Windows Phone 7 vs Android

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorp:

Fast det går ju sannerligen inget vidare för Windows phone 7.

Bara 1.6% marketshare Q2 2011. 70% ner bara på ett år, och nu mindre än Bada !!

Då går det något bättre för Android, 43% marketshare.

http://blog.seattlepi.com/microsoft/2011/08/11/windows-phone-...

Till och börja med så blandar du ihop Windows Mobile 6.5 och Windows Phone 7.

För det andra så skall du räkna ifrån noll när det gäller WP7.

För det tredje så om du tittar ordentligt på siffrorna ser det annorluna ut. 2% i USA och 7.1 % i Tyskland. Men du ser nog det du vill se.

http://wmpoweruser.com/windows-phone-7-crosses-2-market-share...

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem

Kört Windows Phone 7 sedan den kom till Sverige är supernöjd.

Permalänk
Medlem

Gick från Iphone 3gs till > Omnia 7 (Klart bäst) > Optimus 2x (skit lur) > SE ARC (okej). Enda anledningen till att jag bytt från WP7 var avsaknaden av spotify som är så viktigt för mig men jävlar vad jag hatar Android om jag tänker tbx på min Omnia.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Gick från Iphone 3gs till > Omnia 7 (Klart bäst) > Optimus 2x (skit lur) > SE ARC (okej). Enda anledningen till att jag bytt från WP7 var avsaknaden av spotify som är så viktigt för mig men jävlar vad jag hatar Android om jag tänker tbx på min Omnia.

Spotify är ju på på gång till Mango så du kanske får byta tillbaka snart

http://wissinger.wordpress.com/2011/04/14/s-hr-ser-spotify-ut...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Till och börja med så blandar du ihop Windows Mobile 6.5 och Windows Phone 7.

För det andra så skall du räkna ifrån noll när det gäller WP7.

För det tredje så om du tittar ordentligt på siffrorna ser det annorluna ut. 2% i USA och 7.1 % i Tyskland. Men du ser nog det du vill se.

http://wmpoweruser.com/windows-phone-7-crosses-2-market-share...

Vill se? Jag vill inte se nått. Det jag ser är däremot att med 1.6% marknadsandel så är knappast Windows phone 7 lika intressant för app utvecklare som Android och IOS. Något man kanske ska med i beräkningen när man väljar OS.

Kommentar till borttaget inlägg borttagen.
Permalänk
Medlem

Du menar att de gick från 0 % till 1.6 % på ca 8 månader???

Ja det borde det tänka på...

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem

Väldigt svårt att beräkna tillväxt p.g.a att bara namnet windows känner alla igen, sen om det klingar bra i öronen hos folk ska jag låta vara osagt. Men de behöver iaf inte börja från noll med marknadsföring etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av soderkvist:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=964342

Enkärnig lur med upplösning 800x480 för 6300 kr. Är det så man tänker vinna andelar?

EDIT: Har den något som inte en flashad HD2 har?

Typ som att den i allmänhet är lika snabb eller snabbare än en DualCore Android trots att det i teorin är sämre hårdvara? Jag tycker att det här med DualCore känns så fruktansvärt överspelat. Till vad behöver man egentligen en DualCore? Det enda jag kan tänka mig är egentligen spel men även där så har vi ju problemet att det inte är så många spel som skrivs för att utnyttja DualCore ändå. Generellt sätt så tar jag en energisnålare singlecore än en dualcore varje dag i veckan.

Skrivet av Boss302:

Väldigt svårt att beräkna tillväxt p.g.a att bara namnet windows känner alla igen, sen om det klingar bra i öronen hos folk ska jag låta vara osagt. Men de behöver iaf inte börja från noll med marknadsföring etc.

Man skulle kunna argumentera att eftersom att det är Windows så har de en marknadsföringsnackdel. Det finns tyvärr fortfarande folk som tycker att saker är dåliga bara för att de är producerade av Microsoft.

