Battlefield 3 Beta öppnas för alla

Permalänk
Medlem

ojoj .. origin + webläsar serverbrowser till BF3 är ju lite som flugan i soppan .. vidrigt, gör om gör rätt >,< ..

Spelet i sig, grymt snyggt!! Funkade bra på trots relativt gammal dator (i5 750 OC + 5850CF), 70+ FPS på mestadels high (de settings spelet startade med). ..

Dock är det bugfest i nuvarande stadie, fryslagg (luktar minnesläcka) och massa onödiga dumheter som borde varit bortpolerade sedan länge..
Tex, du vill ändra något i options, då får du snällt vänta tills du spawnat, extra roligt när man blir spawnvåldtagen lagom när man fått upp inställningarna...
Summering: BF3 har stor potential, hoppas det blir spelbart innan release, pojkarna på Dice kommer ha häcken full, det är något som är säkert...

Någon förbeställning blir det icke, om follk lägger ner och köpa grisen i säcken kanske utvecklarna hajjar till och gör färdigt sina produkter innan de släpps.

Permalänk
Skrivet av Dumsnuten:

Tror ni en phenom x6 1100T kommer flaskas? Undrar bara då jag såg att BF3 drog ca 50% på processorn..

Ingen större risk... Min 1090T rullar då fint som fasen.

Visa signatur

Thermaltake Core P5 | 5960X @ 4,3Ghz | H2O | ASUS Rampage V Extreme | Corsair Dominator Platinum 64GB | Zotac 3080 | Samsung 950 Pro 512GB M.2

Permalänk
Medlem

Internal Server Error. vad gör man då?? (och jag kommer inte längre än till en vit sida där det står "Internal Server Error" i vänstra hörnet)

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"

Permalänk
Medlem

börja ladda ner nu får se vad min dator går för haha

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem

haha men vad i helvete .. jag väljer att installera origin på hårddisk nr 2 pga av utrymmesskäl .. men likförbannat har bf3 blivit installerat på C: ...

det här åkte ju ut ... bra mkt snabbare än det kom in..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiralkinder:

Ingen större risk... Min 1090T rullar då fint som fasen.

Tänker då på om jag mosar i en 6990 isf.

Visa signatur

öh öh har den äran!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purjolöken:

Hur kommer man in på dom servrarna ?

Lösenord alternativt plugin för chrome, du får googla.

Visa signatur

Citera för svar!

i5 2500k @ 4.6 GHz - 2x HD6950@CF - 8 GB CL8 VENGEANCE @ 1866 MHz

Permalänk
Medlem

Jag får:
* Sorry, this service is temporarily unavailable.
När jag försöker starta nerladdningen från Origin

Permalänk
Medlem
Skrivet av cryptic:

ojoj .. origin + webläsar serverbrowser till BF3 är ju lite som flugan i soppan .. vidrigt, gör om gör rätt >,< ..

Vidrigt är rätta ordet!

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Skrivet av cryptic:

ojoj .. origin + webläsar serverbrowser till BF3 är ju lite som flugan i soppan .. vidrigt, gör om gör rätt >,< ..

Håller med helt där! Sjukt segt, "quick match" funkade inte alls för mig, var tvungen att gå via serverlist..

Trodde dock jag inte ens skulle kunna köra det.. var ju förinställt på high för mig, körde på det, funkade skitbra! kände inget lagg någonstans.. 6850 graffe oclockat med 8gb ram samt phenom x4 oclockad, flöt på riktigt bra asså! Grafiken va ju inte o klaga på heller.. men att det ska vara världsny grafik och allt det där, första med "så bra grafik" kan jag inte hålla med om.. lirar skapligt mycket crysis 2, tycker det har mycket bättre grafik om man ska jämnföra, dock kör jag det på "hardcore" som det heter.. högsta.

Men riktigt kul! Känns nästan som jag väljer mw2 framför det ändå.. iaf än, va ju krångligare än krångligast att komma in i ett faken gayme..

Peace!

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk

Någon mer än mig som de inte går ändra Grafik inställningarna? vill få bort MOTION BLUR osv.. men går bara tillbaka default när jag sparat, någon lösning på detta???

