Permalänk
Medlem

Nya skor åt bettan! [Update]

Har rätt länge nu funderat på att varför man inte får med hjul till alla chassin? hmmm...
Som de flesta kanske vet så får man med det till CM Haf 932!

Jag hittade ett par hjul hemma liggandes från en ikea låda? Så jag fick kompromissa lite för att göra min vän nätagg lite gladare!

CPU: Intel Core i5 650 @ 3.20GHz
CPU Cooler: Corsair H50
Moderkort: ASUS P7P55D PRO
Grafikkort: AMD Radeon HD 6870
Nätagg: Fractal Design Newton R2, 800W modulär

Nöjd med min setup just nu, klarar av alla spel jag har spelat, crysis 2 är ett bra exempel...

Kommer i framtiden ser det ut som att jag kommer uppdatera med Sandy Bridge och ett nytt moderkort såklart, men det är bara om det behövs!...

Bilderna är tagna med min iPhone 4, då jag inte hade tillgång till en bra kamera!

Hoppas ni tycker det blir kul att se på bilderna

//Update//

Fick lite kommentarer på forumet att det hade varit snyggare med svarta hjul, lyssnade och köpte nya hjul samt ben... Byte utav skärm är också gjort

/xque

Nya skor åt bettan! [Update]

Permalänk
Medlem

Jäkligt snyggt med borttagna HDD burar faktiskt , ser sjukt stilrent ut Bra jobbat, mycket trevligt att se

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrKanin:

Jäkligt snyggt med borttagna HDD burar faktiskt , ser sjukt stilrent ut Bra jobbat, mycket trevligt att se

Tycker det samma! Tog riktigt lång tid att ta ut den för att jag inte hade rätta verktyg... men men, tack så mycket!

Permalänk
Medlem

vart har du hårddisken/arna då? ser sjukt stelrent ut som överstående sa

Edit: såg den nu, uppe vid 5,25"arna smart!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

vart har du hårddisken/arna då? ser sjukt stelrent ut som överstående sa

Edit: såg den nu, uppe vid 5,25"arna smart!

Japp, passar grymt där, då det är ljud isolerat!

Permalänk
Medlem

kanske borde prova det?, men har 2 st hårddiskar och en ssd, och bara en 5,25" ledig :/ går det tror du? får kanske ta bort en hdd, då borde det gå

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

kanske borde prova det?, men har 2 st hårddiskar och en ssd, och bara en 5,25" ledig :/ går det tror du? får kanske ta bort en hdd, då borde det gå

Det går att fixa om du tar tex gummiskydd mellan varje hdd/ssd, då finns det säkert plats

Permalänk
Medlem

CRT4life.

Visa signatur

Intel core i5-3570k - Asrock z67 Extreme7 - 2x4gb Corsair low profile ddr3 - Samsung EVO 250GB - Intel 520 240gb ssd - GTX970 4GB - Define R4 Black - WD Black 1.5TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isty:

CRT4life.

Jepp, men förstör rummet sjukt mycket...

Permalänk

Enda minuset är CRTskärm..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av PhenPhantom:

Enda minuset är CRTskärm..

Håller med dig...

Permalänk
Medlem

CRT <3

Visa signatur

GTX 260 SC | GTX 280 SLI | GTX 280 Tri SLi | GTX 590 Quad SLi | GTX 980 ti | RTX 2080 Ti Strix OC | RTX 3090 Strix OC | RTX 4090 Strix OC
The Way It's Meant to be Played|NVIDIA

ASUS MAXIMUS Z790 APEX Encore | i9-14900KS (delidded/direct-die) | 2x24GB G.Skill 8000 M-die | Corsair AX1600i | Samsung 990 PRO 4TB | Corsair 7000D Airflow | 15x Corsair ML Pros (8x ML120 Pro, 7x ML140 Pro) | Rads 360+360+420 | LG C3 48" 120Hz

Permalänk
Medlem

Fin lösning! Det hade varit snyggare med svarta hjul dock

Permalänk

Snyggt, och fiffigt!

Visa signatur

Intel i9 9900k | ASUS ROG Strix Z390-F GAMING | ASUS RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance 2x8GB 2666MHz | NZXT H510 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cc.K:

Fin lösning! Det hade varit snyggare med svarta hjul dock

Jo, vart lite surt att jag inte hittade svarta hjul, men varför inte sticka ut lite?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xque:

Jo, vart lite surt att jag inte hittade svarta hjul, men varför inte sticka ut lite?

Ja precis, det finns ju trots allt lite vita saker i chassit

Permalänk
Medlem

Är det Arne-Mohammeds bild du har som skrivbordsbakgrund?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

Är det Arne-Mohammeds bild du har som skrivbordsbakgrund?

Yes

Permalänk

Stilrent Philip

Permalänk
Medlem

Tack man!

Permalänk

That dog! Hur som helst, av mig får du 5/5 pga prisvärda komponenter/dator.

Visa signatur

Intel 4770K @ 4,2Ghz | Noctua NH-U9B SE2 | Corsair XMS3 16GB | Gigabyte Gigabyte G1.Sniper M5 | Gainward RTX 2070 | Fractal Design Arc Mini R2 | Be Quiet Straight Power E9 680 W | Western Digital Green 1TB | Bowers & Wilkins MM-1 | BenQ XL2411T | Nvidia 3D Vision 2 | Corsair SSD Neutron 256GB | Seagate Barracuda 1TB | ASUS Xonar Essence STX | Sennheiser Momentum - Black | Be-Quiet SilentWings 2 120mm x3 | Blue Snowball |

Permalänk

stilrent mannen 5/5P

Permalänk
Medlem
Skrivet av corsiar800d:

stilrent mannen 5/5P

Man tackar man tackar!

Permalänk
Entusiast

Naaaawww... Rocky var väl ungefär hur söt som helst! <3

Är hundälskare och har själv en liten chihuahua ("Ace") och hans "storasyster" amstaff/staffe/pitbull ("Leia")... ja de funkar klockrent ihop!

Du hade lätt fått 4/5 om det inte hade dykt upp äckliga apple-prylar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Naaaawww... Rocky var väl ungefär hur söt som helst! <3

Är hundälskare och har själv en liten chihuahua ("Ace") och hans "storasyster" amstaff/staffe/pitbull ("Leia")... ja de funkar klockrent ihop!

Du hade lätt fått 4/5 om det inte hade dykt upp äckliga apple-prylar...

Haha Zpink, tack så jättemycket, Rocky blir nog glad när han ser detta
Haha, nu ska vi inte hata Det är presenter från mamma och pappa Tack så mycket!

Permalänk
Medlem

vart köper man sån mus-sladd-shofräs?

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcym:

vart köper man sån mus-sladd-shofräs?

Den finns att köpa på maxfps

http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=461

Permalänk