Läckt pressmaterial avslöjar AMD FX-8150 – testresultat och prissättning

Permalänk
Entusiast
Skrivet av FisheRswe:

7046A-HR+F
Kan bestyckas med:
1) PROCESSOR – Intel Xeon, Intel I3/I5/I7
http://www.eco-finder.com/shop/images/images_extra/MBD-X8DAH_...

"Although some Core i7 processors use QPI, other Nehalem desktop and mobile processors (e.g. Core i3, Core i5, and Core other i7 processors) do not—at least in any externally accessible fashion. These processors cannot participate in a multiprocessor system. Instead, they directly implement the DMI and PCI-e interfaces, obviating the need for a "northside" device or a processor bus of any type."
http://en.wikipedia.org/wiki/QPI

Som sagt, du kan slänga in en i7 men vill du använda båda socklarna måste du köra Xeon.

http://www.techpowerup.com/113881/Core_i7_Dual-Socket_Operati...

Där står det lite om ett moderkort som fulhaxar ihop två Core på en bräda men med prestandaförlust. Verkar dock inte som om de gjorde något med det. Det dyker upp sådana galenskaper lite nu och då men de verkar aldrig lämna prototypstadiet. Nyckelorden i artikeln är "...Core i7 series processors - which are incapable to operate in pairs...".

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morkul:

Alltså.. Ja.. Att göra göra en allegori med bil vs dator fungerar aldrig speciellt bra. Men då för att åtminstone förbättra den lite så skulle man kunna säga följande: Bilarna är antalet cores men personer med körkort är då trådarna. Om vi nu har två bilar som är kapabla att köra i 100km/h men bara en person som har körkort så kommer den ena bilen inte till någon nytta.

Sedan har vi nästa problem med X86 arkitekturen och det är att det skapas en overhead hela tiden när trådarna måste prata med varandra. Alltså kommer det gå åt någon procent CPU kraft bara på detta. Så att ett program skulle kunna få dubbla prestandan bara för att den har tillgång till två cores är inte helt korrekt, dock kan två helt skilda processer få ut dubbla prestandan.

Ja så om wow skulle haft 4 st fullt fungerande trådar som gav lika mkt arbete till alla så skulle 920 vunnit över 8600 men nu när wow bara använder 2st trådar bra så spelar det ingen roll om den har 24 trådar om resten används så dåligt att dual core med mer ghz får fler fps än en quad.

Visa signatur

Dator 1#
3930k \|/ gtx970 \|/ Corsair 64gb @1866mhz \|/ Asus Sabertooth x79 \|/
2st Samsung 840pro 256gb @ Raid0 | 4st Samsung F1 640gb @ Raid 0 | 2tb + 1tb seagate
Skärmar
Catleap 2B 27" 1440p \|/ Qnix 27" 1440p \|/ Benq XL2410T

Permalänk
Medlem
Skrivet av FisheRswe:

7046A-HR+F
Kan bestyckas med:
1) PROCESSOR – Intel Xeon, Intel I3/I5/I7
http://www.eco-finder.com/shop/images/images_extra/MBD-X8DAH_...

Sedan får man ju 8cores AMD Opteron för 1900kr inkl moms

Artikelnumret du länkar till är en dator, och en dator kan ha olika utrustningsnivåer.
Moderkortet på bilden är X8DAH+-F, och CPU-stödet på detta moderkort anges till

Citat:

Processor/Cache
CPU Dual 1366-pin LGA Sockets
Supports up to two Intel® 64-bit Xeon® processor(s) of the same type below:
Intel®
Xeon®Processor 5600 Series (Westmere)
Intel®
Xeon®Processor 5500 Series (Nehalem-EP)

Det är mycket möjligt att datorn med modellbeteckningen 7046A-HR+F finns med olika moderkort där de enklare varianterna stödjer just de processorer du räknar upp.

edit:Hittade produkten på eco-finders hemsida, och följande beskrivande text.

Citat:

1) PROCESSOR – Intel (Xeon, Intel I3/I5/I7 beroende på moderkort)

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av the squonk:

Sandy-E är ju raka motsatsen där Intel börjar sälja lösa vattenkylningskit, Sandy-E är nog att betrakta som en dinosaur redan innan den släppts.

