Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bjebbosten:

Är Caspian border den spelstil med flygplan och bilar osv ?

Caspian Border är WAR!
allt ingår

kan nästan se en nattversion av den banan framför mig
fucking damn!
det enda som lyser upp banan är explosionerna och artillerielden
en sån måste bara ingå!

eller vad säger Dice :)?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av pg_ice:

Caspian Border är WAR!
allt ingår

kan nästan se en nattversion av den banan framför mig
fucking damn!
det enda som lyser upp banan är explosionerna och artillerielden
en sån måste bara ingå!

Dra ned brightness så är saken biff ;D

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheDaemon:

Dra ned brightness så är saken biff ;D

lulz

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Skrivet av pg_ice:

Caspian Border är WAR!
allt ingår

kan nästan se en nattversion av den banan framför mig
fucking damn!
det enda som lyser upp banan är explosionerna och artillerielden
en sån måste bara ingå!

eller vad säger Dice :)?

Som jag trodde då.

Inte min stil, tycker om när det är mycket krig men när man kan använda bilar, flypgplan, pansarvagnar så är det bara för mycket.

Tror ni det blir billigare att förbeställa spelet än att vänta några veckor efter att det har släppts ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt vad jag ska tycka om betan.
Känns lite som om det kommer samma som hände med bc2, man körde ca totalt 70 spelade timmar, sen samlar det damm.

Kan inte riktigt sätta fingret på vad som är dåligt utan det känns som ett bc3 bara.
Hade dom inte satt namnet bf3 så hade jag trott bc3.
Ska bliintressant när det släpps och se om det är roligare.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Toivo83:

Ska bliintressant när det släpps och se om det är roligare.

mycket beror nog på vilka du spelar med och hur seriösa dom är
bra teamplay är svårt att tröttna på.
sen hänger mycket på datorn hur skoj det blir.
kan du köra i hög FPS så blir det ju häftigare och mer lätt spelat

ett till GTX 580 är på gång här
super flyt är ett måste i den här typen av spel annars tröttnar man nog snabbt.
det går fan inte att pricka rätt under 60fps

dom ska även fixa ping limit på servrarna
joinar man en sån så slipper man laggande spelare.

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Någon som har lyckats ändra om knapparna? Jag kan inte ändra dem.

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cubebenq:

Sitter här med ett leende, förväntade mig ganska mycket av spelet men shit så förvånad jag blev det är så förbannat roligt. Buggar bryr jag mig inte ett dugg om då det bara är beta.

Sjukt snygg grafik, tur att jag var antagonisten mot dom som sa att det krävdes ur mycket prestanda som helst för att dra runt spelet men icke. Kör på min andra dator där jag har ett 560 ti och en 2500k körde allting på ultra och hade över 50 fps. Ska pröva på värstingen sen.
Blir ett köp på detta och min lillebror eller tekniskt sett är han inte det men han spelade i 10 minuter sen stängde han så gjorde hans kompisar med dom tyckte det ''sög''. Självklart tycker dom det dom är inte mogna nog för att varken kontrolera taktiker eller när man skjuter. Fuskar på modern warfare 2 är det enda dom gör Har alltid viljat rapotera han men det vore väll omoraliskt.

I vilket fall som helst riktigt riktigt bra lir!

Kan inte mer än att hålla med, det är sjukt roligt FASTÄN DET ÄR EN BETA!!

Jag vet inte men vi är ett gäng som sitter o spelar varje kväll nästan, och jag har INGA problem.

Medans många av dem som jag spelar med verkar ha lite svårt att spela spelet. De fastnar i saker och kan inte skjuta gubbarna mm mm mm......

Det är så skönt att bara vara ute o skjuta vilt omkring sig i detta underbara spel !!

Visa signatur

2500K | Asrock extreme 4 gen 3 | OCZ 1000W gold | 16Gb ram | EVGA GTX780 SC ACX | fractal design ARC | Intel 320 120gb | A-data 510 120gb | TrackIR | Saitek X65 HOTAS |

Flest saker när man dör vinner !!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarnexx:

Någon som har lyckats ändra om knapparna? Jag kan inte ändra dem.