Permalänk
Medlem

Jag är inne på min andra HD2:a nu, (körde över den första). Jag dual bootar Windows Phone 7 (Mango) och Android 2.3.5 på den. Android har klart fler "funktioner" i och med fler appar och öppnare api men jag använder WP7 mest för att det är snyggt, snabbt och smidigt. Jag använder Android mest till att streama TV från min satellitmottagare (funkar inte i WP7 för tillfället). Webkit webbläsaren i Android har bättre stöd för mobilsidor på nätet men ie9 i windows phone är snabbare och svarar mycket bättre när man scrollar osv.

Att köpa en ny mobil idag är riktigt svårt men jag tror att wp7 har en liten fördel. Så fort Mango blir officiellt kommer det att komma massor av nya bättre appar tilll wp7 och då kan man nog glömma Android... kanske... eventuellt inte

Visa signatur

Core i7 6700K | 16GB DDR4 | 256GB NVMe | GTX 1070 | 550W

Permalänk

Har själv en Android 2.3 HTC Desire Z vilken jag gillar starkt. Jag har en polare som har WP7 HTC telefon vad den nu heter som jag fick låna över ett par dagar av ren nyfikenhetsskull..

Faktum är att jag gillar båda, bägge har sina klara för och nackdelar så jag rekomenderar starkt att du klämmer, känner och luktar (okej luktandet kanske bara gäller när du letar kvinnor..) dig fram till vilken DU är mest intresserad av.

Ingen här på SweC kan ge dig något annat än SINA åsikter och vi vet ju alla att man gärna blir lite, hemma blind så at säga

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Om ni anser att en medlem brutit mot reglerna exempelvis genom trolltendenser, anmäl inläggen i stället för att skriva om det i tråden. Låt oss fokusera på trådens ämne i stället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av page:

Jag är inne på min andra HD2:a nu, (körde över den första). Jag dual bootar Windows Phone 7 (Mango) och Android 2.3.5 på den. Android har klart fler "funktioner" i och med fler appar och öppnare api men jag använder WP7 mest för att det är snyggt, snabbt och smidigt. Jag använder Android mest till att streama TV från min satellitmottagare (funkar inte i WP7 för tillfället). Webkit webbläsaren i Android har bättre stöd för mobilsidor på nätet men ie9 i windows phone är snabbare och svarar mycket bättre när man scrollar osv.

Att köpa en ny mobil idag är riktigt svårt men jag tror att wp7 har en liten fördel. Så fort Mango blir officiellt kommer det att komma massor av nya bättre appar tilll wp7 och då kan man nog glömma Android... kanske... eventuellt inte

Istället för att dualboota WP7 så kan jag tipsa om Launcher 7 till Android. Den kostar några kronor och det är en launcher som ser likadan ut som WP7, något att testa?

Permalänk
Skrivet av Sir. Haxalot:

Typ som att den i allmänhet är lika snabb eller snabbare än en DualCore Android trots att det i teorin är sämre hårdvara? Jag tycker att det här med DualCore känns så fruktansvärt överspelat. Till vad behöver man egentligen en DualCore? Det enda jag kan tänka mig är egentligen spel men även där så har vi ju problemet att det inte är så många spel som skrivs för att utnyttja DualCore ändå. Generellt sätt så tar jag en energisnålare singlecore än en dualcore varje dag i veckan.

Finns det några siffror på att en enkelkärnig ska dra mindre ström? Vad jag har hört ska det inte vara så. Har googlat lite snabbt nu men hittar ingen tvärsäker källa men nvidia själva hävdar att deras tegra 2 drar lika lite eller mindre batteri än en enkelkärning. Det står att en kärna stängs av då bara en behövs. Det råder knappast någon tvekan om att exempelvis Galaxy S2 har sjukt mycket kraft under plastskalet och batteritiden är relativt bra om man jämför smartphones. Jag håller iofs med dig om att batteritid är väldigt viktigt och skulle gärna se (stora) förbättringar där.

http://www.nvidia.com/content/PDF/tegra_white_papers/Benefits...

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Facemeat:

Istället för att dualboota WP7 så kan jag tipsa om Launcher 7 till Android. Den kostar några kronor och det är en launcher som ser likadan ut som WP7, något att testa?