Isf en Velociraptor dinosaur för bridge e kommer ju vara snabbast av allt på minst 6 månader? Ivy bridge är medel snabb till lågprestanda, enda fördelen är att den drar lite ström och därmed som du säger kräver mindre arktisk kylning.

Permalänk
Skrivet av gothxx:

På vilket sätt är CPU-prestanda viktigare än fps?

Oops! Glömde att skriva hela meningen. (man skall inte multitaska för mycke) Vad jag menar är att Strategispel (Civ, Total war, CoC mm) som regel kräver mer CPU prestandard än FirstPersonShooter spel( BF,CoD mm). Men som sagt, det håller på att ändras pga större banor och högre AI.

Bulldozer är inte special för gamers MEN reklamen vid lanseringen är mot gamers. Orsaken är enkel: Det är gamers som uppgraderar sina system 2ggr om året och kastar sig över all ny hårdvara. Hur många "vanliga svensson" skulle betala 1000:- för en mus bara för att den är 0.1 mm exaktare ?

Det är också gamers som testar allt och lär sig allt om ny produkter. Och avslöjar allt skräp. Om inte sidor som sweclockers hade funnits så man fått betala mer för skräp. Bulldozer är ett bra exempel.FX- 8150 verkar att prestera lite under 2600K. Vad gör AMD ? Sätter ett pris 500:- under 2600k!
Allt annat skulle ha varit självmord. Om inte alla dessa sidor hade funnits, vilket pris tror ni AMD skulle ha tagit..?

Och kom ihåg att gaming system är PC-Världens sportbilar.

PS Gissa varför Apple inte ens försöker att ta sig in på gaming marknaden DS

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Medlem

Är inte spelprestanda helt meningslöst att haka upp sig på? Det viktiga med en cpu är att den är snabb när man verkligen vill få arbete gjort. Så som komprimera, kompilera, rendera och simulera. Om en 2600k har 120 fps i 1366x768 och BD 110 fps spelar ingen som helst roll eftersom det i stort sätt alltid kommer vara grafikkortet som flaskar i högre upplösningar. Så jag köper den prollen som är den bästa arbetshästen. Självklart den bästa arbetshästen när man har dopat den nån ghz.

Med det sagt kan jag säga att enkeltrådig prestanda fortfarande känns som det viktigaste. Speciellt för mig som vill hålla på med brandsimuleringar, som tyvärr inte är speciellt praktiska att multitråda. Men även annars. Dock så blev jag van med 6 kärnor med min förra phII. Är djävligt skönt att kunna viga en kärna åt en jobbig bakgrundsprocess och samtidigt kunna lira spel utan att märka någon nämvärd prestandaförlust.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Avstängd

Jaa, då ska ja vänta o se vad deras medelklass cpu presterar blir nytt min i vår då min e6750 på 3.3 +8800 GT börjar tugga lite...

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk

Var väll ungefär vad alla vettiga personer förutspådde för ett par månader sedan.

Återigen vi får se hur retailprodukterna presterar när de kommer ut.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Datavetare
Skrivet av klk:

De har lagt på en megastor L2 cache som prefetchers kan använda. Exakt det trick intel använt under flera och och som gjort att intel ibland visat väldigt bra resultat jämfört med phenom. Skillnaden mellan att hämta data i arbetsminnet och hitta det i L2 cache är rätt stor (bra mycket mer än 10 gånger långsammare om data hämtas i arbetsminne).
Phenom var före sin tid, när de utvecklade den så var de tvungna att göra den mer generell. Intel har så stor marknadsandel att de har förmånen att kunna bygga in optimeringar och programmen kommer anpassa sig, gör AMD samma sak så kan utvecklare ändå inte optimera eftersom 80% kör en intel.

Bulldozer har däremot kunnat titta på Core 2 och i-modellerna. Samma optimeringar som fungerar mot dem fungerar utmärkt på Bulldozer då den använder samma trick.
Det verkar också som L2 cachen är klockad i samma hastighet som kärnan vilket gör att den nästan skalar linjärt med klocken. Då L2 cachen är så stor så påverkas processorn inte lika mycket av att andra delar är långsammare, L3 eller arbetsminne som inte följer klocken på kärnan.

Du inser att cache-hierarkin är väldigt annorlunda optimerad på Core2 och Nehalem/SNB? BD är inte heller en direkt kopia av någon av dessa, utan kör lite sitt eget race.

