Nytt headset med ljudupplevelse och bra mikrofon

Permalänk
Medlem

Nytt headset med ljudupplevelse och bra mikrofon

Tjenare söker ett headset med bra ljud och skitbra mikrofon, då jag pratar mycket i skype då den jag har nu fungerar dåligt.

budget runt 1000:-

har kollat på denna

någon som har den?, har den bra ljud?, bra mikrofon?

det jag mest är orolig för är att mikrofonen inte når fram nära munnen så det blir lågt ljud i skype och a själva micen e dålig

_________

sen skulle jag behöva en gaming mus till att köra bf3 med (drf jag köperuppgradering)
så en mus + bf3 ska in på 700:- (800:- fall jag köper det headsettet ovan), elgiganten har bf3 för 400:- så en gaming mus för 400 :-?

Visa signatur

NODE 304 - I5 3570K - GTX 680 - 240GB SSD - INTEGRA R2 650W

Permalänk

jag kör logitech G35 & är hel nöjd men det kanske inte är så stor skillnad mot de du tagit.

musen är ju viktig som alla vet men G9x har jag men den ska kännas bra. saitek R.A.T 5 kanske.

Visa signatur

| Thermaltake P3 | i5 13500 3,5GHz | EKWB Water cooling |
| MSI pro B760M-p | gigabyte vision 8GB RTX3070 OC |
| 32Gb Corsair Vengence 3000MHz |
| Msi spatium 390M | Thermaltake RGB 750W |

Permalänk
Medlem
Citat:

har kollat på denna

En av mina grabbar har den luren. Den är fantastiskt mjuk och skön att ha på sig, ljudet är helt ok (både in och ut)
Observera att det inte är en usb hörlur, utan en för 5.1 ljudkort, fyra analoga kontakter samt usb för strömförsörjning.

Permalänk
Medlem

Om du lägger på 400 spänn får du ett Sennheiser PC 360 som passar helt in på din kravbeskrivning. Visst, lite dyrt är det, men man får vad man betalar för.

Permalänk
Medlem

steelseries siberia v2, jävligt skönt headset bra kvalité också.

Visa signatur

I think there is a world market for maybe five computers.

Permalänk

Jag är väldigt nöjd med Logitech G35. Hade ett par Razer Charcharias med ett USB ljudkort som man fick med Tactic 3D Alpha, och G35 låter faktiskt bättre och micen har väldigt klart ljud. G35 är ett USB headset så antar att det är inbyggt ljudkort eller hur det nu funkar. Håller på att vänja mig vid dom just nu (haft dom i ca 1 vecka) så får rätt så ont i öronen efter en längre tid.

Mus kan jag bara rekommendera Logitech G500. Bästa musen jag har haft, och jag har rattat MX518, G5, Roccat Kone och Razer Mamba. G500 har precis lagom med 'nuts & bolts' så att säga, och den funkar väldigt bra med 'claw-grip' och för lite större händer.

MVH Bosse.

Visa signatur

|Asus P8P67 PRO REV B3 | i5 2500K @ 3,3GHz | Noctua NH-U9B SE2 | Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB | 16 GB Corsair XMS3 | Corsair SSD Force Series 120GB | 1TB Western Digital Caviar Black | Cooler Master HAF X |