Visst kan man ändra keybord knapparna, men du kan inte fixa så att du använder tex mus hjulet att kasta en granat eller liknande. Det funkar inte att ändra i BETA:n

Visa signatur

2500K | Asrock extreme 4 gen 3 | OCZ 1000W gold | 16Gb ram | EVGA GTX780 SC ACX | fractal design ARC | Intel 320 120gb | A-data 510 120gb | TrackIR | Saitek X65 HOTAS |

Flest saker när man dör vinner !!

Permalänk

Någon som vet vad jag lyckats gjort när jag inte ser den blåa/gröna texten som visar namnen på mina teammates in-game? blev riktigt hardcore utan :S

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReloadMaster:

Någon som vet vad jag lyckats gjort när jag inte ser den blåa/gröna texten som visar namnen på mina teammates in-game? blev riktigt hardcore utan :S

Även jag har fått samma problem. Spelade igår och då var allt ok men nu är det hardcore extrem xD

Visa signatur

Det finns ingen licenspliktig utrustning i mitt hushåll

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReloadMaster:

Någon som vet vad jag lyckats gjort när jag inte ser den blåa/gröna texten som visar namnen på mina teammates in-game? blev riktigt hardcore utan :S

Bara att rejoina, byta server, testa stänga av Origin. Ibland blir man inte av det lika lätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av pg_ice:

Caspian Border är WAR!
allt ingår

kan nästan se en nattversion av den banan framför mig
fucking damn!
det enda som lyser upp banan är explosionerna och artillerielden
en sån måste bara ingå!

eller vad säger Dice :)?

Verkligen. Tråkigt att alla FPS utspelar sig i dagsljus. Hade varit riktigt coolt att kriga på natten!

Förövrigt saknar jag jättemycket från BC2 hur man liksom blev döv för en kort stund när typ en granat träffades bredvid en. Vapenljuden och kulor som svischar förbi en är bättre i BF3, men jag saknar det jag nämnde ovan och alla röster i BC2. "fuck I'm hit" och liknande får vi inte höra i BF3

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Vet inte riktigt vad jag ska tycka om betan.
Känns lite som om det kommer samma som hände med bc2, man körde ca totalt 70 spelade timmar, sen samlar det damm.

Kan inte riktigt sätta fingret på vad som är dåligt utan det känns som ett bc3 bara.
Hade dom inte satt namnet bf3 så hade jag trott bc3.
Ska bliintressant när det släpps och se om det är roligare.

BC används bara för konsol spelen, så när spelen prioriteras för PC så kan det inte heta BC3

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Verkligen. Tråkigt att alla FPS utspelar sig i dagsljus. Hade varit riktigt coolt att kriga på natten!

Förövrigt saknar jag jättemycket från BC2 hur man liksom blev döv för en kort stund när typ en granat träffades bredvid en. Vapenljuden och kulor som svischar förbi en är bättre i BF3, men jag saknar det jag nämnde ovan och alla röster i BC2. "fuck I'm hit" och liknande får vi inte höra i BF3

Finns en hel del fina saker soldaterna kan slänga ut sig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Funkar inte att joina som party för mig och mina kompisar Det första är att de andra inte får några invites när man trycker på "join with party", det andra är att matchmaking inte fungerar, och det tredje är att vi alltid kommer tillbaka till samma squad om vi leavar och sen joinar

Underbart! Har du någon länk eller så? Är intresserad av att läsa runt det nämligen, eftersom jag anser att det är en mycket viktig del i alla spel.