När jag hade android testade jag en sådan och det är inte nära samma grej som att köra med wp7 förutom utseendet kan jag säga :=)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

När jag hade android testade jag en sådan och det är inte nära samma grej som att köra med wp7 förutom utseendet kan jag säga :=)

Jaha

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

När jag hade android testade jag en sådan och det är inte nära samma grej som att köra med wp7 förutom utseendet kan jag säga :=)

Det har du alldeles rätt i, Launcher Pro är en blek kopia av "the real thing"...samma sak med HTC-Sense och "kopian" som Launcher Pro tillhandahåller.

Vad jag funderar över är friheten med en W7 lur ?? Själv vill jag lägga på precis vad jag vill.

Kollade hos XDA och Mango verkar sakta komma igång.

http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=606

Vilka begränsningar finns det eftersom den mesta koden är "sluten" ????

Jämfört då med tex Sensations utvecklingsforum
http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1112

???

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

Det har du alldeles rätt i, Launcher Pro är en blek kopia av "the real thing"...samma sak med HTC-Sense och "kopian" som Launcher Pro tillhandahåller.

Vad jag funderar över är friheten med en W7 lur ?? Själv vill jag lägga på precis vad jag vill.

Kollade hos XDA och Mango verkar sakta komma igång.

http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=606

Vilka begränsningar finns det eftersom den mesta koden är "sluten" ????

Jämfört då med tex Sensations utvecklingsforum
http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1112

???

WP7 inget du vill köpa om du gillar det där med att pilla med utseendet mycket kanske ändras om det kommer typ en jailbreak,men det är för sådana som dig android finns.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

WP7 inget du vill köpa om du gillar det där med att pilla med utseendet mycket kanske ändras om det kommer typ en jailbreak,men det är för sådana som dig android finns.

Njau... utseendet är förvisso viktigt men det är ju inte huvudskälet till att man rootar.

Precis som huvudsyftet att Sweclockers finns handlar det om att bemästra hårdvaran, kunna överklocka, tweaka-optimera en lur.

Det måste vara "urtråkigt" att köra en lur där man tex inte kan optimera kärnan efter egna behov !!

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

Njau... utseendet är förvisso viktigt men det är ju inte huvudskälet till att man rootar.

Precis som huvudsyftet att Sweclockers finns handlar det om att bemästra hårdvaran, kunna överklocka, tweaka-optimera en lur.

Det måste vara "urtråkigt" att köra en lur där man tex inte kan optimera kärnan efter egna behov !!

Tja "urtråkigt" lär du inte ha med Android i alla fall.

Efter mina erfaranheter med en Samsung Galaxy S som bestod av ett evig byte av ROM som förvisso blev snyggare men också sämre funktion eftersom vissa funktioner helt enkelt försvann.
Men andra ord, det blev ALDRIG bra. Dock var det ganska kul att hålla på men till slut var det bara att skicka in den till Anuovo för den var helt CP till slut.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrvision:

Tja "urtråkigt" lär du inte ha med Android i alla fall.

Efter mina erfaranheter med en Samsung Galaxy S som bestod av ett evig byte av ROM som förvisso blev snyggare men också sämre funktion eftersom vissa funktioner helt enkelt försvann.
Men andra ord, det blev ALDRIG bra. Dock var det ganska kul att hålla på men till slut var det bara att skicka in den till Anuovo för den var helt CP till slut.

Jo... det beror främst på mycket dålig kvalite på en guide, hos tex Swedroid är säkert 90% av alla guider för romar rent skräp, illa översatta samt hålls inte uppdaterade.

Om man är intresserad och är beredd att lägga ner lite tid så läser man då på hos XDA där man kan hitta det mesta om hur man optimerar sin hårdvara (precis som man själv önskar). Men det är ju inget man bara klickar på något för att det ska funka.

Sen har man inte tid eller intresse så då passar nog en iPhone eller W7lur bättre....