Latens::
Tiden det tar från att man begär en minnesadress till dess att man får den från L2 cachen är ~10 cykler på Nehalem/Sandy Bridge.
Core2 (och även Phenom) är den ~15 cykler.
Den är ~18-20 cykler på BD. Att latensen är så pass hög på BD kommer sänka IPC, men det kommer också göra det möjligt att nå riktigt hög klockfrekvens.

Separation:
Nehalem/Sandy Bridge har separat L2 cache för varje CPU kärna. L2 (samt L1) cache delas mellan HT. Det finns också något Intel kallar L0I (level0 instruktions cache) eller µop-cache på Sandy Bridge. Den är extremt liten (1.5K), fast en träff i denna göra att man kan gå förbi hela fetch/decode steget, något som kapar den effektiva pipe-längden med ca 1/3-del.
Core2 delar L2 cache mellan två CPU kärnor (i quad varianterna så finns två L2 cacher där två kärnor använder den ena och två den andra). Alla kärnor har egen L1 cache
BD har separat L2 cache för varje modul, i.e. två "fat-HT" (eller vad man ska kallat det) delar L2. Varje modul delar också L1I (instruktions) cachen mellan trådar, men har separat L1D (data) cache, som skumt nog är s.k. write-through (read-only) i stället för write-back (read/write), något som inte används av vare sig Intel eller AMD sedan 1994...

Storlek:
Nehalem/Sandy Bridge har bara 256kB L2 cache, men det är också förklaringen till den mycket låga latensen.
Core2 har från 2MB-6MB L2
BD har 2MB L2

Ska därför bli riktigt spännande att se hur bra/dåligt BD fungerar då det är en rätt annorlunda design jämfört med både tidigare AMD CPUer men också mot tidigare och nuvarande Intel CPUer.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

De har lagt på en megastor L2 cache som prefetchers kan använda. Exakt det trick intel använt under flera och och som gjort att intel ibland visat väldigt bra resultat jämfört med phenom. Skillnaden mellan att hämta data i arbetsminnet och hitta det i L2 cache är rätt stor (bra mycket mer än 10 gånger långsammare om data hämtas i arbetsminne).
Phenom var före sin tid, när de utvecklade den så var de tvungna att göra den mer generell. Intel har så stor marknadsandel att de har förmånen att kunna bygga in optimeringar och programmen kommer anpassa sig, gör AMD samma sak så kan utvecklare ändå inte optimera eftersom 80% kör en intel.

Bulldozer har däremot kunnat titta på Core 2 och i-modellerna. Samma optimeringar som fungerar mot dem fungerar utmärkt på Bulldozer då den använder samma trick.
Det verkar också som L2 cachen är klockad i samma hastighet som kärnan vilket gör att den nästan skalar linjärt med klocken. Då L2 cachen är så stor så påverkas processorn inte lika mycket av att andra delar är långsammare, L3 eller arbetsminne som inte följer klocken på kärnan.

Det stora felet är att L2 cachen är per modul. Kör man multitrådat kan data delas mellan alla kärnor i vissa fall.
Här måste då data flyttas från L2 till L3 och från L3 till L2 hos en annan modul.

När de första detaljerna kom upp om Bulldozer påpekade jag detta. Mailade till och med AMD

JAG hade slopat L3 helt och kört en snabb L2 mellan alla kärnor. Kanske ökat L1. Måste erkänna att jag vet inte hur Bulldozer är gjord i detalj

/Halvledaringenjör

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

När de första detaljerna kom upp om Bulldozer påpekade jag detta. Mailade till och med AMD

Mejla igen så kanske de ändrar, glöm inte och mejla intel med för de har gjort samma tabbe

Hur f*n kunde det glömma av detta!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Du inser att cache-hierarkin är väldigt annorlunda optimerad på Core2 och Nehalem/SNB? BD är inte heller en direkt kopia av någon av dessa, utan kör lite sitt eget race.

Latens::
Tiden det tar från att man begär en minnesadress till dess att man får den från L2 cachen är ~10 cykler på Nehalem/Sandy Bridge.
Core2 (och även Phenom) är den ~15 cykler.
Den är ~18-20 cykler på BD. Att latensen är så pass hög på BD kommer sänka IPC, men det kommer också göra det möjligt att nå riktigt hög klockfrekvens.

