Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

vetetusan vad folk är kräsna elr nått..inte fan är spelet fult på 360n, tycker det är att ta i som sjutton o säga att det är fult. ja kanske inte lika hög kvalle som på pc..men är det konstigt elr..men fult..nej

Känsligt ämne?
Jag hade förväntat mig mer av Xbox 360 versionen, då Zh1nt0 sagt att spelet skulle vara snyggt även på konsolerna.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Känsligt ämne?
Jag hade förväntat mig mer av Xbox 360 versionen, då Zh1nt0 sagt att spelet skulle vara snyggt även på konsolerna.

Men xbox har inte så mycket kraft under huven PS 3 har lite mer:) Men långt ifrån en dator.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av KKay:

Känsligt ämne?

Snyggt (för att vara på konsol) är det, men jämfört med PC så har XBOX360 inte en suck.

Skrivet av Broken-arrow:

Men xbox har inte så mycket kraft under huven PS 3 har lite mer:) Men långt ifrån en dator.

XBOX360 har bättre GPU och PS3 har bättre CPU så en rättvis jämförelse är svår att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Snyggt (för att vara på konsol) är det, men jämfört med PC så har XBOX360 inte en suck.

XBOX360 har bättre GPU och PS3 har bättre CPU så en rättvis jämförelse är svår att göra.

jaså? har alltid trott att ps 3 hade mer kraft än xbox Men men Hörde i början hur någon lovordade PS 3 på grund av man kunde kleta på mer grafik och ta bort mycket när dom gjorde det till xbox.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Ps3:an är kapabel till bättre grafik än xbox360, men det är svårare att programmera för, därav har vi inte sätt så mkt av den varan.

Någon som hört något mer om ryktet att vi bara väntar på microsoft för betan ?

Visa signatur

[Moderkort]: ASUS P8Z68-V PRO [CPU]: i7 3770k @Stock [Minne]: Corsair 2x8Gb Vengeance LP [GPU]: Sapphire RX480 8gb Nitro+ OC [Systemdisk]: Corsair SSD Force 3 90Gb [Storage]: Crucial M4 64Gb, 4Tb SATA 7200rpm [PSU]: Corsair AX750W [Chassi]: Coolermaster CM690 II Adv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anguzz:

Hoppas bara inte det blir som i BFBC2 där hälften av laget spelar snipers och campar på någon kulle i rush-mode:( Men vi hoppas på det gamla goda conquest

Ja hoppas vi slipper detta, jag har alltid spelat cod men har nu börjat med BFbc2 och jag är helt fast! men spelar bara rush och river stjaertgraeset av mig då man spelar och 4-5st wookies campar i spawn när vi är defenders och resten är i någon utkand och bygger upp sin k/d.. jag är helt noob inom BF men om hela laget är bakom bomben så är det ju inte svå¨rt att motsztåndarna nå¨r dit det är väl det man skall hindra?? typ :S men ibland är det ju tvärs om tex ett defend lag som attackerar upp hela motståndarna i deras spawn sen flankerar en wookie och då är bomben spräng då man är tillbaka en sak är säker COD är ett lättare spel ! svårt att vara bra dem som spelar bfbc2 är ritkigt grymma nu då dem spelat länge och ja går sällan plus ens men har börjat gå betydligt bättre , 100spm hade ja innan ja tog upp detta spel igen , nu har ja spelat typ 24tim denna gång och ligger på 140spm

Visa signatur

4070 super - amd ryssen 5700x -
3070ti - intel 12700KF
laptop 3070ti

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om ni har läst det eller om de är fejk men här är en blogg status om vapen och upplåsningar

http://bf3blog.com/2011/09/dice-it-takes-100-hours-to-complet...

Visa signatur

Asus Z690 Gaming| Intel Core I9 12900K 5.4Ghz | Gigabyte 4090 Gaming OC | 32GB Corsair Vengeance 5200Mhz | Corsair HX1000 | Skärm: Asus ROG 31.5 Strix XG32VQ | BeQuiet Base 802

Permalänk

Man såg ju typ den första minuten av den "nya" trailern i hela förra trailern, så inte var det mycket nytt där, bara att de visade hela scenerna istället för bitar här och där, vi vill ha betan!

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem

Någon som vet när betan startar? Den skulle väll komma i september?..