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk

Jag tycker du ska satsa på WP7. Jag använde Android i över 1.5 år och jag tyckte det var svinbra, tills jag testade WP7. Det ändrade min syn på mobiltelefoner helt och hållet. Helt plötsligt kändes Android segt, fult och oerhört tråkigt. Det kändes jävligt b helt enkelt.

WP7 är så mkt smidigare, snabbare, fräschare. Det är riktigt noga uttänkt.
Det finns aldrig några intentioner till fragmentering utan allt flyter på riktigt fint, utan några som helst problem.

People hubben är riktigt smart och en fröjd att använda med sättet hur facebook är integrerat där.

Ang. appar så finns det ungefär 25 000 appar till WP7 och jag tycker att i princip alla appar jag använde till min android telefon finns till WP7 också, plus en hel del. Till skillnad från Android så är de flesta appar till WP7 rätt så bra där det på android market finns massa jävla skit. Dessutom så växer WP7 marketplace snabbare än vad både Appstore och Android market gjorde när dem var så pass nya.

Nu när WP7.5 lanseras inom snar framtid så kommer OS:et bli så mkt bättre.

Jag tycker du ska testa båda operativsystemen och så vilket du gillar mest. Men jag som har stor erfarenhet av Android och iOS tycker iaf att WP7 är mkt mkt bättre än båda.

Ska kanske tillägga att jag var sjukt skeptisk till WP7 då jag tidigare ägt en mobil med Windows mobile. Jag tänkte att WP7 kommer vara samma skit men oj vad fel jag hade.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RealMadrid:

Ang. appar så finns det ungefär 25 000 appar till WP7 och jag tycker att i princip alla appar jag använde till min android telefon finns till WP7 också, plus en hel del. Till skillnad från Android så är de flesta appar till WP7 rätt så bra där det på android market finns massa jävla skit. Dessutom så växer WP7 marketplace snabbare än vad både Appstore och Android market gjorde när dem var så pass nya.

Nu när WP7.5 lanseras inom snar framtid så kommer OS:et bli så mkt bättre.

Nej det kan jag inte tänka mig eftersom man låser till sig vad MS bestämmer vad som ska gälla !!

Sen visst finns det "skit" i Android Market och det beror ju mer om en användare "tänker" eller ej om vederbörande installerar skiten..... en "noob" kan ju installera vilken skit som helst eftersom han/hon ofta är lättlurad samt inte vet någonting !! Men det är ju samma utmaning med Windows och att "noobarna" är lättlurade.

Sen kan du visa på statistilk att det finns 25000 appar för W7 luren ?!

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Skrivet av plunn:

Nej det kan jag inte tänka mig eftersom man låser till sig vad MS bestämmer vad som ska gälla !!

Sen visst finns det "skit" i Android Market och det beror ju mer om en användare "tänker" eller ej om vederbörande installerar skiten..... en "noob" kan ju installera vilken skit som helst eftersom han/hon ofta är lättlurad samt inte vet någonting !! Men det är ju samma utmaning med Windows och att "noobarna" är lättlurade.

Sen kan du visa på statistilk att det finns 25000 appar för W7 luren ?!

Det är ju just det, det finns vad, 200 000 appar i Android Market? En stor del av de där apparna är totalt skit och det vet jag själv då jag upplevde det själv.

Jag föredrar mkt hellre 25 000 appar där jag vet att nästan allt är bra skit än 200 000 där 150 000 är upprepningar och sämre versioner av de första 50 000 apparna.

http://www.winmobile.se/index.php/2011/07/01/windows-phone-7-...

Där har du statistiken. Som det står i artikeln så tog det 8 månader för WP7 att nå 25000 apps medan det tog 15 månader för Android Market att nå dit.

Dessutom så är den artikeln publicerad första juli, om man ska följa det spåret så borde det finnas ungefär 32 000 appar på marketplace nu. Sedan så kan du förvänta dig att det kommer bli en riktigt stor app boom när WP7.5 lanseras världen runt.

I vilket fall som helst så är appar inget argument mot att inte skaffa WP7

Permalänk
Medlem
Skrivet av benqan:

Vad är bäst Windows eller Android?
Varför är just ..... bättre än ....?

