Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

bah dom har ändrat lösenordet nu för servarna.
Java scriptet får jag inte att fungera.

Permalänk
Medlem

Herregud det går ju knappt att spela första delen utan att trilla genom marken... trodde sånt bör va fixat i alphan, men tydligen inte.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rillee:

Herregud det går ju knappt att spela första delen utan att trilla genom marken... trodde sånt bör va fixat i alphan, men tydligen inte.

Var fixat när jag testade efter maintenance, är det tbx där det var igår?

Alphan hade aldrig detta problemet =/

Permalänk
Medlem

ni som klagar på buggar...det är en beta så skriv till dice på deras forum i bugg avdelningen om problemet! desto fortare ni gör det så kan dom börja ta tag i det snabbare,

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rillee:

Har råkat ut för det en gång, misstänker att det beror på extremt hög ping då.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rillee:

Märkte knappt något sådant igår men idag hände de flertal ggr. Upplevde de aldrig under alphan så här.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

Har råkat ut för det en gång, misstänker att det beror på extremt hög ping då.

Spelar ingen roll, händer på varje server jag väljer. Det är kartan som är buggad. Då det är allt minimum 5 pers som dycker under kartan lite här och var.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

ni som klagar på buggar...det är en beta så skriv till dice på deras forum i bugg avdelningen om problemet! desto fortare ni gör det så kan dom börja ta tag i det snabbare,

Precis, synd bara att jag tror att 10% bugg rapporterar ungefär.

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem

Fick testa Caspian border precis, tills jag blev disconnectad. Grym bana, äntligen lite äkta BF. Hoppas de öppnar banan fritt under betan!

Visa signatur

Intel Core i5 2500k @ 4.3 GHz| Asus Geforce GTX580 DUII OC 930MHz | Asus P8P67 LE | 4GB RAM | Win 8.

Permalänk
Medlem

Känns som de kommer öppna caspian antingen imorgon eller typ nästa vecka.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orio:

Precis, synd bara att jag tror att 10% bugg rapporterar ungefär.

Alla buggar jag stött på har redan blivit rapporterade iaf, känns lite onödigt att posta fler trådar om exakt samma bugg.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Varför stänger spelet av sig själv efter typ 10min, det bara försvinner

Alltså inte "connection timed out" utan spelet bara dör

Permalänk
Medlem

Har nån underbar nån key som jag kan få ? Kan eventuellt byta mot Driver Parallel Lines

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk
Medlem

Caspian är definitivt på g, finns tre servers nu. Dock verkar de inte va så glada när folk joinar, gick in var inne 30 sec sen kickad. Haha

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av phizzle:

Samma sak händer mig. Antingen så är det auto så att flera får testa eller bug

Visa signatur

Intel Core i5 2500k @ 4.3 GHz| Asus Geforce GTX580 DUII OC 930MHz | Asus P8P67 LE | 4GB RAM | Win 8.

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som inte kan justera keybindings...
Spelar ingen roll om jag försöker sätta t.ex granade på någon av musknapparna eller byta
till ledig tangent på tangentbordet. Mitt val registreras inte alls..???

Visa signatur

Fractal Design C; Corsair RM750X; ASUS Prime Z370 A ll; I9 9900K; Celsius S24 ; Corsair 16GB; Samsung 970 evo 500GB; RTX 2080 TI; Dell U3415W; W10

Permalänk
Skrivet av KKay:

Alla buggar jag stött på har redan blivit rapporterade iaf, känns lite onödigt att posta fler trådar om exakt samma bugg.

Posta inte fler trådar men svara i dom befintliga att du stöter på samma buggar så syns det att det förekommer på många system..

Visa signatur

i7 930; RAMPAGE III GENE; 2st GV N470D5-13I-B; TR3X6G1600C8D; AX1200W; X25-M G2 160GB; U2711; EK-CoolStream RAD XT 120(2st) & 360; EK-DCP 4.0; EK-FC470 2st; EK-Supreme LT; mm...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rillee:

Caspian är definitivt på g, finns tre servers nu. Dock verkar de inte va så glada när folk joinar, gick in var inne 30 sec sen kickad. Haha

Bra tre? Igår fanns det säkert 6 stycken.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av SellahiR:

Någon som har en länk typ till felrapport inskickan till DICE? har lite gran jag kan ta upp som man hoppas är typiskt för BETA