Permalänk
Medlem
Skrivet av JellyCow:

Någon som vet när betan startar? Den skulle väll komma i september?..

det har pratats en hel del om det..men det flesta ryktena går mot 25-29 nånstans..så slutet av månaden helt klart då det är den 17e nu

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontus94:

Jag vet inte om ni har läst det eller om de är fejk men här är en blogg status om vapen och upplåsningar

http://bf3blog.com/2011/09/dice-it-takes-100-hours-to-complet...

det där har jag läst om på riktiga bf3 bloggen tror jag det var..så fejk kan jag inte tänka mig att det är.men som sagt är det troligen uppskattade timmar på ett ungefär..kan ju självklart gå fortare om man nöter som en tok o blir riktigt bra

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hur blir det med dem som förbeställde från origin? får dem beta trots man beställde från origin innan det stog att man fick betan?

Visa signatur

Asus Z690 Gaming| Intel Core I9 12900K 5.4Ghz | Gigabyte 4090 Gaming OC | 32GB Corsair Vengeance 5200Mhz | Corsair HX1000 | Skärm: Asus ROG 31.5 Strix XG32VQ | BeQuiet Base 802

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

jaså? har alltid trott att ps 3 hade mer kraft än xbox Men men Hörde i början hur någon lovordade PS 3 på grund av man kunde kleta på mer grafik och ta bort mycket när dom gjorde det till xbox.

Skrivet av IgelQott:

Ps3:an är kapabel till bättre grafik än xbox360, men det är svårare att programmera för, därav har vi inte sätt så mkt av den varan.

Någon som hört något mer om ryktet att vi bara väntar på microsoft för betan ?

Visst PS3 är kapabel till bättre grafik än Xbox 360 men det kostar tid och pengar å det lär inte hända på ett crossplatformspel. Cellprocessorn har väldigt mycket kraft för att vara en konsollcpu men eftersom den har en annan arkitektur än Xbox och PC så måste spelet programmeras om särskilt för PS3 för att utnyttja dess kraft å det lär inte hända med många crossplatformspel.
Visst kanske dom kan lägga ner lite tid för att få det att se ungefär lika bra ut men knappast för att köra över Xbox vilket dom skulle kunna, men som sagt finns inga pengar i att lägga ner så pass mycket tid för att programmera om spelet för en konsoll.

Cellprocessorn är en mycket bra processor men tyvärr allt för svår att programmera spel till.

Som nämnts ovan har Xbox bättre GPU och det märks i många crossplatformspel där Xbox har ett litet övertag grafikmässigt.

Jag hoppas att dom tagit sig tid att göra det bra även på PS3, vet själv hur besviken jag blev på grafiken i TDU2 den var verkligen bra mycket sämre på PS3 men så verkar det ju vara en massa klåpare som programmerat det spelet.

Jag kommer förmodligen att köpa BF3 på PC(när det väl sjunker i pris) mest för att jag tycker att FPS SKA spelas på PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Jag kommer förmodligen att köpa BF3 på PC(när det väl sjunker i pris) mest för att jag tycker att FPS SKA spelas på PC

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=487330

under 300kr för ett helt nytt spel med coop, singleplayer och troligtvis väldigt långvarigt multiplayer! Det är inte mycket begärt tycker jag iallafall. Lägg på 50kr så får du Back to Karkand också!.
Som jag förstått det så är det bara Limited Edition som får Karkand?

Visa signatur

CPU: I5-2500K @ 4.4Ghz GPU: GTX670 Ram: 8GB Ram 1600Mhz 9-9-9-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av MAAnen:

under 300kr för ett helt nytt spel med coop, singleplayer och troligtvis väldigt långvarigt multiplayer! Det är inte mycket begärt tycker jag iallafall. Lägg på 50kr så får du Back to Karkand också!.

alla kan få den banan..men den släpps tydligen senare för allmänheten som dlc.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Visst PS3 är kapabel till bättre grafik än Xbox 360 men det kostar tid och pengar å det lär inte hända på ett crossplatformspel. Cellprocessorn har väldigt mycket kraft för att vara en konsollcpu men eftersom den har en annan arkitektur än Xbox och PC så måste spelet programmeras om särskilt för PS3 för att utnyttja dess kraft å det lär inte hända med många crossplatformspel.
Visst kanske dom kan lägga ner lite tid för att få det att se ungefär lika bra ut men knappast för att köra över Xbox vilket dom skulle kunna, men som sagt finns inga pengar i att lägga ner så pass mycket tid för att programmera om spelet för en konsoll.

Cellprocessorn är en mycket bra processor men tyvärr allt för svår att programmera spel till.

Som nämnts ovan har Xbox bättre GPU och det märks i många crossplatformspel där Xbox har ett litet övertag grafikmässigt.

