Vinn nätagg från Seasonic

Grafikkort i Battlefield 3 Beta

Permalänk
Medlem

Ska man gå över till PS3? Betydligt billigare än på PC alla fall.

Permalänk
Medlem

Stäng av AA (deferred AA), lämna allt annat på Ultra-inställningarna så kommer ni nog märka att ni inte behöver 2x580 för att få riktigt fin avg FPS. Om jag ska vara helt ärlig ser man ju knappt någon skillnad ändå om man lirar 1920x1080. Men det är grym prestanda-skillnad, iaf på AMD-kort i crossfire.

Mitt system ligger på 85 fps avg i parken och >100 fps avg i tunnelbanan. Kör jag orginal Ultra med 4xMSAA så får jag typ 35/70 istället. (vilket enligt mig knappt är spelbart)

Permalänk

Hur står sej ett GTX295 ?

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Undrar hur GTX590 presterar i SLI.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Hur står sej ett GTX295 ?

Ungefär som ett 6950.

Visa signatur

|Kraftverket|Mobo: Gigabyte Aurous Elite B550 | Cpu: AMD 5800X |Cpu kylare:Phanteks PH-14| Gpu:Nvidia RTX 2080TI |Nätagg: Corsair AX750|Chassie:Phanteks Enthoo |Minne: 2x8gb Corsair Vengeance 3600|Disk: Samsung 980 PRO 500 gb NVME| Disk: Samsung 1 tb SSD| Disk:Samsung 830 256gb SSD|Bildskärm: Asus Swift PG278Q
|Ljud|HRT Musicstreamer II 2012 ed.|Bottlehead Crack|Sennheiser HD700|
|Nas|Ds413J|2x3tb wd red|2x2tb wd green|

Permalänk
Skrivet av Superlight:

Ska man gå över till PS3? Betydligt billigare än på PC alla fall.

Du kan ju ställa ned grafikkvaliteten och upplösningen för att matcha den som ges av PS3 och raskt behöver du inget monsterkort för att lira. Det är ju inte direkt Ultra Quality du får med en PS3/XBOX.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk

Något jag blir lite fundersam över. Vet inte om detta nämnts redan i tråden. Men DICE har ju gått ut med och sagt att när spelet visats upp på diverse events ska det ha varit med ett ensamt 580 kort i 60 stadiga FPS. Vad hände med det?

Permalänk

En sak jag gillar är att det är så litet spann mellan min-FPS och medel-FPS, det bör göra att spelupplevelsen blir mer flytande även med de lite klenare korten som inte når upp i 50-60 FPS i medel-FPS. Det är ju stora variationer i FPS som upplevs som hack och är störande.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

En annan lösning skulle ju vara om top-of-the-line-kort började kosta 2000 kr igen som de en gång gjorde.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Medlem

Kan säga att jag får liknande performance med min setup som i testet

i7 2600k @ 3.8, GTX 580 DCII och 8 gb minne.

Nöjer mig med en mix mellan medium/high för att få ett skönt flyt. I ärlighetens namn så är det knappt märkbar skillnad mellan medium/ultra. Letar man så hittar man ju skillnader, men i stridens hetta är det svårt att se någon betydande skillnad. Och ja, jag startar om efter inställningarna är ändrade

Eftersom jag även har ett gtx 460 1gb tillgängligt testade jag med det också, funkade förvånansvärt bra faktiskt. Kunde inte kolla in FPSen men var ju klart spelbart på low/medium (som fortfarande ser fint ut).

Permalänk
Medlem

Själv sitter man på ett 560Ti som är rejält överklockat från stock. Min fråga är dock, är en Intel Q9550 på 775 för klen för detta även om den rullar i 3.7 GHZ? Försöker leta info på hur stor skillnaden är mot en i5/i7 K rigg idag.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Inaktiv

Vore supertrevligt med att få se lite jämförelser mellan de olika inställningarna, gärna något filmklipp! Upplever själv i ganska många spel att supermaxhi och normal inte skiljer så nämnvärt mer än kraftiga fps drops.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lösbonde:

På någotvis älskar jag det faktumet, känns som att den nya frostbite-motorn är ett stort steg framåt inom pc branschen och kommer förhoppningsvis sporra köp av nya datordelar - vilket gör att gamer-genren blir mer lukrativ för amd/intel/nvdia.. vilket gör att vi får snabbare utveckling

Håller fullständigt med, känns som att utvecklingen stannat på senaste tid tack vara konsolernas dominans, känns bra att frostbite trycker utvecklingen frammåt när ingen annan gör det. Crytek svek ju grovt på den punkten

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Vore supertrevligt med att få se lite jämförelser mellan de olika inställningarna, gärna något filmklipp! Upplever själv i ganska många spel att supermaxhi och normal inte skiljer så nämnvärt mer än kraftiga fps drops.

