Gått vilse på singleplayer :(

Permalänk
Medlem

Gått vilse på singleplayer :(

Nu är det så att jag har råkat gått vilse på min egna singleplayer map, (Klantigt jag vet)

Och undrar om det finns något sätt att komma tillbaka till mina byggnader?
typ som att lägga in mapen i något program och zooma ut och leta istället för att flyga runt och leta.

Någon som har nå tips?

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz Black Edition | Corsair 4GB (2x2GB) | Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC | Antec Three Hundred | Corsair VX 550W | Gigabyte GA-870A-UD3

Permalänk
Medlem

mc edit funkar

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem

Om din spawn är kring dina byggnader kan du alltid bygga en kompass och följa den. Men det kräver att du har lite grejer som du måste ner i jorden och hämta Lycka till!

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk

Som sagt. Kompass är nog det mest legitima sättet att hitta tillbaka. Så länge du hittar hem från din original-spawn (då det är dit kompassen pekar).

Permalänk

ett tips i framtiden innan du ska ut och utforska tryck på F3 och skriv ner X och Y koordinaterna nånstans, kan tyvärr
inte hjälpa dig nu dock:P

Visa signatur

SKÄRM: DELL: U2311H MUS: Logitech G500 TANGENTBORD: Microsoft SideWinder X6 Datorlös för tillfället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 021Martin:

ett tips i framtiden innan du ska ut och utforska tryck på F3 och skriv ner X och Y koordinaterna nånstans, kan tyvärr
inte hjälpa dig nu dock:P

man vill ha x och z. y är höjden.

om man kör med minimapen från http://www.minecraftforum.net/topic/91544-181sep-15-lahwrans-... så kan man lägga in waypoints. dvs en grön prick på minimappen där man har sin bas.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av Kogster:

man vill ha x och z. y är höjden.

om man kör med minimapen från http://www.minecraftforum.net/topic/91544-181sep-15-lahwrans-... så kan man lägga in waypoints. dvs en grön prick på minimappen där man har sin bas.

haha MEN, jag satt och tänkte på det där medans jag skrev mitt inlägg! så gjorde jag precis den missen iaf:P

Visa signatur

SKÄRM: DELL: U2311H MUS: Logitech G500 TANGENTBORD: Microsoft SideWinder X6 Datorlös för tillfället.

Permalänk
Medlem

karta kan också funka

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

SÅ tog kompassen och gick mot norr

Tack alla

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz Black Edition | Corsair 4GB (2x2GB) | Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC | Antec Three Hundred | Corsair VX 550W | Gigabyte GA-870A-UD3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umpata:

SÅ tog kompassen och gick mot norr

Tack alla

Annars kan du försöka med en online map, alltså dra upp kartan på en onlineserver och logga in. Köra sedan dynamic map så får du se allt som renderats och oftast hittar man sina byggen utan problem

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.