Vilken printer ska jag sköpa? en HP DeskJet 5550 kanske?

Permalänk
Medlem

Vilken printer ska jag sköpa? en HP DeskJet 5550 kanske?

har tittat på några tester på toms hardware
http://www6.tomshardware.com/consumer/02q3/020906/index.html http://www6.tomshardware.com/consumer/02q3/020926/index.html
och kommit fram till att en HP DeskJet 5550 inte skulle vara helt fel.
Men jag kommer bara att använda den till att printa ut "covers" till
mina skivor och vanliga text dokument. Så då har jag väll ingen nytta
av egenskapen att printa ut photon eller? Så om det finns någon
printer med samma kvalitet men utan denna egenskap så kan vi väll
säga (skriva) till. Och om nu någon skulle ha denna printer så skulle
det vara bra om ni kunde säga vad ni tycker om den.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2500+@2333MHz (11x211) | ABIT NF7-S 2.0 | 2x512MB Mushkin Special@2-2-2-11 | Hercules 3D Prophet 9800@Pro@445.5/364.5 | Creative SB Audigy 2

Permalänk
Medlem

jag har den och den är relativt tyst och snabb, jämfört med min farsas gamla epson stylus 400 color är den fan råsnabb och astyst.
som sagt är den egentligen en fotoskrivare då du kan skaffa speciellt foto bläck och få riktigt fina fotoustskrifter med bra fotopapper, men den är helt okej med vanliga utskrifter oxå.
enda problemet jag har är tack vare att den är relativt ny så har jag inte hittat nått piratbläck för den eller instruktioner för hur man fyller på, ger mig fan på att hp lagt dit nått jävulskap för att hindra piratbläck så mycket de kan i de nya skrivarna, och bläck är ju som bekant inte nå vidare billigt för hp skrivare, typ 400 för svart vitt och 600 för färg.

Covante

Permalänk
Medlem

Kolla gärna på Canons skrivare. De har samma utskriftskvalitet som Epson och HP men Canon har mycket lägre utskriftskostnad. Bläckpatroner blir ju satans dyrt om man verkligen vill använda printern ofta.

Visa signatur

Take care of what you love, before it becomes a memory.

Permalänk
Medlem

Varför inte en helt ny GRATIS skrivare Lexmark Z53 med 12 mån garanti?

http://www.inkclub.com/produktspec.asp?AdID=Erbj2_48&ProdNo=X...

Betala 1316:- för 2 svarta och 2 färg patron och en Z53 på köpet!!

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Hedersmedlem

Flyttad till Lagringsmedia - Övrig hårdvara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Covante
jag har den och den är relativt tyst och snabb, jämfört med min farsas gamla epson stylus 400 color är den fan råsnabb och astyst.
som sagt är den egentligen en fotoskrivare då du kan skaffa speciellt foto bläck och få riktigt fina fotoustskrifter med bra fotopapper, men den är helt okej med vanliga utskrifter oxå.
enda problemet jag har är tack vare att den är relativt ny så har jag inte hittat nått piratbläck för den eller instruktioner för hur man fyller på, ger mig fan på att hp lagt dit nått jävulskap för att hindra piratbläck så mycket de kan i de nya skrivarna, och bläck är ju som bekant inte nå vidare billigt för hp skrivare, typ 400 för svart vitt och 600 för färg.

Covante

jag kommer nog inte att behöva köpa en nya bläck patroner så ofta
men det där med pirat bläck låter intessant :). Men vad tycker du om
kvaliten på bilderna då? alltså inte fotografier utan färg bilder.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2500+@2333MHz (11x211) | ABIT NF7-S 2.0 | 2x512MB Mushkin Special@2-2-2-11 | Hercules 3D Prophet 9800@Pro@445.5/364.5 | Creative SB Audigy 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mikael16

jag kommer nog inte att behöva köpa en nya bläck patroner så ofta
men det där med pirat bläck låter intessant :). Men vad tycker du om
kvaliten på bilderna då? alltså inte fotografier utan färg bilder.

jo, har inte en tanke på att köpa officiellt bläck från hp, ska bara hitta ett bra ställe att köpa bläck från och instruktioner om hur man gör så ska nog utskriftskostnaden sjunka genom botten.
färgbilder på vanligt papper är helt okej, visst ser man pixlarna om man kollar efter men på normalt avstånd ser det väldigt bra ut i mina ögon, jag är ju ingen tryckgubbe så jag har nog inte så värst tränat öga dårå.

Covante

Permalänk

Har haft en gammal HP895a sen snart fyra år, eller om det är tre...
Iallafall, även om jag inte använt den jättemycket så har jag skrivit ut en del helbilder i färg och ganska mycket ren text. Fick byta patroner efter 1½ år, är inne på andra paret nu. Sen har patronerna svårt för att torka också, om man inte skrivit ut på en månad eller så kanske det behövs en provsida först men sen ser det precis ut som om den var ny. Självklart skiljer sig 895 och 5550 åt, det är två generationers hopp (PhotoRet II vs. IV) men så mycket sämre när det gäller bläcket tror jag nog inte 5550 blivit. Fanns ett test av flera bläckstråleskrivare för bara några nummer sen i mikrodatorn och även där fick HP 5550 bra betyg även om den har sina brister. Om man kollar noga hos Tom så har de skrivit hur länge patronerna räcker, 5550 klarade av rätt mycket ändå, även om de andra två låg något högre. Lexmarken sög rejält på den punkten, tror den pallade hälften så stor förbrukning som HPn. Sen är ju utskriftskostnaden/sida nog det mest intressantaste så du kanske ska fokusera på det.

Jag tycker det är en balansgång beroende på vad du ska ha skrivaren till, HPns textutskrifter ser ju kanske inte så där otroligt bra ut, min gamla slår den på det känns det som.
Men färgbilderna lär å andra sidan bli märkbart bättre än t ex Canons skrivare.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

har nu beställt en for se sen vad man tycker

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag undrar en liten sak, ni som har den följde det med en usbkabel med den?
Tänkte köpa en till julen nämligen.

Visa signatur

Lian-Li V600, Intel Core2 Duo E6400 2,13GHz, Asrock ConroeXFIRE-ESATA2, 1GB DDR2, nVidia 7600GS 256MB, Samsung Syncmaster 172X

Permalänk
Medlem

Det följer inte med USB-kablar till skrivare i allmänhet, och inte till 5500:n heller. Skrivaren är helt ok, den enda nackdelen är att bläcket är dyrare per sida än Epsons och Canons. Å andra sidan sitter skrivarhuvudet på HP:s patroner, så det byts varje gång du byter patron, medan Canons skrivarhuvuden går att köpa separat (till vissa modeller iaf) och Epsons skrivare måste in på verkstad om huvudet är slut/trasigt.

Permalänk
Medlem

Jag har en canon nu och är lite besviken på hur många sidor den klarar av att skriva ut.
Jag tror och hoppas HP har lite "drygare" bläckkonsumption.
Min canon är ganska gammal från 97 hehe, så jag antar utvecklingen gått lite framåt.

Visa signatur

Lian-Li V600, Intel Core2 Duo E6400 2,13GHz, Asrock ConroeXFIRE-ESATA2, 1GB DDR2, nVidia 7600GS 256MB, Samsung Syncmaster 172X