Har tyvärr ingen länk, men jag tror jag läste det på forumet i Battlelog

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Saknar "Need medic!" Det är typ det jag tänker på om jag tänker BF

Permalänk
Medlem
Skrivet av JHL1994:

Saknar "Need medic!" Det är typ det jag tänker på om jag tänker BF

Vänta på comrose

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av JHL1994:

Saknar "Need medic!" Det är typ det jag tänker på om jag tänker BF

Sist jag hörde något om "commo rose" så skulle den komma tillbaka, men senare.

http://bfstuff.se/commo-rose-kommer-tillbaka/7008

Permalänk

Hur kan man joina servers med Caspian banan. Har hittills endast kunna joinat metro och är sugen på conquest,flygplan

Permalänk
Medlem

Snälla behöver hjälp! När jag ska joina en server så fastnar den på just "joining server" i vänstra hörnet i battlelog... Sedan händer inget mer. Har väntat över en halv timme på att komma in på en server men komme aldrig in på någon. Någon som har samma problem som kan lösningen?

Btw, har de senaste drivrutinerna för nvidia och har provat installera om betan samt stänga av avg virus skydd

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoofnBafn:

Hur kan man joina servers med Caspian banan. Har hittills endast kunna joinat metro och är sugen på conquest,flygplan

Caspian testas inte atm så går inte och spela.

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

Vänta på comrose

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Typoon9150:

Sist jag hörde något om "commo rose" så skulle den komma tillbaka, men senare.

http://bfstuff.se/commo-rose-kommer-tillbaka/7008

Fan vad nice trodde inte det skulle komma!

Permalänk
Medlem
Skrivet av basseofc:

Snälla behöver hjälp! När jag ska joina en server så fastnar den på just "joining server" i vänstra hörnet i battlelog... Sedan händer inget mer. Har väntat över en halv timme på att komma in på en server men komme aldrig in på någon. Någon som har samma problem som kan lösningen?

Btw, har de senaste drivrutinerna för nvidia och har provat installera om betan samt stänga av avg virus skydd

Prova att stänga av Upnp i din routers inställningar. Det löser många problem kring random disconnects osv. Värt ett försök.

Permalänk

Fett sugen på Caspian Boarder alltså! Ingen som vet om de är uppe / kan komma in på dem på något sätt? :/

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | Processor: Intel i7 7700K @ 4,5 GHz | Moderkort: ASUS STRIX 270H GAMING | RAM: Corsair 16 GB 3000 MHz VENGEANCE | Grafikkort: GainWard 3070 | Nätaggregat: Fractal Design Integra 750W | Skärm: ROG PG278QR | Tangentbord: Steelseries Apex 7 | Mus: Zowie EC1-A | Musmatta: Steelseries Qck | Ljud: SteelSeries Arctis 7 & Edifier system

Permalänk

Uppdatering på mouse-acceleration problemet ifall någon annan har det. Även fast man inte blir tillsagd så måste man starta om spelet för att mouse-acceleration ska stängas av efter att man kryssat ur det. Nu är jag fri från sådana hemskheter.

En annan fråga, någon annan som upptäckt minnesläckan spelet lider av? Efter 2-3 timmars lir så tar spelet upp drygt 3gb minne och med redan 2gb som datorn tar i idle så ligger jag uppe i 5200mb använt av mina 6gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoofnBafn:

Hur kan man joina servers med Caspian banan. Har hittills endast kunna joinat metro och är sugen på conquest,flygplan

It´s been 3 days full of win!
Thank you everyone who participated in testing Caspian Border with us during the Open Beta. We of course cherish and appreciate the time you have put into supplying is with good feedback. We will of course read it through and discuss it internally.

Testing has now been completed and we are shutting down the Caspian Border servers."

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inix:

Prova att stänga av Upnp i din routers inställningar. Det löser många problem kring random disconnects osv. Värt ett försök.

okej tack för svar, men nu är frågan hur jag gör detta? (Känns snabbare att fråga dig än google! )

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Karlssown:

Fett sugen på Caspian Boarder alltså! Ingen som vet om de är uppe / kan komma in på dem på något sätt? :/

du får nöja dig med att kolla på några bilder
#11415754

#11415388

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|