Högre spänning på GTX580 fick Crysis 2 att sluta krascha - skadligt?

Permalänk

Högre spänning på GTX580 fick Crysis 2 att sluta krascha - skadligt?

Hej.
Hade problem med crysis 2 att det crashar hela tiden.
Läste någonstans att man skulle öka spänning till 1050 så kunde det bli bättre.
Gjorde så och ctd försvann faktiskt. Det jag undrar över är om det är skadligt för kortet?
Värmen har inte ökat.
Säkert en dum fråga men jag har ju blivit medlem här för att lära mig sanna här saker

Permalänk

Undrar det också. Synd att du inte kan ändra titeln, man förstår inte riktigt vad som är problemet/frågan så det kanske inte blir så många som sneglar in här. Jag lockades för att jag själv har ett gtx 580 Hoppas du får nåt riktigt svar snart

Min spänning låg visst på 1113 :P
Permalänk
Medlem

Gissar att du gjort det i MSI afterburner?

Oftast är afterburner "låst" till den högsta rekommenderade volten, så borde inte vara några problem.

Sen är google en jävligt bra hemsida

EDIT: En snabb google sökning visade att up till typ 1.15volt anses "safe" på överklocknings forum, sen skulle jag hålla mig runt 1.050 om jag va du

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Hedersmedlem

*Förtydligade trådrubrik*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Läste att Deus EX human revolution slutar krascha i DirectX 11 om man updaterar VGA bioset. Det höjer volten från 1.0v till 1.025v. Men sedan kan inte tydligen inte ändra bios då den blir skrivskyddad.

Jag visste inte att 500 serien hade problem med directX 11 men tydligen så är det så. Har inte vågat mixtra med det där själv än.

Permalänk
Skrivet av Zcorc:

Gissar att du gjort det i MSI afterburner?

Oftast är afterburner "låst" till den högsta rekommenderade volten, så borde inte vara några problem.

Sen är google en jävligt bra hemsida

EDIT: En snabb google sökning visade att up till typ 1.15volt anses "safe" på överklocknings forum, sen skulle jag hålla mig runt 1.050 om jag va du

Tack för hjälpen