GTX 580 SLI, Ett Referens och ett Asus Direct CU II

Permalänk
Medlem

GTX 580 SLI, Ett Referens och ett Asus Direct CU II

Vad sägs om denna setup, kommer det gå åt helvete? Jag har två stycken PCI portar mellan PCI-express 16x portarna.

Med Direct CU II kortet överst och ett referenskort underst?

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Medlem

Referens ska vara underst så slipper det övre kortet bli varmare.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Tror du i sådana fall får köra referenskortet överst, då DCII kommer hamna precis ovanför din sista PCI-E 16x port och då kvittar storleken på referenskortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Referens ska vara underst så slipper det övre kortet bli varmare.

Detta känns ju rätt, då radiatorn på referens precis hamnar utanför mitt nätagg.

Skrivet av langster:

Tror du i sådana fall får köra referenskortet överst, då DCII kommer hamna precis ovanför din sista PCI-E 16x port och då kvittar storleken på referenskortet.

Okej, hur blåser Direct CU II kortet luften?

Det borde väl bli som på denna bilden imellan?

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Skrivet av alindvall:

Detta känns ju rätt, då radiatorn på referens precis hamnar utanför mitt nätagg.

Okej, hur blåser Direct CU II kortet luften?

Sätt referenskortet överst så blir det en slot mellan korten. Om du sätter asus-kortet överst så kommer fläktarna på det vara typ en halv millimeter från ref-kortet

Permalänk
Medlem

Hur mycket plats får du mellan ASUS kortet och nätagget om du placerar det underst?

Tror det kommer att bli alldeles för tight dock.

OffT: Hur tycker du att moderkortet fungerar? Väntar på mitt som anländer imorgon, hört lite mixade recensioner då vissa upplevt massor med problem medan andra har det fungerat klockrent.

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av alindvall:

Detta känns ju rätt, då radiatorn på referens precis hamnar utanför mitt nätagg.

Okej, hur blåser Direct CU II kortet luften?

Luften stannar kvar i chassit. Referens blåser ut luften bakom chassit. Detta är en fördel att ha referens underst.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Sätt referenskortet överst så blir det en slot mellan korten. Om du sätter asus-kortet överst så kommer fläktarna på det vara typ en halv millimeter från ref-kortet

Detta känns som en bra idé, men fläktdesignen på refrensen talar för att ha det underst, beror ju helt på hur tajt mot nätagget det blir.

Skrivet av Tomtelol:

Hur mycket plats får du mellan ASUS kortet och nätagget om du placerar det underst?

Tror det kommer att bli alldeles för tight dock.

OffT: Hur tycker du att moderkortet fungerar? Väntar på mitt som anländer imorgon, hört lite mixade recensioner då vissa upplevt massor med problem medan andra har det fungerat klockrent.

Ska kolla i burken o se hur det ser ut där nere.

Skrivet av Superlight:

Luften stannar kvar i chassit. Referens blåser ut luften bakom chassit. Detta är en fördel att ha referens underst.

Okej, fläktarna är inte vinklade eller liknande på den alltså.

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Medlem

Detta är hur det ser ut, har bara en PCI plats under den sista PCI 16X porten, så frågan är om Asusfläkten får plats.
http://imageshack.us/photo/my-images/694/rigg.jpg/

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomtelol:

OffT: Hur tycker du att moderkortet fungerar? Väntar på mitt som anländer imorgon, hört lite mixade recensioner då vissa upplevt massor med problem medan andra har det fungerat klockrent.

Angående moderkortet så är jag väldigt nöjd, har fungerat precis som önskat. Saknar dock USB 3 och Sata 6 men det blir på nästa.

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Skrivet av alindvall:

Detta är hur det ser ut, har bara en PCI plats under den sista PCI 16X porten, så frågan är om Asusfläkten får plats.
http://imageshack.us/photo/my-images/694/rigg.jpg/

hmm... det ser inte bra ut allvarligt, kmr att bli svårt med luft om du ens får det på plats

Permalänk
Medlem

Isåfall om man sätter Asuskortet på ovansidan...

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Medlem

Inte det bästa chassit för SLI heller kan jag tänka mig, det lär ju bli rätt varmt inne i burken med all ljuddämpning, trångt mellan grafikkorten på det och du har din egen ugn!

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Skrivet av alindvall:

Isåfall om man sätter Asuskortet på ovansidan...

det borde fungera rent fysiskt sett, enda frågan som återstår är om det får tillräckligt med utrymme för att inte bli för varmt