Lugn och fin. Open beta för alla imorgon. Klara du dig verkligen inte en dag?

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Skrivet av KTL:

Själv sitter man på ett 560Ti som är rejält överklockat från stock. Min fråga är dock, är en Intel Q9550 på 775 för klen för detta även om den rullar i 3.7 GHZ? Försöker leta info på hur stor skillnaden är mot en i5/i7 K rigg idag.

Skulle inte tro att det är någon större skillnad då grafikkortet utgör den största begränsningen för prestandan. Men det skulle onekligen varit intressant om de gör en uppföljning med CPU-skalning i spelet också.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk

Gaah...:( Jag som tänkte att ett 580 skulle vara tillräcklig för att kunna maxa BF3. Tydligen inte... Får väl fundera på SLI ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monsterspelaren:

Jaha, skall man klocka sitt GTX 580 eller byta till referenskort och köra SLI :/ ?
jag är ute efter att kunna köra high settings som flyter (60fps)

Stäng av lyxinställningar som AA så kommer det säkert flyta fint med ett 580, givet att du har en schysst rigg i övrigt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Nån som vet om de e försent att få betan om man förbeställde genom origin igår kväll? måste ja vänta tills alla får tillgång nu lr ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyffhunt:

Nån som vet om de e försent att få betan om man förbeställde genom origin igår kväll? måste ja vänta tills alla får tillgång nu lr ?

29/9 får alla tillgång till betan.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

25 var sista datumet vad jag vet? Bara vänta till imorn som oss andra dödliga

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyffhunt:

You pre-ordered Battlefield 3 Limited Edition PC download version on Origin by September 25.

Visa signatur

en dator

Permalänk
Medlem

Var nog en god ide att köpa ny dator nu när Battlefield 3 kommer. Hade nog dödat mitt 8800 kort. XD

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem

okay då får ja väl vänta tills alla får tillgång

Permalänk
Skrivet av joYchez:

För er som undrar hur HD6950 i crossfire står sig, så kan jag meddela att de presterar oerhört bra. Droppar aldrig under 60 FPS med allt maxat. Men nu är det ju dock en beta.

Jag får aldrig under 85, tror inte det är fullt dx11 stöd i betan:( Så skiten kommer nog lagga när den slutgiltiga versionen släpps.

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk
Skrivet av fnikanor:

Var nog en god ide att köpa ny dator nu när Battlefield 3 kommer. Hade nog dödat mitt 8800 kort. XD

Eller...så hade den kunnat fungera som ett mini stekbord

Permalänk
Skrivet av 92:

kul att 6970 nästan spöar 580 i dubbla kort på ultra

Ja, fy fan vilka trevliga resultat för 6970

Blir trevligt med CF snart

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |

Permalänk
Skrivet av W34231:

Kör med ASUS Radeon HD 6950 DCUII i Crossfire, och det flyter på bra på 1920x1200 på Ultra. Tyvärr upplever jag problem med 11.10 pre-drivaren från AMD. Har sett lite tearing/streck/flimmer och det är mest påtagligt i "parken" på metro.

Det förekommer även samma flimmer med Nvidia-kort, det är inte AMD det är fel på, eller Nvidia utan det är en bugg i spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WrongTarget:

Skulle inte tro att det är någon större skillnad då grafikkortet utgör den största begränsningen för prestandan. Men det skulle onekligen varit intressant om de gör en uppföljning med CPU-skalning i spelet också.

Låter bra. Hitta till slut lite benchmarks och överklockat är inte klivet upp motiverat ett nyköp. Bättre att vänta till våren och nästa gen IMO

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk

Snask! Skönt att man uppgraderat från 5770 rätt nyligen då! 5970 borde fixa det mesta på high i full-hd.

Permalänk
Medlem

Ni som gnäller över att ett nytt PC spel är för krävande borde SKÄMMAS! Det är väl fan mig på tiden att vi rör oss bort från konsolports träsket.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w