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk

Är fel man att bedömma spelet då jag bara precis testat de i 15 minuter, men kan helt ärligt inte njuta utan coversystemet som jag vant mig vid i Red Orchestra 2. Blir en HELT annan känsla att kunna "attacha" och försiktigt titta upp över kanten, men som i BF3 där vissa skydd är knappt i midjehöjd och man ser ut som en korkad stork som sticker upp hur synligt som helst när man vill se över kanten blir de inte alls samma sak. Bra faceroll-spel för mig personligen eftersom jag är mer inne på "realistiska" FPS-spel, men många kommer nog vattnas över detta! GLHF!

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Avstängd

Provade betan nu. Måste säga att jag är lätt imponerad av mina kort 2 st Gigabyte 470 soc. Snittar 60fps på ultra. Sjukt snygg grafik.

Btw så är korten till salu ifall det finns intresse så pm mig.

Visa signatur

||CPU: Intel i7 870 @ 4,1Ghz Hton | CPU Kylare: EK HF Supreme Plex||
||Mobo: Asus Maximus lll Formula | RAM: Corsair Dominator 8GB 1600Mhz||
||OS SSD: OCZ Agility 60GB | Lagring: Samsung SpinPoint F3 1TB|| Steam: Corsair P3 64GB ||GPU: Gigabyte GTX 470 s.o.c SLI | Skärm: LG FLATRON 3D 3st||
||Chassi: Cooler Master Haf X | PSU: Xigmatek 1000W||

Permalänk
Medlem
Skrivet av spel565:

"We are unable to connect to EA servers to activate Battlefield3 Open Beta on this computer using your account. Please try again later."

:l

Jag gick in på
http://battlelog.battlefield.com
Och fick se till att ta bort både adblock och flash block.
Sen funkade det.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Det finns en risk att detta inlägg drunknar i alla andra i denna tråd, men här är i alla fall min (korta) upplevelse av BF3.
Jag laddade ner origin och loggade in med mitt eakonto, tryckte på knappen för betan och laddade ner. 1½ timme (full fart med min bandbredd) så var spelet nere och installerat.
Jag kom in på detta battlelog och av vad jag kan se så har det faktiskt potential. Mycket intressant med så ingående statistik och att man kan kolla verkligen varje match man lirat. Klickade på quick match och fick tre stycken disconnection innan jag kom in första gången. Lirade med inställningarna som var från början (1680 x 1050 med det mesta på high) och spelet flöt på, enligt mig, mycket bra! Runt 50 fps ute i parken och 80+ nere i tunnelbanan.
Jag fick otroligt lätta kills i början, alla sprang praktiskt taget rakt emot mig en efter en. Sen blev det lite mer motstånd Värt att notera är att det är faktiskt väldigt buggigt. Man juckar mycket mot marken utomhus och ibland hade medspelarna inga vapen i händerna. Den grejen som jag fann mest störande var faktiskt när man sköt på någon. Det kändes aldrig som att man träffade någon och med en minimal fördröjning från att man dödat någon tills personen faktiskt dött gjorde att hela upplevelsen blev sådär. Detta är dock inte nåt som inte går att fixa tills riktiga versionen tror jag
Överlag, ungefär som förväntat! Och nu till bomben: Jag kommer troligen köpa detta till ps3. Dels för att det är där jag lirat bc2 och dels för att alla polare lirar där. Men jag lämnar det lite öppet

Permalänk
Medlem

aa själv kan man inte spela för varje gång det står " Loading level " så stängs det av pga att jag blev DC aja, cya in october

" You are now playing! - Join the game "
Joinar, tabbas in " You were disconnected from the server "

2 timmar nu, jag ger snart upp

Visa signatur

Asus Strix GTX1080 OC |
Intel Core i7 7700K 4.5GHz |
Noctua NH-D15 |
Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz | Asus Strix Z270F Gaming | 2x Samsung 850 EVO 500GB SSD | EVGA Supernova G2 850W | Fractal Design R5 | Asus ROG Swift PG278QR 27" 165Hz G-Sync

Permalänk
Medlem

Har lirat en halvtimme nu och spelet är ju sjukt grymt, riktigt snyggt och flyter på riktigt bra. Däremot har jag problem med att spelet hänger sig. Kan lira 5-7min men sen så brummar det till i hörlurarna o så flyger jag ut i windows, muspekaren försvinner men jag kan alt-tabba mig ur det o sen döda BF3. Sjukt jäkla irriterande, vill ju bara spela.