Jag hoppas att dom tagit sig tid att göra det bra även på PS3, vet själv hur besviken jag blev på grafiken i TDU2 den var verkligen bra mycket sämre på PS3 men så verkar det ju vara en massa klåpare som programmerat det spelet.

Uncharted är bara för PS3 va? för jag tycker det ser riktigt bra ut

Permalänk
Moderator
Moderator

*tråd rensad*

Bättre stämning mot folk som frågar, även om vi sett frågan förut.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Skrivet av MAAnen:

Limited Edition får det på köpet ja, när det väl släpps. Dom som köper vanliga versionen får nog punga ut 100-150kr när Back to Karkand kommer (om prisbilden förblir den samma som med BFBC2 vietnam). Kort sagt så är det ett klipp att skaffa limited edition, du tjänar 50-100kr på det om du ändå tänkt skaffa BTK när det kommer.

Skrivet av Andyah:

alla kan få den banan..men den släpps tydligen senare för allmänheten som dlc.

Det är inte en bana, det är en DLC/Expansion med flera gamla BF2 banor, vapen och fordon. Nej det släpps inte senare, alla får BTK samtidigt när det släpps. Limited Edition -innehavarna får det gratis.

Permalänk
Medlem

Läste att DICE rekomenderar win7 64bit.

Kör idag 32bit med 4gig ram.

Är en uppgradering nödvändig?

Visa signatur

Intel Core i5 2500k @ 4.3 GHz| Asus Geforce GTX580 DUII OC 930MHz | Asus P8P67 LE | 4GB RAM | Win 8.

Permalänk
Medlem

Alltså hur krävande tror ni det blir? Maxar BFBC2 idag, men BF3 kommer väl inte kräva så jätte mycket mer i och med att det är extremt bra optimerat?

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Permalänk
Medlem
Skrivet av cappe:

Alltså hur krävande tror ni det blir? Maxar BFBC2 idag, men BF3 kommer väl inte kräva så jätte mycket mer i och med att det är extremt bra optimerat?

jag maxar också bfbc2, med 24 fps, att säga att du maxar något hjälper inte ^^

Vad har du för dator? hur många fps ligger du på i bfbc2? i vilken ress.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

av nån skum andledning får jag 60fps med 32xCsaa och 1920X1080 upplösning. med hbao. nånting stämmer inte här eller? :S

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

jag maxar också bfbc2, med 24 fps, att säga att du maxar något hjälper inte ^^

Vad har du för dator? hur många fps ligger du på i bfbc2? i vilken ress.

40-60 FPS 1980x1080 amd athlon x3 425 2,7GHz radeon 6870 kommer få mer med ny processor också.

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Permalänk
Skrivet av HaBBarN:

av nån skum andledning får jag 60fps med 32xCsaa och 1920X1080 upplösning. med hbao. nånting stämmer inte här eller? :S

Menar du att din FPS är låg eller hög? Jag tycker det låter ganska rätt. För övrigt så motsvarar 32xCsaa ungefär 8xMSAA.

Permalänk
Medlem

hög. så om jag drar på 8xMsaa eller så borde jag fortfarande ha 60fps`? :S inte för att jag direkt ser nån skillnad

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Medlem

Varför tar det sån tid innan de släpper PC-rekommendationer? Spelet släpps om mindre än en månad, det behövs tid för att uppdatera datorn.

Permalänk
Skrivet av Kresimir:

Varför tar det sån tid innan de släpper PC-rekommendationer? Spelet släpps om mindre än en månad, det behövs tid för att uppdatera datorn.

De här var vad DICE recommenderade till alpha. Så räkna med något liknande till de färdiga spelet

Windows 7 or Vista (SP1)
EA Origin
CPU: quad core 2.0 GHz or faster
RAM: 4 GB or more
Hard Drive: 7.25 GB free disk space
Video RAM: 512 MB or greater
DirectX 10 or 11 compatible video card with latest drivers (AMD 11.5 or later, nVidia 275.33 or later)
Sound: DirectX 10 or 11 compatible card
Internet: broadband connection

Permalänk
Skrivet av chaval:

Läste att DICE rekomenderar win7 64bit.

Kör idag 32bit med 4gig ram.

Är en uppgradering nödvändig?

Inte nödvändig, dock rekommenderad så du kan använda alla dina 4gb ram

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Tog bort inlägg som gränsade på §7.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kresimir:

nja, 38 dagar tycker jag är mer än en månad, inte mindre

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5