierar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

http://www.youtube.com/watch?v=izN0j_4tMKo men om det ser ut så här så går jag inte in i hallen! det är väl inte en sån där jobbig ljusslinga vid datorerna i alla hallar?

Man kan inte hata på Blame it on the music though.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

"Techno" spelas ingen av många i hela världen så du vet om det. Folk borde verkligen lära sig vad techno är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Det finns kaffe, i viss mån. Dess kvalité kan jag uttala dig om, men vänta dig inte Kaffets Nirvana om man säger så.

Gällande maten så finns det en vettig resturang inne på Dreamhackområdet, i övrigt är det uteslutande snabbmat, tyvärr. Finns inte speciellt mycket på gångavstånd heller, men har man bil / orkar ta bussen mot stan så finns det givetvis ett helt gäng.

Det är absolut inte skållhett i salarna, och speciellt inte i hall B. (Det är öppet ut där ibland). Speciellt på vintern så brukar det vara för kallt för att kunna sitta i endast T-shirt enligt mig, men det varierar.

Låter ju iofs bra. Bara man får en vettig portion mat en gång om dagen skall man väl kunna överleva på lite annan skit under tiden. Får väl ta med lite frukt eller nåt. Är det krångligt/lång kö att komma ut ur salen? Annars kan man ju gå ut och brygga eget kaffe med ett spritkök, och passa på att ta lite frisk luft.

För kallt för t-shirt låter ju iofs som perfekt temp för mig.

Visa signatur

Intel 2600K @ stock | Asus P8P67 Pro | 8 GB Corsair Vengeance | MSI GTX 560 Ti | Intel 510 SSD | 2 TB HDD | Define R3 | Prolimatech Genesis

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smygskitarn:

Hej!

Det är min första gång jag drar till Dreamhack i år och det blir i vintern.
Jag vet inte riktigt om jag ska dra på sommaren 2012 eller vintern 2011 :/
Vilket är bäst? Sommaren eller vintern? Är det någon skillnad?
Fördelar o IckeFördelar tack!

(Ledsen om jag la in tråden på fel ställe, visste inte riktigt vart jag skulle lägga den.)

Sommar = VARMT (!!!)

Vinter = Högsäsong för gamers , "svalt"

Borde räcka

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet när dom låsta platserna släpps ??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Kan man få tag på kokande vatten på något sätt? /modda sönder en vattenkokare och koppla rätt in i PSU? ;D

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av conluceo:

Låter ju iofs bra. Bara man får en vettig portion mat en gång om dagen skall man väl kunna överleva på lite annan skit under tiden. Får väl ta med lite frukt eller nåt. Är det krångligt/lång kö att komma ut ur salen? Annars kan man ju gå ut och brygga eget kaffe med ett spritkök, och passa på att ta lite frisk luft.

Ja, mat brukar lösa sig där.

Det är ingen som helst kö för att komma ut ur salen, det är bara att gå rakt ut. Finns inte jättemånga ingångar dock, så kan vara en liten bit att gå. Kan även vara lite kö (max 1min) för att ta sig in igen.

Brygga eget kaffe i spritkök utanför, lär se roligt ut x)

Skrivet av spel565:

Kan man få tag på kokande vatten på något sätt? /modda sönder en vattenkokare och koppla rätt in i PSU? ;D

Bör väl gå att få tag på i caféet, men vatten i allmänhet är förvånansvärt svårt att få tag på.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Någon som skall åka ned från Stockholm och kör bil?

Permalänk

Är det någon som vet när resten av platserna går att boka? Tänker på D69 eller något liknande

Permalänk
Medlem
Skrivet av conluceo:

Kaffet är rätt uselt, snabbkaffe. Och man får inte koppla in egen bryggare
Maten funkar, men det är ju snabbmat.
Ingen kö för att gå ut, inte förra året iaf.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."