Visa signatur

Samsung SA700 | Silverstone Temjin TJ08B-E | Silver Power SP-SS750M 750W | Asus Maximus IV Gene-Z | Intel Core i7 2600K | Corsair H80 Hydro Series | Scythe Kaze Q 3.5" | Scythe GT 120mm 1850rpm | Gigabyte GeForce GTX 560Ti OC 1GB | Corsair Vengeance LP DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x4GB | SanDisk Extreme II 480Gb SSD | Sennheiser PC360 G4ME

Permalänk
Skrivet av ecke-_-:

aa själv kan man inte spela för varje gång det står " Loading level " så stängs det av pga att jag blev DC aja, cya in october

" You are now playing! - Join the game "
Joinar, tabbas in " You were disconnected from the server "

2 timmar nu, jag ger snart upp

Om du läst tråden så hade du sett en lösning till detta som jag postade innan. Kolla längre bak i tråden, typ sida 11 i mitten.
Hoppas det funkar för dig också.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ecke-_-:

aa själv kan man inte spela för varje gång det står " Loading level " så stängs det av pga att jag blev DC aja, cya in october

" You are now playing! - Join the game "
Joinar, tabbas in " You were disconnected from the server "

2 timmar nu, jag ger snart upp

samma

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tri_State:

Om du läst tråden så hade du sett en lösning till detta som jag postade innan. Kolla längre bak i tråden, typ sida 11 i mitten.
Hoppas det funkar för dig också.

Tack, för tipset ska prövas med en gång.

Visa signatur

Asus Strix GTX1080 OC |
Intel Core i7 7700K 4.5GHz |
Noctua NH-D15 |
Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz | Asus Strix Z270F Gaming | 2x Samsung 850 EVO 500GB SSD | EVGA Supernova G2 850W | Fractal Design R5 | Asus ROG Swift PG278QR 27" 165Hz G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av BigPinky:

Underligt hur mycket du bryr dig då samma frågor svaras gång på gång utan gnäll?

Du svarar inte på frågorna själv heller, utan klagar...

Tänker inte lägga mitt liv för att få såna nötter att sluta. Och är inne på mer än 1 forum:) Så här har jag bara klagat 1 gång:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3mpuh:

Dåligt att spelet använder 4 kärnor, palla uppgradera processor.

Men du har ju haft månader på dig att tänka på det!

Alla vet vi att BF3 ska släppas nu snart, och att tänka på uppgradering nu och böla när man haft så gott om tid känns "lite oplanerat"

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

Okej, nu funkade inte lösningen jag postade efter att jag startade om datorn. HAAAH!.... -.-

EDIT: Okej tydligen har jag inget annat problem nu som lyder "You were disconnected from the server". Ja tack!

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk

Måste säga att med tanke på alla problem ni andra har haft måste nog jag haft världens tur haha
tankade origin snabbt, registrerade mig, laddade hem spelet och spelade 5 minuter. allt det på under 1 timme... nu kommer det roliga

Jag sitter på mobilt bredband

Älskar er också grabbar

Visa signatur
Permalänk

förbannade skit spel dom kan inte ens göra en beta som man kan joina en server på..... testat 100+ servrar nu trycker man join händer fan ingenting. trycker man quickmatch samma där...

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk

Nån som vet varför det kommer upp för både mig och min kompis att "An error has occured, please reinstall your game" Har gjort det. Men fortfarande samma sak.. Någon som har en idé ?
Man blir lite frustrerad

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem

Kanske för att alla servrar är fulla?

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk
Medlem

första gången jag lirade flöt spelet felfritt i närmare 2h men nu får jag soundloop of death efter ett tags spel.

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Skrivet av jacke910:

Kanske för att alla servrar är fulla?

Kan det vara så ? O.o Varför kan det inte bara stå så då.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk

hehe mitt flyter på hur fint som helst Ultra settings maxat precis allt flyter på väldigt fint otroligt snyggt spel och kul, sen får vi ju förstå att detta är en beta version och inte hela spelet så att säga så lite problem hit o dit får man ju räkna med liksom, som tex nyss så hängde spelet sig . så ja fick starta om men inget jag bölar om liksom Riktigt kul faktiskt kommer bli många timmar på denna beta för mig iaf

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5