GTX 560Ti íngen skillnad i specs men i pris?!?!

Permalänk
Medlem

GTX 560Ti íngen skillnad i specs men i pris?!?!

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem

den ena är överklockad, vilket betyder troligtvis att det inte går att klocka så mycket mer. Än vad den redan är

och den andra går väl att klocka mer?

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gathor:

den ena är överklockad, vilket betyder troligtvis att det inte går att klocka så mycket mer. Än vad den redan är

och den andra går väl att klocka mer?

Kolla i specsen och båda är på 880MHz och 4200... Haha ;D

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem

Båda är ju klockade. Och precis som han säger är det ända som skiljer priset. Den ena är ju överprisad en hel del.

Visa signatur

CPU: I5-2500K @ 4.4Ghz GPU: GTX670 Ram: 8GB Ram 1600Mhz 9-9-9-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av MAAnen:

Båda är ju klockade. Och precis som han säger är det ända som skiljer priset. Den ena är ju överprisad en hel del.

Konstigt att ena kommer den 10:e septemer och den andra kommer den 9:e i lager..

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnnoyingIB:

Konstigt att ena kommer den 10:e septemer och den andra kommer den 9:e i lager..

måste det ju inte vara ^^ görs kanske i olika fabriker, eller kommer i olika hamnar/flygplatser och tar olika lång tid och skicka sverige över

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

måste det ju inte vara ^^ görs kanske i olika fabriker, eller kommer i olika hamnar/flygplatser och tar olika lång tid och skicka sverige över

Om det ändå är samma kort så är det ganska konstigt, tycker jag iallafall

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnnoyingIB:

Om det ändå är samma kort så är det ganska konstigt, tycker jag iallafall

den ena är ju fabriksclockad, så den går nog igenom en extra process innan den skickas ut

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Lagom surt för den som köper den dyrare varianten.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

den ena är ju fabriksclockad, så den går nog igenom en extra process innan den skickas ut

Hallå, jag har ju sagt att de har samma specs. Det är bara namnet och priset som är olika ;D

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem

Kommit fram till vart felet är. Inet har bara kört en copypaste xD och råkat ta överklockede specsen till det andra också.

http://se.msi.com/product/vga/N560GTX-Ti-Twin-Frozr-II.html
http://se.msi.com/product/vga/N560GTX-Ti-Twin-Frozr-II-OC.htm...

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk
Medlem

Däremot så undrar jag varför det klockade är dyrare eller är jag bara väldigt trött och ser fel?

Permalänk
Medlem

är inte ti att den har lite bättre komponenter? har för mig att de var nått sånt iaf men kan ha fel

Visa signatur

CPU: Intel 8700k. MB: ASUS ROG STRIX Z370-i gaming. RAM: CORSAIR 16GB 2133MHZ VENGEANCE LP GFX:. Gigabyte 1080 Gtx. SSD:Samsung SSD 970 evo 250GB. SSD: SAMSUNG SSD 960 evo 1tb. PSU:Corsair SF600 600W 80+ Gold Chassi: Louqe GHOST S1. OS:Windows 10 pro
Konsoler: PS2, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox one s, Nintendo switch sega mega drive, amiga 500,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nixor:

är inte ti att den har lite bättre komponenter? har för mig att de var nått sånt iaf men kan ha fel

Du har helt rätt att Ti har bättre komponenter, men båda korten är Ti så det är inte av betydelse

OnT: Intressant av Inet med en sådan tabbe

Permalänk
Medlem

EDIT:
Läste inte ens länkarna först...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gathor:

Kommit fram till vart felet är. Inet har bara kört en copypaste xD och råkat ta överklockede specsen till det andra också.

http://se.msi.com/product/vga/N560GTX-Ti-Twin-Frozr-II.html
http://se.msi.com/product/vga/N560GTX-Ti-Twin-Frozr-II-OC.htm...

Haha de var nog lite trötta på inet antar jag ^^

Skrivet av Troberg:

Däremot så undrar jag varför det klockade är dyrare eller är jag bara väldigt trött och ser fel?

Fabriksöverklockade kort är dyrare då det är lite bättre prestanda. Själv tycker jag att det är onödigt när man kan göra det själv. Men i det här fallet så kostar OC modellen mindre än den andra. Även fast de har samma hastigheter. Det är en miss av inet

Stavfel...
Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem

du skulle ju faktiskt ha kunnat posta denna fråga i inet egna tråd så hade du fått rätt svar på en gång
plus att dom kan då åtgärda den lilla copy paste missen

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce

Permalänk
Medlem
Skrivet av pumba-kung:

du skulle ju faktiskt ha kunnat posta denna fråga i inet egna tråd så hade du fått rätt svar på en gång
plus att dom kan då åtgärda den lilla copy paste missen

Tack för tipset!
Gjorde det och sen får vi se om de gör något åt det

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem

Nu står ena kortet som utgånget.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Nu står ena kortet som utgånget.

Japp, skrev ju till Inet i deras tråd. Så de fixade det

Visa signatur

C>++