Separation:
Nehalem/Sandy Bridge har separat L2 cache för varje CPU kärna. L2 (samt L1) cache delas mellan HT. Det finns också något Intel kallar L0I (level0 instruktions cache) eller µop-cache på Sandy Bridge. Den är extremt liten (1.5K), fast en träff i denna göra att man kan gå förbi hela fetch/decode steget, något som kapar den effektiva pipe-längden med ca 1/3-del.
Core2 delar L2 cache mellan två CPU kärnor (i quad varianterna så finns två L2 cacher där två kärnor använder den ena och två den andra). Alla kärnor har egen L1 cache
BD har separat L2 cache för varje modul, i.e. två "fat-HT" (eller vad man ska kallat det) delar L2. Varje modul delar också L1I (instruktions) cachen mellan trådar, men har separat L1D (data) cache, som skumt nog är s.k. write-through (read-only) i stället för write-back (read/write), något som inte används av vare sig Intel eller AMD sedan 1994...

Storlek:
Nehalem/Sandy Bridge har bara 256kB L2 cache, men det är också förklaringen till den mycket låga latensen.
Core2 har från 2MB-6MB L2
BD har 2MB L2

Ska därför bli riktigt spännande att se hur bra/dåligt BD fungerar då det är en rätt annorlunda design jämfört med både tidigare AMD CPUer men också mot tidigare och nuvarande Intel CPUer.

Tack för ett jävligt intressant inlägg. Alltid kul med folk som vet vad de snackar om.

Visa signatur

Intel 2600K @ stock | Asus P8P67 Pro | 8 GB Corsair Vengeance | MSI GTX 560 Ti | Intel 510 SSD | 2 TB HDD | Define R3 | Prolimatech Genesis

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Tiden det tar från att man begär en minnesadress till dess att man får den från L2 cachen är ~10 cykler på Nehalem/Sandy Bridge.
Core2 (och även Phenom) är den ~15 cykler.
Den är ~18-20 cykler på BD. Att latensen är så pass hög på BD kommer sänka IPC, men det kommer också göra det möjligt att nå riktigt hög klockfrekvens.

Phenom har en klockfrekvens på 2GHz för "uncore" delen där L2 cache ingår. Om L2 cache snurrar i samma hastighet som kärnan på bulldozer så är den snabbare än phenom även om den behöver fler cykler för att hitta minne. Sedan har den en del andra optimeringar för att slippa vänta onödigt mycket som inte finns i phenom.
Poängen med mitt inlägg var dock prefetching vilket är ett väldigt effektivt trick för speciellt lättare "laster", visar sig bland annat i syntetiska tester.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalle@anka:

Du som jag....

Skrivet av walp:

Då är du disillusionerad

Uppenbarligen....men jag är inte ensam

Blir nog en 95W 8120 för min del sedan....

Permalänk
Datavetare
Skrivet av klk:

Phenom har en klockfrekvens på 2GHz för "uncore" delen där L2 cache ingår. Om L2 cache snurrar i samma hastighet som kärnan på bulldozer så är den snabbare än phenom även om den behöver fler cykler för att hitta minne. Sedan har den en del andra optimeringar för att slippa vänta onödigt mycket som inte finns i phenom.
Poängen med mitt inlägg var dock prefetching vilket är ett väldigt effektivt trick för speciellt lättare "laster", visar sig bland annat i syntetiska tester.

L2 cache står listad som "full speed" för både Phenom och Phenom II här. Och så vitt jag vet har alla CPUer sedan PentiumIII (coppermine) och AthlonXP (är inte säker på den ursprungliga Athlon modelen) haft en "full speed" (i.e. kör på samma frekvens som CPUn) L2 cache.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Avstängd

tycker resultaten saknar viss trovärdighet då de delvis motsäger varandra, tex så är prestandan suspekt dålig i cinebench. det är egentligen inte speciellt svårt att fejka sånt här material.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaluku:

Sjukt nice! Då är det bara att kasta iväg sin AMD Phenom II 955 ut genom fönstret när man fått hem nya fina Bulldozern
Ska bli intressant att se hur högt man kan klocka (stabilt) med en Corsair H80 ^^

Sälja till mig istället? 500 pengar får du av mig.