Android före WP7. Hatar Wp7's design och överhuvudtaget ser jag Windows som ett gäng slipsmän som inte verkar fatta att leksakstelefoner inte är vad vi vill ha.

Android kanske inte har lika många appar men vi slipper iaf en fyrkantig design med enfärgade kuber.

Sen har jag en fråga, vad är en bra app och vad är en dålig? Samt vart har dom fått statistiken från? Står inte redovisat på hemsidan.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Medlem
Skrivet av RealMadrid:

Det är ju just det, det finns vad, 200 000 appar i Android Market? En stor del av de där apparna är totalt skit och det vet jag själv då jag upplevde det själv.

Jag föredrar mkt hellre 25 000 appar där jag vet att nästan allt är bra skit än 200 000 där 150 000 är upprepningar och sämre versioner av de första 50 000 apparna.

http://www.winmobile.se/index.php/2011/07/01/windows-phone-7-...

Där har du statistiken. Som det står i artikeln så tog det 8 månader för WP7 att nå 25000 apps medan det tog 15 månader för Android Market att nå dit.

Dessutom så är den artikeln publicerad första juli, om man ska följa det spåret så borde det finnas ungefär 32 000 appar på marketplace nu. Sedan så kan du förvänta dig att det kommer bli en riktigt stor app boom när WP7.5 lanseras världen runt.

I vilket fall som helst så är appar inget argument mot att inte skaffa WP7

Allt snack om hur många appar och hur fprt man nått dit är HELT ointressant. Då det är självklart att ett operativ som tillkommit senare kommer få appar mycket fortare om det inte floppar helt. Detta pågrund av att tillverkare endast behöver porta sina appar till det nya operativet. Samtidigt som att det ju finns betydligt fler appskapare i dag än när iphone släpptes. Jag har valt bort ett antal Androider för ios men nu börjar WP7 låta lite intressant. Jag kan göra allt på min iphone som man kan göra på android men till skillnad mot android så laggar det inte och appsen är inte 90% skräp. Och det finns faktiskt spel som inte ser ut som om de kom från 90 talet. Men Wp7 kan mycket väl vara något. Misstänker att integreringen mot windows 8 kommer bli ganska bra framöver. Spännande, speciellt om nokia kan kläcka ur sig någon permiumvariant som inte bara är en kopia på de tidigare wp7 telefonerna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Sen har jag en fråga, vad är en bra app och vad är en dålig? Samt vart har dom fått statistiken från? Står inte redovisat på hemsidan.

Svårt att svara på. Men jag som ägt iphone anser att appstore är fyllt med 99,9% skit.
(skit enligt mig är appar som inte fyller någon ordentlig funktion utan bara ger ~10min tidsfördriv)

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddyfresh:

Samt vart har dom fått statistiken från? Står inte redovisat på hemsidan.

Skrivet av Boss302:

Svårt att svara på. Men jag som ägt iphone anser att appstore är fyllt med 99,9% skit.
(skit enligt mig är appar som inte fyller någon ordentlig funktion utan bara ger ~10min tidsfördriv)

Står faktiskt i bilden vart den kommer ifrån, nämligen här: http://www.windowsphoneapplist.com/stats/
Sen står det visserligen inte speciellt tydligt där vart de får sin info ifrån.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Avstängd

En fundering till...

Kan man överklocka en W7 lur.... kan man överhuvud taget röra Windows-kärnan ?

Här är en av två nya brutala Sensation kärnor

http://rootzwiki.com/showthread.php?2854-Kernel-HTC-Stock-2.6...

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

En fundering till...
Kan man överklocka en W7 lur.... kan man överhuvud taget röra Windows-kärnan ?
[/url]

Varför skulle man vilja göra det när allt flyter på? Kan förstå på en android att det behövs men inte på en wp7 telefon.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

Varför skulle man vilja göra det när allt flyter på? Kan förstå på en android att det behövs men inte på en wp7 telefon.

Jo det var ju en fråga när vi befinner oss hos Sweclockers

Svaret finner du nog högre upp i forumet varför överklockning är så intressant !!

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y