Svarade på det på samma sida som du postade, kan ju läsa en sida åtminstonde...
"På Battlelog har du en flik som heter FORUMS längst till höger, gå in där och sök lite i "Bugs/Issues" delen"

Visa signatur

i7 930; RAMPAGE III GENE; 2st GV N470D5-13I-B; TR3X6G1600C8D; AX1200W; X25-M G2 160GB; U2711; EK-CoolStream RAD XT 120(2st) & 360; EK-DCP 4.0; EK-FC470 2st; EK-Supreme LT; mm...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av phizzle:

Skrivet av chaval:

Samma sak händer mig. Antingen så är det auto så att flera får testa eller bug

Jag tror att en kompis till mig hade samma problem. Skapa gärna en ny tråd här i Battlefield-delen där ni beskriver problemet noggrant, så kan ni kanske hjälpa varandra! Glöm inte att leta efter folk som har samma problem, både här på SweC och i Battlelog-forumet. Om ni hittar någon tråd om det på Battlelog - bumpa den!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luddtuss:

Någon mer än jag som inte kan justera keybindings...
Spelar ingen roll om jag försöker sätta t.ex granade på någon av musknapparna eller byta
till ledig tangent på tangentbordet. Mitt val registreras inte alls..???

Om du läser forumet på Battlelog så ser du att det är ett av de största klagomålen på betan. Det går helt enkelt inte att binda till musknapparna.

Visa signatur

be quiet! Dark Base 700 | Seasonic Focus+ 750W | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | Intel Core i7-9700K | Corsair Hydro H150i PRO | Palit GeForce RTX™ 2080 Ti GamingPro OC | Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 16GB | Samsung 970 EVO 500GB | Windows 10 Home| Synology Diskstation 918+, 2 x Seagate IronWolf 8 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av micwen:

Om du läser forumet på Battlelog så ser du att det är ett av de största klagomålen på betan. Det går helt enkelt inte att binda till musknapparna.

Hoppas man kan binda om tangentbordet vill verkligen inte spela med default

Permalänk
Medlem

som sagt. desto fler som påpekar om en viss sorts bugg desto bättre..

till en annan fråga..kniven, är den som i bc2 tex att man klickar på scrollhhjulet så hugger man, elr ligger den på en egen "vapen knapp"..så att man kan välja den o springa med kniven framme?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

som sagt. desto fler som påpekar om en viss sorts bugg desto bättre..

till en annan fråga..kniven, är den som i bc2 tex att man klickar på scrollhhjulet så hugger man, elr ligger den på en egen "vapen knapp"..så att man kan välja den o springa med kniven framme?

Både och

Permalänk
Hedersmedlem

Någon som vet mer om den konstiga falla-halvvägs-genom-marken-buggen? På vissa servrar har jag inga problem alls, och den buggen fanns inte i alphan vad jag vet. Känns konstigt att DICE skulle missa en så tydlig och vanlig(?) bugg under den interna testningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Någon som vet mer om den konstiga falla-halvvägs-genom-marken-buggen? På vissa servrar har jag inga problem alls, och den buggen fanns inte i alphan vad jag vet. Känns konstigt att DICE skulle missa en så tydlig och vanlig(?) bugg under den interna testningen.

Första servern jag spelade på idag var det hur mycket problem som helst med det. Men efter jag bytte server har jag inte haft några som helst problem med det

Visa signatur

Case Lian Li V3000+ | MB ASUS ROG Crosshair X870E Hero | CPU 9800X3D |
RAM 48GB G.Skill Royal | GPU 6950XT WB | PSU Seagate Prime PX850 |
Sound HD660S2 & DT1990 + Essence III | Fan controll Aquaero 6 XT | Monitor LG 27GR95QE |
Cooling Custom Water |

Permalänk
Medlem

Ringde precis supporten om att jag inte fått min nyckel. Svaret blev att de inte har några fler att ge ut.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

12 Caspian Border servrar nu, kan inte vara långt borta till releasen!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Arginj:

Ringde precis supporten om att jag inte fått min nyckel. Svaret blev att de inte har några fler att ge ut.

Kräv någon form av kompensation! hade blivit brutalt jävla sur, mest för principens skull!

Visa signatur

"Här sitter vi som tre mongolider" - Mattias den skånske blekingebon

"Vad gör du cp?" - Mattias den skånske blekingebon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rillee:

12 Caspian Border servrar nu, kan inte vara långt borta till releasen!

det är en månad kvar innan release av spelet

Visa signatur