Visa signatur

QC7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yarre_k:

Tack för din tillförande inlägg...

on topic:
Det intressanta för de flesta här på SC är hur en klockad Bulldozer står sig mot en klockad 2500k / 2600k.

Förstår det, tycker dock bulldozer verkar intressant men att man inte behöver hoppa upp och ner. Man vet aldrig hur det blir i slutändan. Cheers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritjof92:

Skulle vara roligt att se prestandan för typ world of warcraft, som är ett spel som kräver mycket av processorn.

Vore det inte bättre som dom gör att testa CIV V?
Jag tror CIV V kräver mer CPU än WOW, eller tror jag fel?

Permalänk

Jag tycker att Intel ''vinner'' p.g.a strömförbrukningen.

Permalänk
Medlem

Kommer det komma några mATX eller mini-itx till bulldozer? Hittar bara mobos med äldre chipset...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Oavsett bra eller dåliga nyheter så avslöjas ingenting utav en site som Donanimhaber. Hur kan ni använda det som en källa? Har ni t.ex tittat på presentationsbladen och sett hur fruktansvärt oprofessionellt gjorda dom är? Ett tips är att jämföra med tidigare officiella presentationsblad från AMD. Dom som visas är inte äkta över huvud taget, oavsett hur bra eller dåliga resultat som visas.

Ni var precis lika säkra med era källor inför en annan stor lansering från AMD, Radeon HD4800 serien där ingen hade någon som helst aning om att dom kom med 800 streamprocessorer. Kort och gott, vänta och publicera inte ett rykte från en sådan site som Donanimhaber som en källa till ett avslöjande.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem

Ser ju bra ut. Men det här betyder lika mycket som de så kallade "Prestandatesterna" som läckte för ett tag sedan. Riktiga oberoende tester på en färdig produkt är det enda som räknas. Jag kommer köpa oavsett. Mitt AM2-bygge börjar bli lite rostight, så det blir hur som helst en prestandaskjuts

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shocker:

Nej men Bil1 kommer till plats A på 1 minut och Bil2 kommer fram till B på 2 minuter istället för att bil1 ska till A & B på 3 minuter.

Ja jag kanske gjorde en missbedömning när jag antog att läsaren förstod poängen vid min exemplifiering av felet.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foster D:

Sälja till mig istället? 500 pengar får du av mig.

Jag ska sätta i den i min gamla dator men annars hade jag gärna sålt den till dig ^^

Visa signatur

Radeon HD 7970 DirectCU II || Corsair HX 850W PSU || Corsair H80 || ASUS Sabertooth Z77 || Corsair Carbide 500R || 2x Western Digital Caviar® Green 2TB || Crucial M4 128GB || Corsair SSD Force Series™ GT 120GB || Intel 3770k 3,5Ghz || Corsair Dominator Platinum 1866MHz 8GB CL9 || BenQ XL2420T 120hz

Permalänk
Medlem

jag föredrar då att se testfakta från oberoende företag av den färdiga produkten framför de som man hittills släppt, vilket baseras på tidiga stulna Bulldozer processorer.

Blir spännande med AMDs upptakt mot Intels dominans.

Permalänk
Avstängd

I dem dära speltesterna så var det CPUn:s egna GPU eller? Isåfall tycker jag inte det var relevant (För mig). Jag kollar enbart på spelprestanda och det våre ju bra och gemföra dom med ett diskret(rätt ord?) grafikkort. Om dom körde med GPUn i proppen och med 1080 upplösning så vinner väll AMD på deras test för att dom har bättre inbyggt gpu va?

Permalänk
Medlem

Hade jag fått välja mellan FX8150 och 2600K skulle jag ta FX8150 eftersom den är bättre i flertrådat, och skillnaden annars inte är så stor.

Men, nu tvångsköpte jag en 2500K häromveckan då min gamla dators moderkort krånglade och jag kunde inte vara utan dator fram tills lanseringen.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av silicon111:

I dem dära speltesterna så var det CPUn:s egna GPU eller?

Den har ingen sådan.

Permalänk
Medlem

Det är ingenting jag vet, men jag tror att Sandy Bridge 1155 kommer att äga Bulldozer! Men det är bara vad jag tror. Och skulle jag ha fel, så är det bara att gratulera er blivande BD ägare till billig Prestanda/kr

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]